Mijn vraag
Heren en dames collega tweakers
Niet echt een tweakers vraag maar hopelijk kan iemand me toch de juiste kant opsturen.
Ik heb een deurdranger gekocht (Dorma TS68) en die wil ik monteren op een oplegdeur (dus een
deur die OP het kozijn valt in plaats van (helemaal) IN het kozijn)
Na initiele montage blijkt dat niet goed te gaan omdat de arm die aan het kozijn vast zit te kort is
ten opzichte van de arm die aan de dranger zelf wordt bevestigd.
Nu zat ik te denken om een balkje te halen bij de bouwmarkt met de dikte van de deur-die-uitsteekt-
uit-het-kozijn. Deze boven de deur te schroeven en daar dan de arm op te schroeven die op het kozijn
hoort. Zou volgens mij het probleem op moeten lossen maar ik vraag me af of ik niet dan in de knoei
kom met de scharnieren van de deur, dus dat de dranger nog wel gewoon zijn ding kan doen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Niet van toepassing
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google gevraagd maar daar krijg ik niet echt een concreet duidelijk antwoord. Het lijkt me dat je ook
met een oplegdeur een normale deurdranger moet kunnen gebruiken.
...
Heren en dames collega tweakers
Niet echt een tweakers vraag maar hopelijk kan iemand me toch de juiste kant opsturen.
Ik heb een deurdranger gekocht (Dorma TS68) en die wil ik monteren op een oplegdeur (dus een
deur die OP het kozijn valt in plaats van (helemaal) IN het kozijn)
Na initiele montage blijkt dat niet goed te gaan omdat de arm die aan het kozijn vast zit te kort is
ten opzichte van de arm die aan de dranger zelf wordt bevestigd.
Nu zat ik te denken om een balkje te halen bij de bouwmarkt met de dikte van de deur-die-uitsteekt-
uit-het-kozijn. Deze boven de deur te schroeven en daar dan de arm op te schroeven die op het kozijn
hoort. Zou volgens mij het probleem op moeten lossen maar ik vraag me af of ik niet dan in de knoei
kom met de scharnieren van de deur, dus dat de dranger nog wel gewoon zijn ding kan doen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Niet van toepassing
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google gevraagd maar daar krijg ik niet echt een concreet duidelijk antwoord. Het lijkt me dat je ook
met een oplegdeur een normale deurdranger moet kunnen gebruiken.
...
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.