Buitenlamp met twee doorvoertules, hoe aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02
Ik heb nieuwe buitenlampen gekocht en die wil ik helemaal netjes zoals het hoort aansluiten. Ik heb dan ook overal een zwarte schakeldraad, blauwe nuldraad en groengele aarde draad beschikbaar.

De armaturen die ik gekocht heb beschikken over twee doorvoertules die onder elkaar zitten voor de doorvoer van kabels. Nou kan ik niet achterhalen waarom het er twee zijn? Wat is de best practice hier ? Moet ik ze beiden gebruiken en L+N scheiden van aarde? Of gewoon alles bij elkaar?

Iemand enig idee?

Beste antwoord (via vandenhende op 30-01-2020 12:04)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:37
Alles bij elkaar en de ene voor de inkomende spanning, de andere voor de uitgaande spanning naar de volgende lamp?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Malantur
Alles bij elkaar en de ene voor de inkomende spanning, de andere voor de uitgaande spanning naar de volgende lamp?

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02
Malantur schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:56:
Dat klinkt misschien als een logische verklaring. Daar had ik niet aan gedacht. Ik heb alleen geen lampen in serie dus dat zou ik kunnen volstaan met het gebruiken van 1 doorvoer. Thanks

• Malantur
vandenhende schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Dat klinkt misschien als een logische verklaring. Daar had ik niet aan gedacht. Ik heb alleen geen lampen in serie dus dat zou ik kunnen volstaan met het gebruiken van 1 doorvoer. Thanks
Zorg er dan wel voor dat de andere zeker goed waterdicht is :) Geldt uiteraard voor beide doorvoeren. Je komt toch niet met 3 losse draden binnen hoop ik? Want dat krijg je nooit waterdicht. Hopelijk heb je een 3 aderige kabel die je pas ontmanteld binnen de lamp. ;)