iPhone 7 pakt oortjes niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-08-2020
Ik heb een iPhone 7, uit het niets pakt hij mijn oortjes of welk oortje dan maar ook niet meer. Als ik ze erin doe gaat het geluid uit de speakers gewoon door en lijkt het alsof er helemaal niks in de lightningport zit. Opladen doet het gewoon nog zonder problemen. Een dongel werkt ook niet, verder werkt alles nog.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Las dat het misschien de IC chip kon zijn, maar met bellen kan ik bog wel op luidspreker en normaal, kan nog filmen met geluid en de voice recorder werkt ook nog zonder problemen.

Is er een manier waarmee ik dit probleem kan verhelpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-05 15:10
Gebruik je bedraad of draadloos? Oortjes al in een ander apparaat geprobeerd? Werkt het daar wel of precies het zelfde resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
Gebruik oortjes met een draadje, oortjes werken verder wel in mijn iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:13

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb wel eens gehad dat er stof, etc. in de lightning poort was gaan zitten. Met een tandenstoker even de viezigheid eruit pielen en het werkte weer.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 16:06
Kan het zijn dat er stof in de aux / lightning poort zit? even een pinset of tandenstoker pakken en er tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Bolko schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:13:
Kan het zijn dat er stof in de aux / lightning poort zit? even een pinset of tandenstoker pakken en er tussenuit halen.
Als dat zo is vind ik het vreemd dat de oplader wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@M.artijn_S stof in de ingang van waar je de stekker in plugt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
Doe ik regelmatig de stof eruit halen, zit niks qua stof in dacht eerst ook dat dag het probleem zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
M.artijn_S schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:04:
Ik heb een iPhone 7, uit het niets pakt hij mijn oortjes of welk oortje dan maar ook niet meer. Als ik ze erin doe gaat het geluid uit de speakers gewoon door en lijkt het alsof er helemaal niks in de lightningport zit. Opladen doet het gewoon nog zonder problemen. Een dongel werkt ook niet, verder werkt alles nog.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Las dat het misschien de IC chip kon zijn, maar met bellen kan ik bog wel op luidspreker en normaal, kan nog filmen met geluid en de voice recorder werkt ook nog zonder problemen.

Is er een manier waarmee ik dit probleem kan verhelpen?
Je kan btw even langs de dichtbij zijnde telefoonzaak gaan. Voor zover ik weet maken zij gratis het poortje schoon. Dat hebben ze laatst bij mijn telefoon ook gedaan en was helemaal gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
NtFinshd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:16:
[...]

Je kan btw even langs de dichtbij zijnde telefoonzaak gaan. Voor zover ik weet maken zij gratis het poortje schoon. Dat hebben ze laatst bij mijn telefoon ook gedaan en was helemaal gratis..
De oplaadpoort is helemaal schoon😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 14:36
Misschien dat je ooit kortsluiting hebt veroorzaakt omdat je de poort schoon hebt gemaakt met iets van ijzer?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

M.artijn_S schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:20:
[...]

De oplaadpoort is helemaal schoon😔
Misschien een stomme vraag, maar heb je het toestel al eens uit- en aangezet?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
FooLsKi schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:31:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je het toestel al eens uit- en aangezet?
Ja werkt alleen helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
SgtElPotato schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:29:
Misschien dat je ooit kortsluiting hebt veroorzaakt omdat je de poort schoon hebt gemaakt met iets van ijzer?
Gebruik altijd een pincet maar dan zou ik al eerder last van hebben gehad denk ik, was uit het niets toen ik mijn oortjes inhad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Heb je er een hoes om kan zijn dat die er voor zorgt dat de oortjes net niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
Ja altijd een hoesje, maar oortjes werken ook niet als ik het zonder hoesje probeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
NtFinshd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:16:
[...]

Hier zou ik erg mee uitkijken want als je het verkeerd schoonmaakt kan de poort stuk gaan. Als die stuk is gegaan moet je het toestel vervangen (via de officiële kanalen althans). Kan een duur geintje worden. Zou het alleen via een Apple Store doen of een andere geautoriseerde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
Volkan1984 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:06:
[...]

Hier zou ik erg mee uitkijken want als je het verkeerd schoonmaakt kan de poort stuk gaan. Als die stuk is gegaan moet je het toestel vervangen (via de officiële kanalen althans). Kan een duur geintje worden. Zou het alleen via een Apple Store doen of een andere geautoriseerde partij.
Poort werkt nog zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Ik denk dan toch echt dat je IC chip defectief is, het kan zo maar zijn dat de rest nog wel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Werkt de USB functie van je lightning poort nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:28
M.artijn_S schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Poort werkt nog zonder problemen
Hoe weet je dat? Ik lees alleen dat je pin 1 en 5 getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
Heb ondertussen mijn iPhone ge-update, nu pakt hij soms wel de oortjes en soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
jeroen3 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:03:
Nog niet getest moet ik eerlijk zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1339296

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.. als ik de lightning oortjes inplug en mijn muziek aanzet blijft deze via mijn speakers afspelen. Het lijkt alsof er helemaal geen connectie gemaakt wordt met de oortjes. Op mn iPad werkt het wel gewoon, dus het ligt niet aan de oortjes en opladen met de lightning kabel werkt wel gewoon.. iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 1339296 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 01:31:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem.. als ik de lightning oortjes inplug en mijn muziek aanzet blijft deze via mijn speakers afspelen. Het lijkt alsof er helemaal geen connectie gemaakt wordt met de oortjes. Op mn iPad werkt het wel gewoon, dus het ligt niet aan de oortjes en opladen met de lightning kabel werkt wel gewoon.. iemand een idee??
Heb je wel je oortjes geselecteerd? Dit kan je checken door ze in je telefoon te pluggen, en dan omhoog te vegen. Als je muziek aan heb zal daar rechts boven een teken met een driehoek en halve circels er boven staan. Als je daar op druk kan je switchen naar je oortjes of speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
NtFinshd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Heb je wel je oortjes geselecteerd? Dit kan je checken door ze in je telefoon te pluggen, en dan omhoog te vegen. Als je muziek aan heb zal daar rechts boven een teken met een driehoek en halve circels er boven staan. Als je daar op druk kan je switchen naar je oortjes of speakers.
Ja heb ik gecheckt daar staan mijn oortjes niet tussen
Als ik met airpods verbind werken die wel gewoon prima

[ Voor 5% gewijzigd door M.artijn_S op 20-03-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.artijn_S
jeroen3 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:03:
Heb het ondertussen getest en dit werkt ook nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friekje2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik heb ook het probleem van @M.artijn_S en @Tamara_ask dat ik mijn iPhone 7 wel kan opladen, maar er geen muziek uit mijn oortjes komt.

Sinds vanochtend reageert mijn iPhone 7 niet meer op mijn oortjes, maar nog wel op de oplader. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals het schoonmaken van het lightning poortje, de telefoon opnieuw opgestart en de oortjes in een ander apparaat gestopt. Ik heb zelfs gekeken of een ander paar oortjes werkte en gekeken of de oortjes geselecteerd konden worden. Maar helaas heeft niets kunnen werken. Af en toe heb ik wel dat mijn telefoon de oortjes herkent en dan een kleine minuut geluid in de oortjes afspeelt, maar daarna weer overgaat op de speakers.
Ik vrees dat het probleem inderdaad van de audio chip komt...

Hopelijk herkent mijn iPhone mijn oortjes weer na een software-update, die ik nu bezig ben te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helpmar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb hetzelfde probleem! Maar ik heb mijn telefoon geüpdatet en het doet het nog steeds niet….😔
Pagina: 1