Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Ik heb een Dell UPS 5600W incl. EBM (external battery module).
Deze heeft een redelijk groot piekvermogen >:) (18 accu's van 7,2ah en de EBM heeft 18 accu's van 9ah.)

Uiteraard kan ik deze gebruiken voor waar hij voor gemaakt is, echter voor een huishouden is dit wat overdone 8)7

Maar misschien hebben jullie nog ideeën voor een mooie applicatie? Zelf zat ik te denken aan off grid, echter, de accu's zijn hier waarschijnlijk niet voor gemaakt.

Type batterijen zijn Yuasa NPW45-12

ideeënbox:
range extender EV :+
Off grid stille powa

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon in je rugzak douwen en een jaar lang je mobiel ermee opladen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 01:08:
Gewoon in je rugzak douwen en een jaar lang je mobiel ermee opladen :+
jij bent een bikkel. Kreng zal snel 40 kg zijn..

Ik heb ooid een dikke UPS gehad voor mijn zeeaquarium voor de pompen en wat randapparatuur. Voor de rest zie ik thuis weinig toepassingen. Geen idee hoe oud de accus zijn maar dat is elk jaar best een kosten post om te laten checken.

[ Voor 33% gewijzigd door superduper op 31-01-2020 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Verkopen. Zo’n ding heeft waarschijnlijk aardig wat rustverbruik, wat je op jaarbasis al het nodige aan stroom gaat kosten. 1W continu verbruik, 24/7 een jaar lang is €2 per jaar. Zo'n forse UPS zal maar zo 30-40W gebruiken, zit je dus al op €80 aan stroom per jaar.

De EBM kun je evt. nog demonteren en de accu’s los verkopen (gezien de UPS zelf al aardig wat capaciteit heeft is de EBM niet perse nodig). Dit soort accu’s worden ook vaak gebruikt door modelbouwers, mensen die een kratradio maken, elektrische step/kinderquad.

Bovenstaande is wel vanuit gedachte dat de accu’s nog goed zijn. Laat de UPS en EBM eens opladen en sluit er een elektrisch kacheltje op aan. Als de batterijen verrot zijn zou ik die afvoeren naar milieupark van je gemeente en de UPS en EBM op Marktplaats/Tweakers verkopen. Wel opletten dat je de batterijbedrading niet weggooit.

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Goede ideeen ;) de ups is rond de 75 kilo, de EBM is 50+

Zal binnenkort eens een battery test doen, rustverbruik zal ik ook testen, volgens de handleiding zou het +-3% per maand zijn.

afvoeren naar de milieustraat sowieso niet, aangezien het loodaccu's zijn, derhalve nog 60cent de kilo bij de schoothandelaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Q-bone op 31-01-2020 09:37 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08
Tsja, afhankelijk van het voltage van de batterijen en de werkzaamheid van het apparaat....
Als je een beetje budget hebt en je wilt spelen / experimenteren... dan een paar zonne panelen samen met een charge controller eraan hangen.... dan heb je een offgrid oplossing

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Q-bone schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:35:
[...]
afvoeren naar de milieustraat sowieso niet, aangezien het loodaccu's zijn, derhalve nog 60cent de kilo bij de schoothandelaar.
offtopic:
Ook voor gelaccu's zoals wat hier in zit? Ik meende dat de oudijzerboer alleen geld gaf voor accu's zoals die in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoe dan ook, PNS is niet de plaats om je ouwe meuk te lossen :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.