Hoevaak incrementele backups?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:38
Ik heb een vraag over het maken van incrementele backups. Ik vind het zelf een heel handig backup methode. Ik wil hierbij een methode gebruiken maar weet nou niet of het handig is, aangezien er hier meer IT'ers zijn leek het mij verstandig om het hier te bespreken.

Ik wil een backup maken van mijn grote bestanden.

- Een full backup is 200 GB.
- Daarna elke zaterdag een incrementele backup van rond de 10 GB.
- Om de 4 weken is de incrementele backup 70 GB.
- Na 3 maanden maak ik weer een full backup.

Dus er worden over een periode van 3 maanden 12 incrementele backups gemaakt van 10 GB. De backup wordt wekelijks gecontroleerd en 1 keer per maand een restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor omgeving hebben we het over? Professioneel/hobby/groot/klein?
Wat is de impact van het maken van een backup? (Load op de server en infra, etc.)
Wat is de impact van het restoren van een grote keten incrementele backups? (Qua tijd)

Zelf zou ik zo vaak mogelijk incrementele backups maken, dan heb je meer kans dat iets in de backup staat en niet alweer verwijderd/overschreven is voordat de backup gemaakt werd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Op wat voor medium sla je de backup op? Als alles op hetzelfde medium staat, maakt het niet zoveel uit. Als je voor iedere incremental een nieuw medium gebruikt (bijvoorbeeld tape die je netjes dagelijks offsite brengt), heb je ze allemaal nodig als je ooit een volledige restore wilt doen. Als er dan 'n rotte tussen zit is je backup vanaf dat moment in principe verloren. (eventueel kun je dan nog differentials doen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
anboni schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:57:
Op wat voor medium sla je de backup op? Als alles op hetzelfde medium staat, maakt het niet zoveel uit. Als je voor iedere incremental een nieuw medium gebruikt (bijvoorbeeld tape die je netjes dagelijks offsite brengt), heb je ze allemaal nodig als je ooit een volledige restore wilt doen. Als er dan 'n rotte tussen zit is je backup vanaf dat moment in principe verloren. (eventueel kun je dan nog differentials doen trouwens)
Het medium is op mijn NAS en op een offsite NAS. Wanneer zou ik de differentials dan het beste kunnen uitvoeren?
Wat voor omgeving hebben we het over? Professioneel/hobby/groot/klein?
Wat is de impact van het maken van een backup? (Load op de server en infra, etc.)
Wat is de impact van het restoren van een grote keten incrementele backups? (Qua tijd)

Zelf zou ik zo vaak mogelijk incrementele backups maken, dan heb je meer kans dat iets in de backup staat en niet alweer verwijderd/overschreven is voordat de backup gemaakt werd.
Het gaat hier om hobby maar wel belangerijke data. Load op de server is geen probleem. Maar het gaat om backups van 200 GB en dat per share ongeveer. Er zijn 5 shares, dus dat komt uit op 1 TB. Je snapt wel dat ik daarom niet regelmatig een full backup wil draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door Eric_1993 op 29-01-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Eric_1993 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Het medium is op mijn NAS en op een offsite NAS. Wanneer zou ik de differentials dan het beste kunnen uitvoeren?
Als je alles op dezelfde NAS zet, heb je geen baat bij differentials, die kosten je dan alleen maar onnodige ruimte zonder dat ze wat toevoegen.. Dan kun je prima gewoon doorgaan met incrementals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
anboni schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:31:
[...]

Als je alles op dezelfde NAS zet, heb je geen baat bij differentials, die kosten je dan alleen maar onnodige ruimte zonder dat ze wat toevoegen.. Dan kun je prima gewoon doorgaan met incrementals.
Ik ga het is proberen. Ik hoop dat de restore tijd zal meevallen :+
Pagina: 1