Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-11 14:48
Allen,

De knoppen van de huidige thermostaat blijven soms hangen en bijgevolg moet de thermostaat vervangen worden volgens bepaalde krachten in het huisgezin.

Natuurlijk wil ik dat aangrijpen om de klassieke honeywell thermostaat te vervangen door een iets intelligenter exemplaar. Graag wil ik dat later kunnen combineren met een slimme radiatorknop in de badkamer zodat het daar wanneer nodig een aangename/warmere temperatuur wordt. ( Momenteel zet ik hiervoor des morgens even de normale thermostaat een graad hoger om die dan terug te schakelen. )

Ik heb een tijd terug de topics rond thermostaten wat gevolgd maar het de laatste tijd wat losgelaten. Voordien zou ik waarschijnlijk voor Tado geopteerd hebben. Settings in de cloud zouden me wat weigerachtig gemaakt hebben maar nu lees ik dat ze bepaalde functionaliteit achter een paywall (abonnement) hebben gemigreerd.

Het enige alternatief wat ik zelf kan opsnorren is de Honeywell Evohome. Hebben jullie weet van betere opties? Zowel kwalitatief als qua prijsniveau?

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-11 14:48
bump

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 16:19
Heb zelf afgelopen weekend een Netatmo Thermostaat (pricewatch: Netatmo Kamerthermostaat) geïnstalleerd. Had hiervoor een eenvoudige thermostaat met draaiknop om temperatuur te regelen (geen programma enz).

Tot nu toe tevreden, kan op elke ketel, geen abonnement nodig en via een app + web + Google Home / Nest te regelen.
Je heb er ook radiatorkranen voor maar die heb ik (nog) niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Marc3l op 03-02-2020 11:56 . Reden: Werkt ook met Google Home ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Ik kan je tado van harte aanbevelen. Het bevalt bij mij heel erg goed.
De app werkt goed, de schema's zijn erg makkelijk in te stellen.
Even bijverwarmen voor xx minuten of tot het volgende tijdsblok? paar klikken en het is geregeld.
Ook ik heb de badkamer lekker warm elke ochtend zonder dat ik iets hoef te doen.
Koja78 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:38:
Settings in de cloud zouden me wat weigerachtig gemaakt hebben maar nu lees ik dat ze bepaalde functionaliteit achter een paywall (abonnement) hebben gemigreerd.
Dat is geen probleem want het is niet noodzakelijk, ik mis die functionaliteit niet.
Verder ben ik echt tevreden over de tado service(desk).

Je moet wel een thermostaat kraan hebben op de plek waar je een tado knop wil plaatsen (ik heb ze zelf net allemaal vervangen).

[ Voor 22% gewijzigd door Gman op 03-02-2020 12:15 ]