De Maps modus van Google Maps werkt niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumbojus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-03 08:15
Mijn vraag:

Ik heb een probleem met de Maps modus van Google Maps in Windows. In Chrome, Firefox en Opera geprobeerd te laden en na 3 seconden verdwijnt de kaart compleet en wordt alleen een basislaag getoond (beige kleur) en de UI elementen / menu's. De Satelite en Terrain modus werken wel. In Incognito modus lukt het ook niet om het werkend te kringen.

Kan de antivirus programma invloed hierop hebben en zo ja: weet iemand op welke wijze dat gebeurt?

Iemand een idee hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, alle updates; Alle browsers zijn up to date.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle browsers eerst opgeschoond en browsergeschiedenis, cookies en cache opgeschoond.
Vervolgens heb ik alle browsers ook opnieuw geïnstalleerd zonder alle toevoegingen/ extensies/ etc.
Tot nu toe heb ik geen succes om probleem te verhelpen.

Beste antwoord (via F_J_K op 07-02-2020 12:47)

• jumbojus
Blijkbaar heb ik alles zelf veroorzaakt door Google te veel te beperken in verzamelen van informatie over mij. Dat zal ik hoe dan ook blijven doen maar de hoeveelheid manieren om dat te doen heeft ertoe geleid dat in dit geval Maps zijn resources niet kon laden. Het was blijkbaar ook deels door de AV veroorzaakt. De Amazon S3 servers, waar Maps bepaalde resources vandaan haalde, waren door Eset op een blacklist gezet |:( .

Hoe dan ook heb ik het opgelost door even Google weer Google te laten zijn (dus proberen om informatie te verzamelen) en dat heeft Maps weer tot leven gewekt. Nu is de informatie kraan weer dicht (J doet alsof hij niet weet dat Google niet te stoppen is) en werkt Maps nog steeds. Even kijken waar en wanneer het weer fout zal gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door jumbojus op 07-02-2020 12:48 . Reden: Foutje corrigeren ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan de antivirus programma invloed hierop hebben en zo ja: weet iemand op welke wijze dat gebeurt?
Ja, als die bijv injecteert (dan IMHO snel een nieuwe zoeken :X ), als die verdachte zaken blokkeert, etc. Schakel 'em als test even uit (en ga dan alleen naar maps.google.com en niets anders ;) )

Browser opnieuw installeren: vak blijft je profiel dat overigens gehandhaafd. Of was die ook verwijderd? Al zal het vast niet aan de browser liggen als het in iedere browser gebeurt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumbojus
Hoi. Ik heb dat test met de AV in het begin gedaan, inclusief op systeem niveau alle daarmee geassocieerde processen gestopt. Echter had dat geen invloed. De AV dat ik gebruik is wel van ESET en dus vrij complex. Maar dat gebruik ik al meer dan 20 jaar in diverse vormen en heb ik nooit dergelijke problemen mee gehad.

Met de profiel van Google ben ik ook gaan experimenteren want mijn redenatie was dat de Maps modus eerst goed laad en vervolgens na toepassing van persoonlijke profiel ineens verdwijnt. Echter in incognito modus en als ik helemaal uitgelogd ben in alle Google toepassingen zal dat ook moeten verdwijnen. Dat gebeurt niet.

Ik kwam wel achter dat ik in TOR wel de normale Maps modus kan gebruiken. Dat zegt ook iets, echter kan ik mijn vinger nog niet op de oorzaak leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

jumbojus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:29:
Ik kwam wel achter dat ik in TOR wel de normale Maps modus kan gebruiken. Dat zegt ook iets, echter kan ik mijn vinger nog niet op de oorzaak leggen.
Oeh, kan het zijn dat je achter een proxy zit? (Die dan rare dingen doet). Via VPN zou het dan ook goed moeten gaan. Op een zwarte lijst staan lijkt me onwaarschijnlijk, dan zou er wel meer zijn geblokkeerd. Al kan je zien of je IP op bijv. www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/ voorkomt. Al zou me dat verbazen.

Raar..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumbojus
Hoi. Op dit moment zeker geen VPN of proxy, bovendien heb ik ook via diverse verbindingen dezelfde probleem. Op zwarte lijsten sta ik hoogstwaarschijnlijk niet.
Ik krijg steeds meer aanwijzingen dat het een probleem met de WebGL protocol is en daar weet ik nog niet genoeg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 15:09
Als je naar een website met maps gaat en je opent de devtools en het tabje console. Zie je daar dan foutmeldingen? Kans is dat je na het openen van de devtools even de pagina moet refreshen. Als google maps geblokkeerd wordt dan zie je dat hoogstwaarschijnlijk daar.

Mocht bovenstaande het geval zijn dan heb je een extensie die bepaalde scripts misschien blokkeert (Ghostery perhaps?).

edit: ik lees nu wat aandachtiger en
Met de profiel van Google ben ik ook gaan experimenteren want mijn redenatie was dat de Maps modus eerst goed laad en vervolgens na toepassing van persoonlijke profiel ineens verdwijnt.
Dit betekent dat je persoonlijke extensies dan ook weer allemaal ingeladen worden. Ik vermoed dus sterk dat het een extensie is die in de weg zit..

[ Voor 28% gewijzigd door Fontini op 01-02-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumbojus
Hoi. Bedankt voor jou reactie. Ik heb al in het begin de foutcode's gezien, helaas zijn ze niet specifiek genoeg om de exacte reden vast te pinnen. Er zijn hoe dan ook twee boosdoeners als ik de foutcodes moet geloven: AV dat het laden van bepaald script blokkeert en (misschien ook daardoor) een crashende script op de pagina zelf. Alleen het is blijkbaar niet zo simpel want, zoals ik al eerder schreef, zelfs met volledig uitzetten van AV en isoleren van al de processen die op de achtergrond voor de AV draaien krijg ik exact dezelfde foutcodes. Extensies spelen in deze blijkbaar geen rol.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jumbojus
Blijkbaar heb ik alles zelf veroorzaakt door Google te veel te beperken in verzamelen van informatie over mij. Dat zal ik hoe dan ook blijven doen maar de hoeveelheid manieren om dat te doen heeft ertoe geleid dat in dit geval Maps zijn resources niet kon laden. Het was blijkbaar ook deels door de AV veroorzaakt. De Amazon S3 servers, waar Maps bepaalde resources vandaan haalde, waren door Eset op een blacklist gezet |:( .

Hoe dan ook heb ik het opgelost door even Google weer Google te laten zijn (dus proberen om informatie te verzamelen) en dat heeft Maps weer tot leven gewekt. Nu is de informatie kraan weer dicht (J doet alsof hij niet weet dat Google niet te stoppen is) en werkt Maps nog steeds. Even kijken waar en wanneer het weer fout zal gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door jumbojus op 07-02-2020 12:48 . Reden: Foutje corrigeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah dan was de blacklist dus nog wel actief bij 'uitschakelen' van de AV. (Bijvoorbeeld omdat het alleen een configuratieschil is bovenop de Windows Firewall?) Redelijke kans dat het werkt tot de files niet meer in de cache staan en/of er wat aan de servercode wijzigt. Of structureel meer toegang geven, of een maps-alternatief gebruiken.

Huh, gebruikt Google Maps de Amazon infra? Of bedoel je eigen uitbreidingen?

Pagina: 1