Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoetsdefloetse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-08 20:14
Zoals in de omschrijving ongeveer staat:
Nieuw systeem start op maar ik krijg geen beeld en op het moederbord knippert de CPU-LED bij de EZ Debug. Ik heb 4 pins CPU power, zou genoeg moeten zijn toch? Of zit daar het probleem?
Ik heb expres voor een Mortar Max bord gekozen omdat ik hoop dat ik dan niet de bios hoef te flashen, maar zou dat ook een punt kunnen zijn? En hoe kom ik erachter welke versie er nu op staat?

groet,

Augustijn

Beste antwoord (via hoetsdefloetse op 05-02-2020 16:54)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:09
8 pins moet aangesloten worden anders werkt het niet.
Haal sws een nieuwe voeding want die je nu gebruikt is ongeschikt. Blijkbaar niet de benodigde aansluitingen, type spanningsregeling niet compatibel met nieuwe hardware en door de leeftijd niet betrouwbaar meer. Cooler Master MWE Bronze V2 450w, Bitfenix Formula Gold 450w oid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke voeding heb je exact, merk en type ?

uit de handleiding

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hYzMh3f/nl.png

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 30-01-2020 12:04 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 08:36
Hey, welkom op het forum. Om te troublehsooten waar het precies misgaat hebben we meer informatie van je nodig. Eigenlijk vooral, wat heb je zelf al geprobeerd?

Als ik je probleem intyp op Google kom ik het volgende tegen:
https://linustechtips.com...-motherboard-boot-issues/

https://www.reddit.com/r/...t/b450m_mortar_and_3700x/

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=321490.0

Ik zou sowieso de 24-pin in je bord steken om te zien of het daar wel mee werkt en vervolgens kijken hoe je je bord kunt updaten naar de nieuwste BIOS versie om te zien of het probleem daar in ligt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoetsdefloetse
Bedankt voor de snelle reacties! PSU is een bequiet! BQT L7-350W
Ik heb inderdaad ook gezocht en bovenstaande topics gevonden. Mogelijk moet ik toch de bios flashen. Jammer, had gehoopt dat het niet zou hoeven.
batumulia schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:58:
Ik zou sowieso de 24-pin in je bord steken om te zien of het daar wel mee werkt en vervolgens kijken hoe je je bord kunt updaten naar de nieuwste BIOS versie om te zien of het probleem daar in ligt.
Bedoel je dat ik de CPU gewoon laat zitten, maar geen stroom geef?

groet,

Augustijn

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:09
8 pins moet aangesloten worden anders werkt het niet.
Haal sws een nieuwe voeding want die je nu gebruikt is ongeschikt. Blijkbaar niet de benodigde aansluitingen, type spanningsregeling niet compatibel met nieuwe hardware en door de leeftijd niet betrouwbaar meer. Cooler Master MWE Bronze V2 450w, Bitfenix Formula Gold 450w oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cremo_06
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 16:49
Heb je wel een losse GPU? Zonder gaat namelijk niet werken want de 3700x heeft namelijk geen geïntegreerde GPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoetsdefloetse
cremo_06 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:39:
Heb je wel een losse GPU? Zonder gaat namelijk niet werken want de 3700x heeft namelijk geen geïntegreerde GPU!
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

En welke?

En welk exacte geheugen? Staat dat geheugen op de QVL?

Overigens heb ik hetzelfde bord met een 3600X en dat werkte direct, dus een BIOS update zou niet hoeven.
Als dat wel zo is, zit er een flashback functie op waarmee je kan updaten zonder CPU met een USB stickie met de nieuwste BIOS erop.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@hoetsdefloetse Je voeding voldoet niet voor dit systeem. je moet volle 8-pin aansluiten en niet 4 !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoetsdefloetse
Bedankt voor het meedenken allemaal! Nieuwe voeding deed de truc. Inderdaad toch 8 pins nodig.
Pagina: 1