problemen DP aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekstyler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-07 21:15
Mijn vraag
...hallo, ondersteund een gigabyte H270 gaming 3 moederbord DP verbindingen?
Ik heb 2 jaar geleden een 4K scherm gekocht ( AOC u2879vf ) en heb steeds een hdmi kabel gebruikt om deze met mijn pc te verbinden. Mijn oude tv wil ik als 2de scherm gebruiken maar kan ik enkel via hdmi verbinden. Omdat mijn videokaart ( rtx 2070 super ventus ) maar 1 hdmi poort heeft ging ik deze gebruiken voor mijn tv en via een DP mijn 4K scherm verbinden. Via een DP kabel krijg ik geen beeld op mijn scherm ( met een hdmi wel ). kan het zijn dat mijn oud moederbord deze verbinding niet ondersteund? Deze heeft namelijk geen onboard DP aansluiting.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...moederbord: Gigabyte H270 gaming 3
videokaart: RTX 2070 super ventus oc edition ( 1 hdmi/3 DP aansluitingen )
processor: intel I7 7700
voeding: Corsair RM750X
windows 10 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... DP kabel aangesloten op nieuwe tv: met pc geen beeld / andere toestellen wel beeld
nieuwe DP kabel gekocht: werkt met andere toestellen / geen beeld met pc
andere videokaarten geprobeerd: GTX 1060 / GTX 750 nogsteeds geen beeld
het enige oude onderdeel in mijn pc in het moederbord dus mss zit daar het probleem.

Beste antwoord (via Tekstyler op 30-01-2020 14:22)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer een andere DP kabel en alle poorten op je videokaart.

Krijg je ook in die gevallen geen beeld is de DP aansluiting op je monitor waarschijnlijk defect.
Verifieer dat ook met een ander scherm met DP.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 30-01-2020 10:11 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:37

br00ky

Moderator Harde Waren
En als je ze nou eens allebei op je videokaart aansluit? Best kans dat de iGPU van je 7700 is uitgeschakeld omdat je een videokaart erin hebt zitten.

/edit: al twijfel ik nu ik je post nog een keer lees of je dat niet al geprobeerd hebt. Je topicstart is erg rommelig. Schrijf eens punt voor punt op wat je waar op hebt geprobeerd en met welke aansluiting.

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 29-01-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekstyler
als ik beide aansluit op videokaart krijg ik enkel beeld met hdmi, de DP word niet herkent.
wanner ik hdmi op videokaart aansluit op tv word deze erkent door mijn pc, als ik dan de hdmi kabel in mijn pc scherm word mijn 4K scherm herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Heb je de DP in alle 3 de aansluitingen van de videokaart geprobeerd terwijl de HDMI er ook in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
kan het zijn dat mijn oud moederbord deze verbinding niet ondersteund? Deze heeft namelijk geen onboard DP aansluiting.
Nee. Als je een videokaart gebruikt, is het de videokaart die videosignalen moet ondersteunen.
Via een DP kabel krijg ik geen beeld op mijn scherm ( met een hdmi wel ).
Weet je zeker dat de monitor automatisch naar de source zoekt? Misschien staat de monitor hard ingesteld op HDMI. Dan krijg je inderdaad geen beeld. Lijkt me overigens wel een beetje onwaarschijnlijk, omdat de TV het ook niet doet en deze waarschijnlijk geen harde source heeft.
br00ky schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:18:
En als je ze nou eens allebei op je videokaart aansluit? Best kans dat de iGPU van je 7700 is uitgeschakeld omdat je een videokaart erin hebt zitten.

/edit: al twijfel ik nu ik je post nog een keer lees of je dat niet al geprobeerd hebt. Je topicstart is erg rommelig. Schrijf eens punt voor punt op wat je waar op hebt geprobeerd en met welke aansluiting.
Het moederbord heeft geen DP. Dus de DP-kabel zit gegarandeerd in de videokaart. @Tekstyler weet je zeker dat je de HDMI-kabel in de videokaart hebt zitten? Volgens mij kun je de iGPU niet zo maar gebruiken met een videokaart geïnstalleerd, maar problemen worden meestal veroorzaakt door dingen die je in je hoofd al hebt afgestreept.

Beschik je over een andere computer/videokaart? Dan kun je ook nog uitsluiten dat de videokaart werkt in een andere PC, maar een andere videokaart wel werkt in jouw PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekstyler
pc(videokaart) naar 4K scherm via hdmi (werkt)
pc(videokaart) naar tv scherm via hdmi (werkt)
pc(videokaart) naar 4k scherm via DP ( werkt niet)
pc(videokaart) naar tv via hdmi + naar 4K scherm via DP ( wel beeld op tv niet op 4K scherm )
ik heb de hdmi aansluiting van mijn moederbord ook geprobeerd maar krijg dan op niets beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekstyler
als ik beide kabels aansluit op mijn scherm dan heb ik enkel beeld op mijn hdmi source. als ik de source dan handmatig op DP zet dan krijg ik "no signal" te zien. na 5 sec gaat mijn scherm in slaapstand en moet ik opnieuw handmatig de source op hdmi zetten om terug beeld te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01
Welk OS hebben we het hier over?
Heb je de drivers (Video & Chipset!!) geïnstalleerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Krijg je ook in die gevallen geen beeld is de DP aansluiting op je monitor waarschijnlijk defect.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 30-01-2020 10:11 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekstyler
nelizmastr schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:11:

Het is inderdaad de DP connector in mijn scherm die niet meer 100% werkt. Na veel testen en proberen kreeg ik plots beeld toen ik stroom in en uit scherm trok. Toen ik aan de DP kabel prutste viel mijn beeld weer weg.
Morgen bel ik naar de winkel om te zien of dit hersteld kan worden. Bedankt in ieder geval voor jullie denkwerk en snelle reactie's. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1