Help, ik ben 2.10m en ik zoek een game/bureaustoel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoped
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15-06-2021
Goedenacht beste Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een game of bureaustoel, helaas ben ik 2.10m en is deze zoektocht tot nu toe nog niet succesvol.

Mijn vraag luidt dus of jullie misschien tips of ideeën hebben. Zelf heb ik al een tijdje lopen zoeken en kom ik maar niet echt verder dan een op maat gemaakt stoel van rond de 1000 euro. Dit is ver buiten mijn budget, ik zat zelf meer te denken rond de 400.(goedkoper is uiteraard altijd beter)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat heb je tot nog toe geprobeerd? Waar loop je vast?
Hoogte van zitvlak? Lengte zitvlak? Hoogte rugleuning?
Als je echt iets nieuws wilt proberen: zo'n fitnessbal zit je altijd met een rechte rug op, omdat je anders wegrolt. Kan het waard zijn om eens te proberen. Nadeel: na paar uur ben je moe xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:57
Ik zit even snel te kijken en deze gaat tot 205cm. Is ook al behoorlijk groot, misschien kan je er wat mee.

https://www.dxracer-europ...es/dxracer/sentinel-s28-n

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoped
99ruud99 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:24:
Wat heb je tot nog toe geprobeerd? Waar loop je vast?
Hoogte van zitvlak? Lengte zitvlak? Hoogte rugleuning?
Als je echt iets nieuws wilt proberen: zo'n fitnessbal zit je altijd met een rechte rug op, omdat je anders wegrolt. Kan het waard zijn om eens te proberen. Nadeel: na paar uur ben je moe xD.
Ik gebruik nu de Marcus van Ikea die van zichzelf ook al een redelijk hoge rugsteun heeft maar het probleem zit hem vooral in het draaggewicht (hij zakt bijna door z’n poot) en de hoogte van het zitvlak. Rugklachten heb ik niet echt maar ik merk dat ik geen ergonomische houding kan aannemen en zak daarom constant onderuit tot ik half in de stoel lig. Lengte van het zitvlak is ook een stukje te kort uiteraard maar hier merk ik zelf vrij weinig van.

Zo’n fitnessbal is niet echt een optie aangezien ik redelijk wat uurtjes per dag verslijt achter mijn pc en ik ook competitief game en niet half om kan vallen midden in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je zou kunnen kijken naar de 2e hands/refurbish Herman Miller Aeron, maat C. Het word waarschijnlijk wel duurder dan je wilt uitgeven, maar het zijn top stoelen ook qua verstelbaarheid. Ga er even op proef zitten want het is een investering, maar ik denk dat het je wel bevalt. Let goed op de maat. Maat b is veel in omloop omdat die veel in het bedrijfsleven worden gekocht (waar ze vaak vandaan zullen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Voor het eerste gedeelte: er bestaan speciale stoelen voor "tall / large" people (niet onaardig bedoelt). Deze hebben vaak sterkere poot en wieltjes (denk ook aan ondervloer). Als je zegt dat het voornamelijk in de hoogte van zitvlak een probleem hebt, zou je kunnen zeggen "ik doe er speciale wieltjes onder". vaak is een paar cm al genoeg (wieltjes van 6 ipv 3 cm bijvoorbeeld). (je onderbenen zijn +- 25% van je lichaamslengte -> je bent 30 cm groter dan gemiddelde volwassene -> 7.5 cm langere onderbenen dan gemiddeld -> paar cm van standaard hoger instellen + paar cm van wieltjes).
Wat betreft het tweede: juist als je langer zit moet je zorgen dat je goed zit. En dan is juist een actieve houding goed (of zo'n sta-tafel-bureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben zelf maar 1.98m, maar een goede stoel was ook voor mij lastig te vinden en is ook heel persoonlijk. Ik ben zelf naar een showroom gegaan van een grote handelaar en heb daar wat gevonden. Ikea, Leen Bakker en dergelijke hadden sowieso niets fatsoenlijks. Die hebben voornamelijk spul wat wel ok is, maar zeker niet geweldig. Bij die showroom heb ik dus wel wat gevonden. Ik zou je zeker aanraden om eens langs zo'n showroom te gaan om wat stoelen te proberen. De stoel die voor mij fijn is en ik nu al een jaar of 4 heb was zo'n 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoped
Het leuke is, ik heb zo’n sta bureau gekocht maar die is dus ook te klein x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Haha en een bierviltje hebt zeker niet xD
Tsja, dan blijven die "tall" stoelen over, heb ik zelf helaas weinig ervaring mee, maar gropah gaf al een goede optie lijkt me .
Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoped
Ik mis ongeveer 10-15cm dus dat zouden flinke bierfiltjes zijn.

Idd dat was een goede suggestie, heb ondertussen ook wat andere dingetjes al weer gevonden. Misschien toch maar m’n vriendin lief aankijken en die extra euro’s neer leggen voor zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat bedoel je met te klein ? Qua hoe breed de stoel is of steekt je hoofd boven de stoel uit ? Verder is je gewicht ook nog een ding. Als je meer info geeft zal je ook betere antwoorden kunnen krijgen :) 2.10m is niet zo heel boeiend met 100kg. Wordt het 200kg dan wordt het helemaal verhaal compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoped
Te klein in die opmerking ging over m’n sta bureau die dus zo’n 10-15cm te kort komt.

Ja klopt precies wat je zegt, m’n nek steekt boven de rand van m’n huidige stoel uit en m’n bovenbenen staan constant in een hoek omhoog ipv omlaag doordat het zitvlak redelijk laag bij de grond zit, hierdoor ga ik dus ver onderuit gezakt zitten. Verder weeg ik maar 115-120kg dus dat valt gelukkig wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb zelf deze: Bureaustoel Prado.

Mijn hoofd steekt wel wat aan de bovenkant uit, maar ik zit toch nooit met mijn hoofd er tegen aan. Daar niet tegenaan hoeven te zitten is iets persoonlijks. Verder kan deze stoel een flink eind achterover kantelen waardoor mijn bovenbenen netjes ondersteunt worden met de juiste hoogte die instelbaar is. Het soort stoel moet je ook maar net liggen natuurlijk en is ook weer persoonlijk. Alleen op het ondersteunen van het hoofd na zou dit ook voor iemand van 2.10m moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Swoped schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:50:
Ik mis ongeveer 10-15cm dus dat zouden flinke bierfiltjes zijn.

Idd dat was een goede suggestie, heb ondertussen ook wat andere dingetjes al weer gevonden. Misschien toch maar m’n vriendin lief aankijken en die extra euro’s neer leggen voor zoiets
Naar een goeie smit gaan (of handige vriend) en er 20CM aan laten lassen dmv buizen, als het een stalen frame is moet dat niet heel moeilijk zijn.

Over een stoel, wat Gropah zei, Miller Aeron en dan tweede hands. Heb er zelf ook een op de kop getikt en ik ga nooit meer terug.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoped
Ik heb een beetje zitten kijken naar een Miller Aeron maar zelfs tweede hands valt deze toch wel een flink stuk boven budget helaas. Tenzij iemand een linkje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou je aanraden naar een plek te gaan waar je stoelen kan proberen. Wat er qua specs goed uitziet zegt weinig over de praktijk en wat jij persoonlijk fijn vind zitten. Het is prima mogelijk dat je een stoel van 200 euro fijner vind dan een stoel van 2k euro. Online iets zoeken op basis van specs zegt sowieso bijna niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Swoped schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:55:
Ik heb een beetje zitten kijken naar een Miller Aeron maar zelfs tweede hands valt deze toch wel een flink stuk boven budget helaas. Tenzij iemand een linkje heeft?
Er is geen budget voor het welzijn van je rug.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Coolblue heeft filter van game stoelen tot 210cm/211cm
https://www.coolblue.nl/g...-gaming-stoel:bureaustoel

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Lees de reviews van @Foritain eens door, die heeft er best veel getest. Zo ben ik zelf uitgekomen op een vertagear, zelf ben ik ook niet de kleinste met 1.90 en dacht ik ga alleen maar zwaarder worden naarmate ik ouder word, dus 200kg draaggewicht was ook mooi meegenomen! maar alle gekheid op een stokje, let vooral op je zithoogte, aangezien je naar alle waarschijnlijkheid ook langere benen hebt dan de gemiddelde gamer. Succes met de zoektocht!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 09:12
Ik heb zelf de Secretlab TITAN, maar ik zag gister toevallig dat ze nu ook de Secretlab TITAN XL hebben (https://secretlab.eu), deze gaat tot 208cm. Mijn ervaring met de TITAN is in ieder geval erg positief! Echt een stevige en grote stoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Pedje-san op 30-01-2020 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:42
Swoped schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:46:
Het leuke is, ik heb zo’n sta bureau gekocht maar die is dus ook te klein x)
Hier kan je prima aan zitten dus op zijn hoogste stand.
Doet mij denken aan Hightower uit the Police academy

Anyway succes met je zoektocht

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:07
Ik ben zelf ook 2.10 meter en ik heb de IKEA MILLBERGET (https://www.ikea.com/nl/n...l-bomstad-zwart-90339412/) al jaren. Deze bevalt mij in ieder geval zeer goed. Bij mij komen mijn knieën net niet in een hoek van 90 graden uit en ook de rugsteun is hoog genoeg. Op het werk heb ik wel een iets hogere bureaustoel, als je wil kan ik wel even kijken welk merk/type dat is?

Het kan natuurlijk zijn dat bij jou de verhouding tussen je benen/bovenlichaam anders is waardoor je niet lekker uitkomt. Ik zit zelf tussen de 103 en 108 kilo, dus net onder de 110 kilo die deze stoel ondersteund.

Stabureau heb ik niet, ik gebruik een oude eettafel als werktafel in mijn kantoor. Wat je zou kunnen doen is twee blokken onder de poten zetten, deze kun je ook netjes op maat maken als je een beetje handig bent natuurlijk, dan ziet het er ook nog eens mooi uit. Voordeel is dat je zowel als je zit als wanneer je staat een hoger bureau nodig hebt. Dan kan je toch nog met een "standaard" stabureau overweg.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Laatst online: 16:56
Ik heb de AKracing en die is groot genoeg voor mijn 2 meter.
Nu weet ik niet of je lange of korte benen hebt maar bij mij is alles gemiddeld.
Er staan bij de link nog andere stoelen voor 2.10 meter.

https://www.coolblue.nl/p...luxe-leer-onyx-zwart.html

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 19:52
Ik heb zelf de pricewatch: Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart)

Na veel research en reviews te hebben gelezen (Thanks @Foritain voor de mooie duidelijke review) heb ik deze toen gekocht. Een zeer degelijke stoel, voor een nette prijs.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
ik ben zelf 197cm en deze zoektocht heeft jaren geduurd voordat ik wat redelijks vond. op dit moment heb ik deze; https://www.bol.com/nl/p/...n-zwart/9200000106759888/ .
lengte is erg goed. je kan de hoofdsteun verstellen en hierdoor kan die erg hoog uitkomen. de kwaliteit is niet geheel fantastisch maar ik denk voor echte lange termijn gebruik dat je natuurlijk ook veel duurder uit bent. ik raad overigens wel aan om goed te kijken naar een plaat voor de vloer want je gaat al snel beschadigingen maken hierop.

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
https://secretlab.eu/collections/titan-xl-series

Secretlab heeft een aantal modellen voor langere en/of zwaardere personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:18
ik heb even gegoogled
https://www.worktrainer.n...2UIgPkEAQYAyABEgJRFfD_BwE

https://discountoffice.nl...2UIgPkEAQYBiABEgJ3RvD_BwE

https://www.ikea.com/nl/n...BEgLbQvD_BwE&gclsrc=aw.ds

492.809.90

Gratis 10 jaar garantie. Raadpleeg onze folder voor de garantievoorwaarden.

Je kan de hoogte van het bureau met de hendel verstellen van 63-127 cm, zodat je de beste zit- en stahouding krijgt.

Met het snoerennet onder het tafelblad kan je je bureau makkelijk netjes en opgeruimd houden.

Een gefineerd oppervlak is slijtvast, vlekbestendig en makkelijk schoon te houden.

Afgerond bureaublad; ontlast de onderarmen en polsen bij het schrijven/typen.

Dit bureau is getest voor gebruik op kantoor en voldoet aan de eisen ten aanzien van duurzaamheid en stabiliteit volgens de normen: EN 527-2 en ANSI/BIFMA X5.5

Dit bureau kan met je smartphone of tablet op afstand worden bestuurd. Download de app "Desk Control", dan leidt deze je door het installatieproces.

Designer
Jon Karlsson

(Neen Ik werk niet bij Ikea en heb geen aandelen) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Zelf in het bezit van deze stoel :
https://www.needforseat.d...axnomic-basics/xl-series/

Super stoel

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:45
Secretlab, absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:30
Secretlab heeft tegenwoordig een XL lijn voor de Titan stoel. Ik heb zelf de 'reguliere' Titan en ben absoluut tevreden over deze stoel!

Ze geven zelf een lengte tot 2.08m aan, maar die 2 centimeter zullen het probleem niet worden.
https://secretlab.eu/collections/titan-xl-series

[ Voor 9% gewijzigd door AlxRoelofs op 30-01-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Klinkt bekend, hier ook pas na de nodige stoelen echt goed kunnen slagen.
We hebben hier de LÅNGFJÄLL van IKEA.

Deze zit echt heerlijk als je lang bent met een goede lage rugsteun en diepe zit. Het kantelmechanisme werkt opvallend goed, wat je allemaal niet zou verwachten voor die prijs. Hier staat de vergaderversie zonder wielen.

En 10 jaar garantie ook nog.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 30-01-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 19:52
CR2032 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:10:
Klinkt bekend, hier ook pas na de nodige stoelen echt goed kunnen slagen.
We hebben hier de LÅNGFJÄLL van IKEA.

Deze zit echt heerlijk als je lang bent met een goede lage rugsteun en diepe zit. Het kantelmechanisme werkt opvallend goed, wat je allemaal niet zou verwachten voor die prijs. Hier staat de vergaderversie zonder wielen.

En 10 jaar garantie ook nog.

[YouTube: LÅNGFJÄLL]
Bij dit soort stoelen mis ik toch wel de hoofdsteun en de schoudersteuning. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik heb zelf de Maxnomic Office, maar weet dat ze bij NeedforSeat ook grotere varianten hebben.
Pagina: 1