Huwelijksreisje Lissabon of Barcelona

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In juni staat er een bruiloft op het programma, aansluitend willen we natuurlijk erg graag even samen zijn.

Omdat we volgend jaar al een flinke reis gaan maken naar Japan en dit najaar in de buurt van Valencia vertoeven, willen we het niet al te groot maken. Gewoon met zijn tweeën naar een mediterraans klimaat, romantisch, lekker eten en goed hotel.

Heb veel van Spanje al gezien: Barcelona, Magala, Valencia, Sevilla. Prachtige plaatsen met allemaal hun eigen charme.

Inmiddels zover dat ik wat leuke hotels heb gevonden in Lissabon én in Barcelona. Toch heeft Lissabon de voorkeur.

Wat we willen is niet teveel drukte, juist na zo’n drukke periode even wat rust is fijn, vandaar Lissabon boven Barcelona. Qua temperatuur zit het in juni wel goed.

Echter vraag ik mij af hoe gezellig/romantisch Lissabon is. Ben er een jaar of 15 geleden geweest met een vriend, dus dat had een andere insteek.

Budget is niet zo’n groot punt voor deze stedentrip, maar weet dat het leven in Portugal voordeliger is. De reis duurt 5 dagen.

Tips zijn welkom. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-11 15:32
Ik zou Porto ook serieus overwegen. Vonden mijn vriendin en ik een stuk leuker dan Lissabon, kleinschaliger en gezelliger. Ook zeker leuke hotels en Airbnb's te vinden daar.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 16:36
PixelRanger03 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:24:
Ik zou Porto ook serieus overwegen. Vonden mijn vriendin en ik een stuk leuker dan Lissabon, kleinschaliger en gezelliger. Ook zeker leuke hotels en Airbnb's te vinden daar.
Hier mee eens, Porto is absoluut leuker dan Lissabon en met 5 dagen kun je dorpjes afgaan in de buurt. Zitten leuke dorpjes bij met paar leuke plekken om de zonsopkomst of ondergang te zien.

Maar is de keuze tussen Lissabon en Barcelona dan ga ik 100% voor Barcelona. Meer te zien, te doen en te beleven dan in Lissabon. Prijzen zijn nagenoeg hetzelfde, tijdens mijn reis naar Lissabon kreeg ik het gevoel dat Lissabon zelfs duurder is als toerist zijnde en dat terwijl het eten minder is.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 16:42
Ik zou ook absoluut voor Barcelona gaan. Absoluut meer te zien, te doen, te beleven, zelfs de wijn smaakt beter O-)

Enne : Gefeliciteerd :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• THE_BASE
  • Niet online
Benieuwd naar Porto, zal zeker gaan kijken. Ik had juist het gevoel dat Lissabon wat fijner zou zijn dan Barcelona, maar misschien zit ik er volkomen naast.

In elk geval al blij met het meedenken op deze vroege morgen!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:29
Ik ben samen met mijn vriendin vorig jaar mei naar Barcelona geweest, tevens ons eerste tripje samen. Een lang weekend gedaan en we hebben het zeker naar ons zin gehad.

Als ik een hotel mag aanraden: Barceló Raval was ons hotel en ikzelf vond het heel prettig. Kleinschalig, maar wel de faciliteiten die je gewend bent van een hotel. Restaurant, sportschooltje mocht je dat gebruiken en goede kamers. Wij hadden de goedkoopste kamer, maar kan me voorstellen dat dat met een huwelijksreis qua verhouding van kamerkwaliteit net wat anders ligt :P.

Een van de dagen hebben we te voet door heel Barcelona geslentert via de volgende route:
https://www.google.com/ma....1695279!2d41.3790361!3e2

Uiteindelijk hebben we het stuk van Park Guell naar het hotel per metro afgelegd, maar ik moet zeggen dat me dit uitstekend beviel. Ik ben zelf niet zo actief, maar Barcelona was prachtig om te voet af te leggen in plaats van per metro. Je ziet veel meer dan dat je even snel de metro in stapt.

Al met al, ik ben heel positief over Barcelona :).

En inderdaad, gefeliciteerd!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:05
Wat misschien ook een leuke stad voor je om te bekijken is Wenen. Als je van gezelligheid en romantiek houd is dat zeker een aanrader. Plus dat ik het er niet druk te druk vond. Ik ben daar 2 jaar geleden heen geweest met mijn vriendin en ik moet zeggen dat ik het leuker vond dan Barcelona.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:21:
Wat misschien ook een leuke stad voor je om te bekijken is Wenen. Als je van gezelligheid en romantiek houd is dat zeker een aanrader. Plus dat ik het er niet druk te druk vond. Ik ben daar 2 jaar geleden heen geweest met mijn vriendin en ik moet zeggen dat ik het leuker vond dan Barcelona.
Wenen heeft nou niet echt een mediteraans klimaat ;)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:05
toolkist schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Wenen heeft nou niet echt een mediteraans klimaat ;)
Neuh, maar in juni is het meestal boven de 20 graden dankzij een binnenlands klimaat...

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 15:42
THE_BASE schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:22:
In juni staat er een bruiloft op het programma, aansluitend willen we natuurlijk erg graag even samen zijn.

Omdat we volgend jaar al een flinke reis gaan maken naar Japan en dit najaar in de buurt van Valencia vertoeven, willen we het niet al te groot maken. Gewoon met zijn tweeën naar een mediterraans klimaat, romantisch, lekker eten en goed hotel.

Heb veel van Spanje al gezien: Barcelona, Magala, Valencia, Sevilla. Prachtige plaatsen met allemaal hun eigen charme.

Inmiddels zover dat ik wat leuke hotels heb gevonden in Lissabon én in Barcelona. Toch heeft Lissabon de voorkeur.

Wat we willen is niet teveel drukte, juist na zo’n drukke periode even wat rust is fijn, vandaar Lissabon boven Barcelona. Qua temperatuur zit het in juni wel goed.

Echter vraag ik mij af hoe gezellig/romantisch Lissabon is. Ben er een jaar of 15 geleden geweest met een vriend, dus dat had een andere insteek.

Budget is niet zo’n groot punt voor deze stedentrip, maar weet dat het leven in Portugal voordeliger is. De reis duurt 5 dagen.

Lissabon, dat Catelaanse afscheidings gebeuren heeft Barcelona geen goed gedaan vind ik zelf. die protesten zijn nog steeds aan de gang.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11 17:19

Basszje

Reisvaap!]

Lissabon is vrij druk altijd. Ik zou ook Porto zeggen. Eventueel met tussenstops in Aveiro of Coimbra. Beide leuke steden maar niet al te groot.

In Porto zelf is genoeg te doen. Stad, strand, Villa Nova de Gaia waar de port is. Je kan ook excursies doen naar de ouro vallei die in de buurt is.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 10:33
THE_BASE schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:38:
Benieuwd naar Porto, zal zeker gaan kijken. Ik had juist het gevoel dat Lissabon wat fijner zou zijn dan Barcelona, maar misschien zit ik er volkomen naast.

In elk geval al blij met het meedenken op deze vroege morgen!
Lissabon is echt absoluut veel fijner dan Barcelona vind ik. Veel minder massaal, leukere sfeer, mooiere stad.
Porto is absoluut een aanrader moet ik zeggen. Daarna ook lekker een uitstap naar de Douro vallei is een aanrader.

Mooi (romantisch) landschap waar je, met een huurauto, lekker doorheen kan cruisen. Daarnaast ook veel goede wijnboeren te bezoeken daar.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook ik zou Porto aanraden, een hele leuke stad met een hele fijne sfeer.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik ben in beide steden geweest, en naar allebei wil ik terug.

Lissabon: aanrader is het evolution hotel, heel mooi design en lekker centraal. Veel leuke winkels, tram die door hele stad rijd. hou rekening met heuvels en bergen. het is geen platte stad. ze hebben mooie pleinen en veel restaurantjes. Veel leuke plekken om heen te gaan met de trein zoals oude kastelen bekijken etc.

Barcelona: hele grote compacte stad waar veel te zien is. sowieso ramblas bekijken(let op je tas, dieven) en veel leuke zijstraatjes. heerlijk bij de zee uitwaaien en mooi uitzicht. Tevens mooie stad om door heen te fietsen. Dit is in barca heel goed geregeld, veel grote fietspaden door hele stad heen.

[ Voor 9% gewijzigd door nemesis2212 op 30-01-2020 11:43 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 12:30

Galois

1811 - 1832

Barcelona is veel drukker dan Lissabon. Zeker!

Lissabon is bovendien ook zeker goedkoper dan Barcelona :) (horeca)

Ik zou voor 5 dagen geen tripjes boeken hoor, gewoon lekker genieten van de stad zelf, wandelen, koffie drinken, uit eten, je vermaakt je prima in zowel Barcelona als Lissabon.

Porto is ook erg leuk (ga ik over 2 weken weer heen). Nadeel van zowel Porto als Lissabon is dat de 'kleine achteraf straatjes' vaak vies zijn. Het lijkt erop dat de gemeente juist de 'belangrijke' straten goed schoonmaakt en de kleinere straten minder. Dat is wel jammer.

Maar als Spanje je meer trekt dan Portugal (toch een net andere sfeer, zeker in Catalonië), maar Barcelona toch te massaal (toeristisch) vindt, dan zou ik kijken naar Girona. Ik vind de sfeer en gezelligheid in Girona zoveel leuker! En met een beetje slim boeken, vlieg je er voor niet al teveel heen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• THE_BASE
  • Niet online
Dank voor alle reacties, ik merk dat Lissabon het meest in trek lijkt te zijn. Daarnaast is Barcelona zoals @Galois zegt Catalonië en anders dan Sevilla, Malaga in Andalusië waar ik een soort van verliefd op ben geworden.

We gaan verder speuren naar Lissabon met een tripje naar Sintra.

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-11 07:52
Ik ben ook in bovengenoemde steden geweest. Ik kan niet direct zeggen dat ik Porto boven Lissabon zou verkiezen maar wat er voor ons wel bovenuit stak, was Sintra. Ik zou overwegen om langer dan 1 dag in Sintra te verblijven. 2 Nachten vond ik het zeker waard.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 12:44
Shameless plug voor een vriend van me maar: https://www.ericeirasurfhouse.com als je dicht bij Lissabon wil zitten (uurtje met de bus) maar toch ook lekker rust wil en misschien wat actiefs wil doen.

Wij hebben zelf daar onze huwelijksreis heen gedaan en hij maakte er echt wat tofs van..

• THE_BASE
  • Niet online
ex87 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:28:
Shameless plug voor een vriend van me maar: https://www.ericeirasurfhouse.com als je dicht bij Lissabon wil zitten (uurtje met de bus) maar toch ook lekker rust wil en misschien wat actiefs wil doen.

Wij hebben zelf daar onze huwelijksreis heen gedaan en hij maakte er echt wat tofs van..
Shameless, maar zeer gewaardeerd. Ik ga even speuren of dat wat is. Bedankt!

• iTremble
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 17:22
Lissabon, erg mooi en heel aardig volk. ik zou zeker dan Cascais meenemen (OV is erg goedkoop) en vergeet niet een app voor elektrische stepjes op je telefoon te zetten.

Het eten vond ik wat minder, maar niet duur (veel mensen eten in de eet hutjes in winkelcentra).
Wel kan het best druk zijn met touristen op bepaalde plekken.

Ik zelf had een airbnb wat een hoop meer luxe gaf, maar geen idee wat de prijzen zijn in juni.
Tip, cappuccino of latte kan je het beste bij de mc cafe halen. (1.40 voor large dacht ik)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Lissabon vond ik zelf veel romantischer en knusser dan het drukke, grote Barcelona. We zijn zelf in Lissabon geweest op een soort baby-moon, een paar maanden vóór de geboorte van onze zoon :)
Ook leuk is het natuurgebied Sintra-Cascais dat echt maar een half uurtje rijden is, je kunt daar mooi wandelen door de natuur of langs de stranden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is Barcelona ondertussen ook niet bezweken onder massatoerisme?

Ik ben zelf in Porto geweest, en vond dat toch een stuk gezelliger. Port proeverijtjes!
Wellicht ben ik bevooroordeeld want massatoerisme is ab-so-luut niet aan mij besteed.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:02
Waarom naar Spanje? Blijkbaar ben je daar al vele keren geweest en heb je alles wel gezien. Najaar nog een keer die kant op.

Ik zou mijn blik eens verleggen naar andere landen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Griekenland of Marokko. Prima klimaat, vriendelijke mensen en eens wat anders. Het is je huwelijksreis, die mag toch wel iets specialer zijn?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• toolkist
  • Niet online
Als je richting Portugal wil zou ik lekker naar de Azoren gaan ofzo.

• Audiowaste
  • Laatst online: 29-10 20:05
Zonder twijfel Lissabon, vind ik persoonlijk een veel mooiere stad dan Barcelona. Daarnaast ook nog een stuk goedkoper.
Daarnaast heb je ook net buiten Lissabon nog heel veel mooie plaatsen liggen, die met OV goed te doen zijn: Cascais, Sintra, Estoril.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:31

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

THE_BASE schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:22:

Metro is super goedkoop om van airport naar Centrum te gaan.
Reis is ongeveer 20 min.
Eten is ook goedkoop naar Amsterdamse prijzen omgerekend.

Wat vooral zo is is dat de Portugese mensen echt super vriendelijk zijn.

Ik ben in September nog in Lissabon geweest en het is pitoresque, maar kan ook massaal zijn met toerisme in het centrum.
Eten is super lekker als je tenminste van vis houdt (Bacalhau = Bakkeljauw)
Ik ben daar gaan rondlopen in 5 dagen met mijn vriendin en heb het super gezellig gehad -> Site seeing: Praca do Comercio, Alfama, Mosteiro dos Jeronimos + Pastel de Nata (Custard cake) eten in Belem, Centro Colombo (Shopping Mall, SUPER mooi en groot)
helaas geen tijd gehad om naar Sintra en Cascais te gaan (dag trip)

Uber is vrij goedkoop naar Sintra en Cascais is ana te raden met Uber ook al is het 50/60 euro.
Trein kan druk zijn om eenkaartje te halen waardoor je tijd verliest.

[ Voor 5% gewijzigd door crzyhiphopazn op 31-01-2020 11:40 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Pagina: 1