Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe monitor aan te schaffen, de Dell U2719DC. Een van de redenen is dat het hiermee mogelijk is om een laptop aan te sluiten via USB C en zo met 1 kabel beeld en voeding te hebben. Dit lijkt me ideaal voor de nieuwe werkplek die ik thuis aan het inrichten ben.

Naast monitor ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. Deze wil ik dus via USB C aansluiten voor beeld en voeding. Ik weet alleen niet goed hoe ik bepaal of de combinatie laptop met deze monitor goed gaat werken? Is het afdoende om in de pricewatch te filteren op USB 3.2 type-c? Maakt gen1/2 hierin nog uit? Of moet ik juist filteren op accu capaciteit, volgens de site van Dell kam deze monitor tot 65 W vermogen leveren?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Beste antwoord (via Ruud2001 op 31-01-2020 22:47)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52
Volgens mij moet je dan filteren op Thunderbolt 3. Maar zwaardere notebooks met videokaarten kunnen niet door USB-C gevoed worden volgens mij. USB-C gaat maar tot max 90 watt voor zover ik weet.

Dan zou je een gevoed dockingstation moeten gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:52
Volgens mij moet je dan filteren op Thunderbolt 3. Maar zwaardere notebooks met videokaarten kunnen niet door USB-C gevoed worden volgens mij. USB-C gaat maar tot max 90 watt voor zover ik weet.

Dan zou je een gevoed dockingstation moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Je kunt elke laptop met USB-C hiervoor inzetten maar let wel op dat het er inderdaad wel afhangt hoeveel Watt voeding notebook nodig heeft.

Mits je een geen zware grafische kaart in de laptop hebt zitten zul je tegenwoordig niet snel meer over de 60Watt voeding tegenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
USB-PD (power delivery) gaat tot 100W (20V x 5A).
Ook zonder Thunderbolt zou een laptop gevoed kunnen worden met USB-PD.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.