KYLIX onder SCOUNIX?

Pagina: 1
Acties:

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Topicstarter
Ik heb nooit met Linux,Unix gewerkt maar er was laatst een gesprek met iemand die vroeg zich af of Kylix van Borland ook voor SCOUnix werkt?

Ik weet dat Kylix voor Linux is, maar het schijnt dat SCOUnix iets anders is. Vraag mij niet wat SCOUnix is.

Dus mijn vraag is werkt Kylix onder/voor SCOUnix?

Of is er een tool die dat inelkaar krijgt?

Verwijderd

SCO Unix is nu SCO Openserver, oftewel Caldera Openserver.
Het heeft wel een linux compatible library (glibc?) maar die kon intussen wel wat verouderd zijn. Ik zou niet weten of dit glibc 2.0 of 2.1 is. glibc 2.2 zal het vast niet zijn. Je zou in de readme van kylix kunnen kijken welke glibc je nodig hebt.
Waarschijnlijk heb je dan wel de laatste openserver (5.0.6) nodig.
Hier is trouwens een personal 2-user license voor die je via SCO kon krijgen. Of caldera dit ook doet weet ik niet.

SCO unixware, (voorheen Novellware?), nu Caldera OpenUnix heeft ook linux compatible libraries. Caldera maakt er ook veel reclame voor (hebben ze wel iets toegevoegd?, SCO had dit ook al), dus je mag er wat van verwachten zou ik zeggen.

Niet echt goedkoop trouwens, als je dit soort software wilt gaan kopen.En ik zou me afvragen hoe de license van Kylix er uit ziet. Mag je het alleen op linux draaien, of ook op een systeem naar keuze?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Draaien KDE / GNOME ook op SCO unix? al dan niet met de linux comp. libraries?

Kylix draait alleen als je ook gnome of kde hebt, zonder gnome of kde doet ie het dus ook niet onder Linux

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:04 schreef MarcelP het volgende:
SCO unixware, (voorheen Novellware?),
Het was wel van Novell vroeger, maar toen heette het ook gewoon Unixware hoor. :)

Verwijderd

Nee draait niet.
Geen KDE overigens maar een eigen x-windows ding (ik ben te lui om naar het serverhok te lopen :) )

UnixWare en OpenServer zijn 2 aparte systemen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 16:21
Wie draait er nou XFree op z'n server?
Pagina: 1