Deurdranger op oplegdeur monteren met een omweg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 16:40
Mijn vraag

Heren en dames collega tweakers :)

Niet echt een tweakers vraag maar hopelijk kan iemand me toch de juiste kant opsturen.
Ik heb een deurdranger gekocht (Dorma TS68) en die wil ik monteren op een oplegdeur (dus een
deur die OP het kozijn valt in plaats van (helemaal) IN het kozijn)

Na initiele montage blijkt dat niet goed te gaan omdat de arm die aan het kozijn vast zit te kort is
ten opzichte van de arm die aan de dranger zelf wordt bevestigd.

Nu zat ik te denken om een balkje te halen bij de bouwmarkt met de dikte van de deur-die-uitsteekt-
uit-het-kozijn. Deze boven de deur te schroeven en daar dan de arm op te schroeven die op het kozijn
hoort. Zou volgens mij het probleem op moeten lossen maar ik vraag me af of ik niet dan in de knoei
kom met de scharnieren van de deur, dus dat de dranger nog wel gewoon zijn ding kan doen

Relevante software en hardware die ik gebruik

Niet van toepassing

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google gevraagd maar daar krijg ik niet echt een concreet duidelijk antwoord. Het lijkt me dat je ook
met een oplegdeur een normale deurdranger moet kunnen gebruiken.
...

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Beste antwoord (via DePaul op 30-01-2020 08:18)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

DePaul schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:50:
Hmm, dat is ook nog een optie inderdaad. Enige maar aan deze oplossing is het feit
dat ik de dranger zelf in mijn enthousiasme al aan de andere kant op de deur heb geschroefd

Dan moet ik ff met vulmiddel of iets dergelijks aan de slag #netjesafwerken :)
Vandaar ook het gezegde: twee keer meten, één keer zagen :p

Maar ik denk dat 4 plekjes opgevuld er al beter uit ziet dan een opzichtig blok boven de deur :9

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je de arm helemaal uitgeschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ja, weet dat dat wat kan schelen maar ook dat redt ie niet als ie maximaal is uitgeschoven

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

DePaul schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:37:
Ja, weet dat dat wat kan schelen maar ook dat redt ie niet als ie maximaal is uitgeschoven
En is zoiets een alternatief? Minder in het oog springend en je hoeft je kozijn niet te gaan vernachelen met een extra houten blokje er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Heb ik naar gekeken maar en ik vraag me af hoe duurzaam cq deugdelijk zoiets is en ik heb de deurdranger al gekocht (en niet meer terug te sturen helaas :/ ) Beetje zonde om hem dan weg te moeten gooien

Thanks voor het meedenken trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

DePaul schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:42:
Heb ik naar gekeken maar en ik vraag me af hoe duurzaam cq deugdelijk zoiets is en ik heb de deurdranger al gekocht (en niet meer terug te sturen helaas :/ ) Beetje zonde om hem dan weg te moeten gooien

Thanks voor het meedenken trouwens :)
Hee daarvoor zijn we hier op Tweakers toch :)
Heb wel een aantal deurdrangers/automaten gemonteerd maar nog nooit een aan de 'verkeerde' kant van een opdekdeur. Is er geen mogelijkheid om hem aan de andere kant te monteren? Zo dus?

[ Voor 5% gewijzigd door Wintervacht op 29-01-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Hmm, dat is ook nog een optie inderdaad. Enige maar aan deze oplossing is het feit
dat ik de dranger zelf in mijn enthousiasme al aan de andere kant op de deur heb geschroefd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

DePaul schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:50:

Vandaar ook het gezegde: twee keer meten, één keer zagen :p

Maar ik denk dat 4 plekjes opgevuld er al beter uit ziet dan een opzichtig blok boven de deur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Hmm, daar heb je absoluut een punt. Vanavond maar eens gaan METEN of dat wel past dan ;)

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@Wintervacht

Zoals beloofd even een vervolg: heb uiteindelijk een latje wat ik elders in huis aantrof gebruikt om hier een blokje met een dikte van 2 cm van te maken. Zo gezegd zo gedaan en dit valt eigenlijk helemaal weg achter de aansluiting van de deurdranger op de deur. Uiteindelijk dus toch redelijk netjes op kunnen lossen :)

Pagina: 1