Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Nergens te vinden, hoop op iemand met ervaringen.

Ik heb een 16 GB stickje NTFS met film materiaal en dit speelt probleemloos af.

Ik wil opnemen op lege stick maar de opneem functie komt niet tevoorschijn bij het OK drukken tijdens tv kijken, ongeveer dezelfde symptomen als hier het geval is (zit dus in slot 1 wat LG inderdaad ook aangeeft).

De setup is met een Humax die via hdmi in lg c9 gaat. Kan het hiermee te maken hebben en werkt opnemen alleen bij gebruik van ci module?

Iets anders?

Dank! <+:)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
grote kans dat die dat alleen van zn interne tuners kan en niet vanaf een externe (HDMI) bron

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
En een ci module is dan intern of evengoed externe tuner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CI(+) module is geen tuner.. dat is een toevoeging om je smartcard te kunnen lezen..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heisenberg
Bedankt @SMSfreakie

Nu via de TV tuner geprobeerd en de opneem optie wordt getoond!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pete2010
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 22:57
@Heisenberg

Ik ben ook op zoek naar een usb stick voor opnemen met de interne tuner. Welke merk en type heb je gebruikt? Is 16 gb genoeg voor 2 uur opname?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Om van HDMI te kunnen opnemen moet je apparaat kunnen encoderen. De meeste apparaten kunnen alleen decoderen, waaronder je C9. Mijn Vu+ Ultimo 4K-ontvanger kan wel encoderen en zelfs transcoderen. Hij heeft dan ook een HDMI-ingang waar hij vanaf kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
@pete2010

Ik heb zelf een usb hdd besteld van 500 GB, daar kan wel veel op wat ook nodig is als ik zie hoeveel de vriendin opneemt..

16 GB lijkt mij wat weinig, als je voor een usb stick gaat zou je voor de prijs even goed een stuk groter kunnen gaan. Merk en type maakt niet uit..

Overigens wat ik zelf vooraf niet wist is dat wanneer je opneemt vanaf de LG (via de CI module) de tuner ingeschakeld moet zijn op het kanaal waarvan wordt opgenomen. Je kunt dus niet tijdens de opname van kanaal wisselen, de TV hoeft hiervoor niet aan te staan.
Voor ons was dit wel een nadeel want de reden om op te nemen is niet per definitie dat je niet thuis bent maar vaak omdat je meerdere programma's die tegelijkertijd worden uitgezonden wilt kunnen kijken.

Wij hebben dit opgelost door in zo'n situatie via de Humax te kijken terwijl de opname loopt via de CI module tuner in de TV
Pagina: 1