Wifi toevoegen aan Renault EASY LINK voor Android Auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-03 18:45
Sinds een half jaartje ben ik de trotse eigenaar van een Renault Twingo (2019) uitgevoerd met Renault EASY LINK, welke je kan koppelen middels USB-C aan je telefoon. In mijn geval Android Auto.

Helaas heeft de Twingo geen wifi, nu is mijn vraag of iemand al eens onderzocht heeft of dat achteraf toe te voegen is? Of wat de beperkingen zijn waar men tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je WiFi wilt gebruiken om draadloos gebruik te kunnen maken met Android Auto heb je aan allerlei voorwaarden te voldoen. Daarbij moet je bijvoorbeeld al een specifieke smartphone hebben (beperkte keuze tussen Google Pixels en wat Samsungs) en is alleen WiFi in de auto zeker niet genoeg. Je hebt bijvoorbeeld ook beperkte keuze uit infotainmentsystemen die werken met Android Auto Wireless. Heb je dat al gecheckt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Waarom wil je WiFi? Als je dit wil om Android Auto te gebruiken dan vergeet het maar, dat gaat niet lukken door WiFi in je auto te installeren. Je kan wel een apparaatje aanschaffen dat je via USB aansluit, je kan dan je telefoon met dat apparaatje verbinden voor wireless Android Auto

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
miicker schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:53:
Waarom wil je WiFi? Als je dit wil om Android Auto te gebruiken dan vergeet het maar, dat gaat niet lukken door WiFi in je auto te installeren. Je kan wel een apparaatje aanschaffen dat je via USB aansluit, je kan dan je telefoon met dat apparaatje verbinden voor wireless Android Auto
Dat klinkt ook al erg interessant, welk apparaatje is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
CLB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:52:
Als je WiFi wilt gebruiken om draadloos gebruik te kunnen maken met Android Auto heb je aan allerlei voorwaarden te voldoen. Daarbij moet je bijvoorbeeld al een specifieke smartphone hebben (beperkte keuze tussen Google Pixels en wat Samsungs) en is alleen WiFi in de auto zeker niet genoeg. Je hebt bijvoorbeeld ook beperkte keuze uit infotainmentsystemen die werken met Android Auto Wireless. Heb je dat al gecheckt?
Nou dat probeer ik nu (met wat hulp) uit te zoeken. Ik weet dat deze uitvoering van EASY LINK sowieso geen wifi heeft, maar wel support voor Android Auto. Ik heb overigens ook een Galaxy S9+ die vandaag Android 10 heeft ontvangen. Maar ik denk te gaan voor het ondergenoemd apparaatje dat de gateway is van wifi naar usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
thomasmoors schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:25:
[...]

Dat klinkt ook al erg interessant, welk apparaatje is dat dan?
Zo'n soort apparaat: http://s.click.aliexpress.com/e/_saWNJ4

Maar er zijn er genoeg te vinden op bijv. Aliexpress.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 07:57
Als je nog een oude Android-telefoon hebt liggen, kun je AAGateWay eens proberen. Is een beetje Tweaken om het werkend te krijgen, maar doet precies waar jij naar op zoek bent. :)

Ik gebruik het overigens niet meer, ben juist blij met de USB-verbinding met m'n telefoon om op te laden. Woon-werk is precies lang genoeg om niet meer thuis te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
_gibeon_ schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:26:
Als je nog een oude Android-telefoon hebt liggen, kun je AAGateWay eens proberen. Is een beetje Tweaken om het werkend te krijgen, maar doet precies waar jij naar op zoek bent. :)

Ik gebruik het overigens niet meer, ben juist blij met de USB-verbinding met m'n telefoon om op te laden. Woon-werk is precies lang genoeg om niet meer thuis te hoeven laden.
Dit lijkt me i.c.m. een goedkope Android USB zoals op die pagina vermeld de mooiste oplossing. Ik zal mijn bevindingen hier in dit topic posten.

edit: Toch beren op de weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lrz9Ql35hTGlgG2iaTooIhWQ/thumb.png

[ Voor 11% gewijzigd door thomasmoors op 30-01-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 07:57
Die reactie slaat erop als je AAGateWay zou willen gebruiken zonder device (telefoon of stick) via USB te verbinden. Met device werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
Pagina: 1