Mijn vraag
...hallo, ondersteund een gigabyte H270 gaming 3 moederbord DP verbindingen?
Ik heb 2 jaar geleden een 4K scherm gekocht ( AOC u2879vf ) en heb steeds een hdmi kabel gebruikt om deze met mijn pc te verbinden. Mijn oude tv wil ik als 2de scherm gebruiken maar kan ik enkel via hdmi verbinden. Omdat mijn videokaart ( rtx 2070 super ventus ) maar 1 hdmi poort heeft ging ik deze gebruiken voor mijn tv en via een DP mijn 4K scherm verbinden. Via een DP kabel krijg ik geen beeld op mijn scherm ( met een hdmi wel ). kan het zijn dat mijn oud moederbord deze verbinding niet ondersteund? Deze heeft namelijk geen onboard DP aansluiting.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...moederbord: Gigabyte H270 gaming 3
videokaart: RTX 2070 super ventus oc edition ( 1 hdmi/3 DP aansluitingen )
processor: intel I7 7700
voeding: Corsair RM750X
windows 10 home
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... DP kabel aangesloten op nieuwe tv: met pc geen beeld / andere toestellen wel beeld
nieuwe DP kabel gekocht: werkt met andere toestellen / geen beeld met pc
andere videokaarten geprobeerd: GTX 1060 / GTX 750 nogsteeds geen beeld
het enige oude onderdeel in mijn pc in het moederbord dus mss zit daar het probleem.
...hallo, ondersteund een gigabyte H270 gaming 3 moederbord DP verbindingen?
Ik heb 2 jaar geleden een 4K scherm gekocht ( AOC u2879vf ) en heb steeds een hdmi kabel gebruikt om deze met mijn pc te verbinden. Mijn oude tv wil ik als 2de scherm gebruiken maar kan ik enkel via hdmi verbinden. Omdat mijn videokaart ( rtx 2070 super ventus ) maar 1 hdmi poort heeft ging ik deze gebruiken voor mijn tv en via een DP mijn 4K scherm verbinden. Via een DP kabel krijg ik geen beeld op mijn scherm ( met een hdmi wel ). kan het zijn dat mijn oud moederbord deze verbinding niet ondersteund? Deze heeft namelijk geen onboard DP aansluiting.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...moederbord: Gigabyte H270 gaming 3
videokaart: RTX 2070 super ventus oc edition ( 1 hdmi/3 DP aansluitingen )
processor: intel I7 7700
voeding: Corsair RM750X
windows 10 home
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... DP kabel aangesloten op nieuwe tv: met pc geen beeld / andere toestellen wel beeld
nieuwe DP kabel gekocht: werkt met andere toestellen / geen beeld met pc
andere videokaarten geprobeerd: GTX 1060 / GTX 750 nogsteeds geen beeld
het enige oude onderdeel in mijn pc in het moederbord dus mss zit daar het probleem.