Beste,
Momenteel staat er hier een Synology NAS met opslag van +- 9TB:
- Hierop werken we met Windows & Mac.
- Het connectie type dat we gebruiken is AFP://.
- Bij het navigeren in de verkenner loop het tegenwoordig enorm traag... files van 300kb openen duurt seconden... bestanden opslagen van bv. 30MB gaat ook zeer traag.
- Bij het navigeren in Finder (mac) merk ik op dat mijn Finder gewoon vast hangt voor X aantal seconden om een txt file van enkele KB's te bekijken.
- Info: Structuur: AppleShare
Als ik via iTerm een 1GB file over het netwerk van mijn computer naar de NAS share en omgekeerd, geeft dit mij een snelheid van 70MB/s wat best ok is... maar dus het navigeren in een GUI en het opslagen van bestanden gaat blijkbaar zeer zeer traag. Deze test heb ik gedaan met:
- Wat kunnen we nog meer meten om het probleem exacter te kunnen aankaarten?
Bedankt alvast,
Momenteel staat er hier een Synology NAS met opslag van +- 9TB:
- Hierop werken we met Windows & Mac.
- Het connectie type dat we gebruiken is AFP://.
- Bij het navigeren in de verkenner loop het tegenwoordig enorm traag... files van 300kb openen duurt seconden... bestanden opslagen van bv. 30MB gaat ook zeer traag.
- Bij het navigeren in Finder (mac) merk ik op dat mijn Finder gewoon vast hangt voor X aantal seconden om een txt file van enkele KB's te bekijken.
- Info: Structuur: AppleShare
Als ik via iTerm een 1GB file over het netwerk van mijn computer naar de NAS share en omgekeerd, geeft dit mij een snelheid van 70MB/s wat best ok is... maar dus het navigeren in een GUI en het opslagen van bestanden gaat blijkbaar zeer zeer traag. Deze test heb ik gedaan met:
- Wat zou hiervoor een oplossing kunnen zijn?rsync -av --progress /Volumes/Public/2020/1GB.bin ~/Desktop
- Wat kunnen we nog meer meten om het probleem exacter te kunnen aankaarten?
Bedankt alvast,
[ Voor 6% gewijzigd door dendaak op 30-01-2020 11:24 ]
Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black