Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsnoeren
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Hallo,

Ik maak eens in de zoveel tijd een selectie op mijn iphone (7) van foto's die ik wil bewaren en kopieer deze naar een externe HD. Dit ging altijd goed tot vandaag. Alle foto's/video's (jpg bestanden! en niet .img zoals in de titel..) die ik zelf heb gemaakt zijn niet meer te openen. Alle overige bestanden, bv foto's vanuit Whatsapp is niks mis mee.

Uiteindelijk heb ik de foto's via Windows geïmporteerd naar mijn onedrive waarin ik vervolgens de foto's/video's gewoon kon openen! _/-\o_ Echter wanneer ik deze vervolgens door kopieerde naar mijn externe HD of zelfs mijn C schijf waren ze weer corrupt |:(

Ik heb overal op internet gezocht maar helaas niet de oplossing gevonden voor mijn probleem. Het gaat om foto's/video's met veel emotionele waarde en hoop graag een back up te maken op mijn externe HD.

Ik hoor graag jullie tips!

P.s. Ik wist niet goed onder welk forum ik deze vraag moet stellen dus hopelijk staat het hier goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat dat foto's zijn? .img staat wel voor image maar dat wordt vaak voor een binary image gebruikt. Foto's zijn normaal .jpg's. Je kunt eens beginnen met het bestand te hernoemen naar .jpg. Als dat niet werkt, open het eens met notepad en post dan de eerste ~15 tekens eens?

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 29-01-2020 22:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lsnoeren
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Room42 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:04:
Weet je zeker dat dat foto's zijn? .img staat wel voor image maar dat wordt vaak voor een binary image gebruikt. Foto's zijn normaal .jpg's. Je kunt eens beginnen met het bestand te hernoemen naar .jpg. Als dat niet werkt, open het eens met notepad en post dan de eerste ~15 tekens eens?
Oeps! je hebt natuurlijk helemaal gelijk!

De bestanden heten IMG_0001 enz 8)7 het zijn inderdaad jpg betanden maar helaas nog steeds corrupt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook HEIC formaat zijn. Die willen standaard niet openen met de foto-app onder Windows, dus die bestanden moet je eerst omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 13:24
sypie schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 06:57:
Het kan natuurlijk ook HEIC formaat zijn. Die willen standaard niet openen met de foto-app onder Windows, dus die bestanden moet je eerst omzetten.
Dat is niet helemaal waar.
Als je deze plugin installeert vanuit de Windows store:

https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3Aoverviewtab
(kost 99 ct, maar als je even goed googled dan kom je 'm gratis tegen)

En nog een tip:
Zet Windows Photo viewer weer 'aan' op je Win 10 machine via onderstaande:
https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/

De Windows 10 photo app wil al je foto's indexeren enzo en is daardoor mi best traag. De photo viewer app is een prima (simpele) viewer. Na installatie van de plugin kan je je foto's van je iPhone openen in deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op m'n werk-pc heb ik dat ook wel eens. Mijn workaround is dan openen in Paint, opslaan en sluiten waarna de jpg weer overal te openen is. Het betreft dan incidentele bestanden van derden dus niet direct een oplossing voor jou, maar je zou een bestand kunnen proberen.
Pagina: 1