[ADSL] KPN geeft gratis Draytec routers weg.. :)

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Ik heb net met de helpdesk van Xs4All gesproken omdat het bestelformulier voor de Draytec op de xs4all site me deze foutmelding gaf:

'U kunt de router niet bestellen omdat KPN Telecom deze binnenkort waarschijnlijk gratis aanbied'.

Wat blijkt nou, degene die 4 IP addressen hebben gekregen in het verleden krijgen de Vigor 2200E gratis (in bruikleen), als goedmakertje voor het verlies van de drie andere IPs.

Toch wel sympatiek van de KPN -- Heb nog nooit eerder iets gratis gehad van die lui. Degenen die ervoor in aanmerking komen krijgen binnenkort een brief thuis, volgens de Xs4All helpdeskdude.

Fraai is overigens dat de KPN het nooit voor elkaar heeft gekregen om me die 3 andere accounts te geven, die ik alleen op papier had. :D

Maar goed. Geen idee of dit ook opgaat voor de andere FastADSL abbo's. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 09:34
De winkelwaarde van dat ding is volgens mij 530 piek of zo dus ik vindt het wel een goede oplossing. Ik heb nu de basic versie en wil het ook delen. Dus ik denk dat ik dat ding toch ga halen. (vindt 175 piek in de maand een beetje veel) Maar het is wel een goed ding heb ik gehoord.

MIKE

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 03 augustus 2001 17:18 schreef Guider het volgende:
De winkelwaarde van dat ding is volgens mij 530 piek of zo dus ik vindt het wel een goede oplossing. Ik heb nu de basic versie en wil het ook delen. Dus ik denk dat ik dat ding toch ga halen. (vindt 175 piek in de maand een beetje veel) Maar het is wel een goed ding heb ik gehoord.

MIKE
Waarom zou je? Die tweak doet toch precies wat je wil?

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Gratis een router krijgen is makkelijker dan een modem tweaken, ik zou het een hele nette service vinden als ze het verlies van 3 IP's compenseren met een gratis router.
Het enige nadeel is dan nog als je meerdere servers wil draaien, voor die mensen is het te hopen dat aves wat wordt.

[edit: even een router proberen te bestellen, en dezelfde melding gekregen!]

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op vrijdag 03 augustus 2001 10:59 schreef rarzie het volgende:
Ik heb net met de helpdesk van Xs4All gesproken omdat het bestelformulier voor de Draytec op de xs4all site me deze foutmelding gaf:

'U kunt de router niet bestellen omdat KPN Telecom deze binnenkort waarschijnlijk gratis aanbied'.

Wat blijkt nou, degene die 4 IP addressen hebben gekregen in het verleden krijgen de Vigor 2200E gratis (in bruikleen), als goedmakertje voor het verlies van de drie andere IPs.

Toch wel sympatiek van de KPN -- Heb nog nooit eerder iets gratis gehad van die lui. Degenen die ervoor in aanmerking komen krijgen binnenkort een brief thuis, volgens de Xs4All helpdeskdude.

Fraai is overigens dat de KPN het nooit voor elkaar heeft gekregen om me die 3 andere accounts te geven, die ik alleen op papier had. :D

Maar goed. Geen idee of dit ook opgaat voor de andere FastADSL abbo's. :)
Vanmiddag heb ik even op de site van XS4all gekeken maar ik kon hem gewoon bestellen.
Dat heb ik dan ook maar gedaan, ik denk namelijk dat ik sowieso niet in aanmerking kom, op het moment dat ik kon voorinschrijven voor adsl werd fast alleen nog maar geleverd met 1 IP adres

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Dubbeltopic hierover heb ik net gesloten, de twee posts daarin zijn als volgt:
Op donderdag 09 augustus 2001 00:02 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Ik lees net op de xs4all nieuws site (http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/gratis_router.html) dat alle oude gebruikers van Fast ADSL die 4 ip addressen hebben een router in bruikleen krijgen voor de gehele contract duur. Deze router heeft ook een ingebouwde firewall.

Ook al is het natuurlijk niet goed dat ze 3 ip's van je afnemen had ik niet verwacht dat de KPN de klant zo tegemoet zou komen. Ik gebruik die 4 logins dan toevallig omdat ik hier 4 pc's heb maar een router vind ik wel prima. Enige reden dat ik dit abo heb is dat ik 1 mbit wou hebben, anders had ik mijn servertje wel als router geplaatst maar deze ken ik nu lekker verpatsen :P
Op donderdag 09 augustus 2001 00:19 schreef robinvreuls het volgende:
dat zou ik dus niet doen. want er staat: "dat alle oude gebruikers van Fast ADSL die 4 ip addressen hebben een router in bruikleen krijgen voor de gehele contract duur."

dus na het einde van je contract moet je hem weer inleveren.

Verwijderd

ik heb mxstream-basic gedeeld.
hoe? simpel voor 99,-
een kant en klaar netwerk-set van vobis
(realtek rtl8139(a) 100mb/s.
twee netwerk-kaarten met een 8meter utp-kabel en 2x monaco grandprix racing.
zeer goede stabiele kaartjes (zelfs in een pentium100 met 32mb >:) )
netwerk geinstaleerd en winroute erbij(softwarematig verbindingdelen).

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 00:59 schreef pentium het volgende:
bla
Leuk, maar waarom meld je het?

Verwijderd

uhh, ik werk bij primafoon en het enigste dat ik weet is dat xs4all korting geeft op die dingen als je een zo'n snel abo neemt hoef je geen 600 maar iets van 200 te betalen. is dan ook eigendom.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
hoe? simpel voor 99,-
leuk, maar de mensen hier willen graag 'hardwarematig' hun internet delen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 17:18 schreef Guider het volgende:

MIKE
Hehe weet je wat het kost als KPN perongeluk een gereserveerd telefoonnummer heeft uitgegeven en uiteindelijk terug moet kopen :? dan ben je er met fl.530 per nummer dus echt belangena niet >:)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hoe? simpel voor 99,-
dat vobis doet t m he :D

• jlrensen

jlrensen

Ik heb vanmorgen een brief (per post!) gekregen van xs4all, met daarin de bevestiging dat ze routers in bruikleen gaan geven.

de belangrijkste alinea:
In september 2001 zal KPN Telecom u per brief verzoeken om van 4 IP-adressen over te gaan naar 1 IP-adres. KPN Telecom zal u dan alternatieven bieden om met meerdere computers tegelijkertijd te kunnen internetten. U kunt zelf kiezen welk alternatief voor u het meest van toepassing is. Een van de alternatieven is de 'Draytek Vigor 2200E' router waarmee u gemakkelijk een netwerk kunt verbinden via 1 IP-adres. KPN geeft u de Draytek gratis in bruikleen zolang u Mxstream Extra hebt. Xs4all adviseert u deze mogelijkheid te kiezen. KPN Telecom en XS4ALL zoeken samen naar een haalbaar alternatief voor degene die kan aantonen dat hij daadwerkelijk meer dan 1 IP-adres nodig heeft. Dit alternatief zal waarschijnlijk niet gratis zijn.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 13:34 schreef jlrensen het volgende:
Ik heb vanmorgen een brief (per post!) gekregen van xs4all, met daarin de bevestiging dat ze routers in bruikleen gaan geven.

de belangrijkste alinea:
[..]
ah bruikleen..

Jammer dat wij in de winkel dar niks over verteld worden. dan komen we lekker professioneel over als een klant de winkel instapt... :(

• jlrensen

jlrensen

Ik heb net met google een search naar die draytec gedaan, en kwam uit op deze duitstalige pagina.
Er staat oa dat een 4-poorts 10/100 switch is ingebouwd. Als ik het goed begrijp, kun je dus naar de modem nog 3 andere PC's op dat apparaat aansluiten, en moet de een hub/switch aansluiten als je nog meer PC's er op wilt hebben?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 15:16
Op donderdag 09 augustus 2001 13:54 schreef jlrensen het volgende:
Er staat oa dat een 4-poorts 10/100 switch is ingebouwd. Als ik het goed begrijp, kun je dus naar de modem nog 3 andere PC's op dat apparaat aansluiten, en moet de een hub/switch aansluiten als je nog meer PC's er op wilt hebben?
Nee, het apparaat heeft een 4-poorts switch EN een WAN-uplink poort voor je ADSL- of kabelmodem. Daarnaast heeft hij nog een interne uplink poort (om een hub te kunnen aansluiten zonder crosskabel), maar deze wordt gedeeld met de "normale" poort 4 van de switch.

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op donderdag 09 augustus 2001 13:42 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

ah bruikleen..

Jammer dat wij in de winkel dar niks over verteld worden. dan komen we lekker professioneel over als een klant de winkel instapt... :(
Het stond al een paar dagen geleden op de frontpage van Agora..

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 23:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik ga het zeker doen, wat moet ik met 4 ip's? Heb liever een router vind ik veel leuker :P

• BlaTieBla
  • Laatst online: 16-08 10:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op donderdag 09 augustus 2001 19:32 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Het stond al een paar dagen geleden op de frontpage van Agora..
KPN'er zeker :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:48

TheVMaster

Moderator WOS
hehe tja...'k heb dus met MXstream gebeld..en die weten dus VAN NIETS!!! Het bericht is dus niet bevestigt door KPN....

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb die brief van Xs4all ook gehad, en het staat ook op hun site.
Even voor de duidelijkheid, de mensen die dus nu 4 IP's hebben, krijgen zo'n ding in bruikleen.
Ik heb nu vier IP's maar gebruik er maar 1 via MSproxy om te internetten.
Moet dus nog even kijken of ik dat ding ga gebruiken.

Misschien dat mensen de voor en nadelen van zo'n ding eens op kunnen sommen? Veiligheid, ingebouwde firewall etc.

thnx

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik lees dit:

Xs4all en KPN compenseren klanten met ADSL-router

Xs4all en KPN Telecom bieden ADSL klanten 300 gulden korting op een ADSL-router. Bestaande klanten met een ADSL Fast-abonnement en (nog) 4 IP-adressen kunnen de router voor niets in bruikleen krijgen.

In plaats van minimaal 500 gulden betalen Xs4all-klanten (bestaande en nieuwe) nu 219 gulden. In september 2001 zal KPN Telecom alle Fast ADSL-klanten met 4 IP-addressen per brief verzoeken over te gaan naar 1 IP-adres. KPN Telecom zal deze klanten dan alternatieven bieden om met meerdere computers tegelijkertijd te kunnen internetten. Een van de alternatieven is de 'Draytek Vigor 2200E' router waarmee het gemakkelijk is een netwerk te verbinden via 1 IP-adres. De Fast ADSL-klanten hebben deze mogelijkheid tot 1 februari 2002.

http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1499_153717,00.html

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
En voor de niet duits sprekenden onder
ons... >:)

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

mzzls

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:48

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb hier dus even een uurtje voor uitgetrokken. Heb met XS4All gebeld, MXStream helpdesk en met HCCNet (mijneigen ISP) onderstaand verhaal heb ik dus te horen gekregen..in Chronologische volgorde :

Telnr : XS4all : 020-3987654
MXstream: 0800-0231746 en 0800-0234418

Wat schetst mijn verbazing....op de site van XS4all lees ik dat alle FastADSL klanten (indien ze 4 ipadressen hebben en er 3 inleveren) een Router in bruikleen krijgen van KPN.

Dat klinkt interessant natuurlijk, dus ik ben gelijk gaan bellen om te kijken hoe ik dat geregeld kon krijgen. Het heeft mij dus een paar uur gekost (incl. wachttijd..etc.) om erachter te komen dat deze actie dus alleen geld voor de klanten van XS4all.... en dus n iet voor de klanten van HCCNet.

Compenseert HCCNet zijn FASTADsl klanten ook?? OF laat HCCNet deze in het sop gaar koken, ofwel moeten ze maar uitzoeken hoe ze met hun 4 pc's/servers op het internet komen.

Nu krijg ik vast van die reacties van 'installeern een Server' of 'download Freesco ofzo'. Dat snap ik wel...ik heb ook een server draaien, maar er wordt iets van ons afgepakt. Het abo blijft even duur..maar er wordt GEEN alternatief geboden...ja..door XS4all voor hun klanten.

WAAROM DOET HCCNET ZO MOEILIJK...het is toch ook van oorsprong een COMPUTERCLUB??? Waarom biedt HCCNet geen alternatief?KUT MXStream helpdesk hehe ze sturen me van kastje naar de muur...heb zekers de laatste week 3 uur met ze aan de foon gehangen

En dat alleen maar om een Router te krijgen. Zoals op de site van Xs4all staat..

Hmm...4 verschillende Helpdesken van MXStream gebeld (waarom in godsnaam niet gewoon 1 helpdesk) 30 keer in de wacht gezet....veel mensen gesproken dat wel *hehe* En nu eindelijk na 45 minuten als een brugman gesproken te hebben met een of andere pief van MX-Stream heb ik een nummer in utrecht (wederom een 0800 nummer).

Ik heb met dat nummer gebeld. Die meneer verteld mij dus dat als ik via XS4all internet, dat ik dan wel een router krijg.

G#*$*#**@ IK WORDT KWAAD..en dat wordt ik niet gauw...het is dat ik op me werk zit anders zou ik die gozer ff door de telefoon hierheen halen en hem dat bericht ff laten lezen....hij beweerd dus gewoon dat dat bericht wat op de site van XS4all staat FOUTIEF is...haha en dat staat er al meer dan een maand!!

Hmm..weer in de wacht...ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren..hehe..die gozer moet weer ff overleggen met z'n teamleider..hehe....ik blijf net zolang zeiken totdat ik krijg waar ik recht op heb....

Wat denken ze wel niet bij KPN...dat omdat ze toevallig de enige landelijke ADSL aanbieder zijn, ze maar een beetje kunnen aanrommelen..hehe..ik dacht ik het niet...

Ik dus even met XS4all gebeld..(is dat niet van KPN??)

FUCK..

XS4all verteld me dus dat het bericht WEL klopt...hmm....

Daarna toch maar eens met HCCNet gebeld. Het lijkt wel een SOAP, want daar vertellen ze mij dat ik mijn 4 ipadressen niet hoef in te leveren, en dat de ROUTER actie zoals vermeld op de site van XS4all nooit door is gegaan.

HMm..nu breekt me klopt...3 partijen en ze roepen alle 3 iets anders...hehe..dit kan leuk worden...ik hang nu weer met KPN aan de lijn..hehe die worden gek van me

(En ik wil alleen me router maar *lol*)

Ze sturen je van het kastje naar de muur...nu roepen ze dus dat er van die actie geen sprake is .....dat zijn dus dezelfde mensen (afdeling) die mij 30 minuten geleden nog vertelden dat ik XS4all/HCCNet moest bellen....

Nu bel ik dus weer met KPN (verbinding werd net verbroken) Hmm..en dhr. Bettakhe van de Mxstream Helpdesk (Telnr. 0800-0234418, keuze 2) vertelde mij dat ALLE FastADSL klanten van Mxstream met 4 Ipadressen in de loop van september een brief thuiskrijgen, zoals vermeld in het bericht op de XS4all website!

Oftewel.het bericht op de XS4all site klopt!

Eind goed al goed

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

:'( oude topic al.

Ik heb Fast ADSL gekregen met 1 IP adres, wilde toen de router bestellen en kreeg te lezen dat ik er eentje in bruikleen zou krijgen. Prima, heb dus gewacht. Nu nog geen brief gehad.

Leuk is dat, zeggen ze dat ik er eentje ga krijgen en lees ik later, na verder onderzoek, dat KPN ze alleen geeft ter 'compensatie' aan diegenen die van 4 naar 1 ip adres moeten.

Inmiddels email gestuurt naar elke afdeling van xs4all om te vragen alsnog mij die router aan te bieden. Blijft wel erg still....

Heeft iemand ook een keer op de site van XS4ALL gezien dat KPN de router in bruikleen zou geven en deze nooit ontvangen?

Weet je wat ik denk van XS4ALL met deze dingen?
Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/rough/hanged.gif
Pagina: 1