Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Ik heb 4x een BlitzWolf BW-SHP6 aangeschaft, om automatisch apparaten in- en uit te schakelen (wat zou je er anders mee doen..). Integratie met Google Assistant, Alexa en IFTTT staat vermeld op de produktpaginahttps://www.blitzwolf.com...I-Smart-Socket-p-412.html.

Die IFTTT koppeling is mooi, want dan kan ik alles naar min hand zetten.

Maar wat zie ik ? Nadat de stekkers in de app SMART LIFE zijn gezet, is de koppeling met IFTTT niet beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/abzg8e3.jpg

Onder het kopje "Ondersteunde Apparatruur Van Derden" staan alleen Alexa en Google Assistant ! IFTTT ontbreekt hier. Bij een andere slimme stekker staat wel IFTTT erbij.

Heeft iemand anders misschien ervaring met dit kreng ? Firmware versie is 1.0.3, en de app zegt dat er niets nieuws is.

Heb een mailtje gestuurd naar support, en wacht op antwoord. Maar misschien heeft een slimme tweakert iets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:07

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ook al zouden ze ook gewoon met de Smart Life app moeten werken is dat niet de officiële app die ze je vertellen te installeren ;) Dat is de BlizWolf app. Maar dit zou gewoon rebrand/restyled versie van Smart Life moeten zijn (met andere servers). Heb je andere apparaten in je Smart Life app? Willen die wel met IFTTTT willen werken? Anders zou je de officiële app eens kunnen proberen.

Voor mij weer even geleden dat ik ze via Tuya draaide (had toevallig DigooLife als eerste app geïnstalleerd) aangezien ze nu allemaal Tasmota draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
Ik heb een andere slimme stekker in Smart Life: BELIFE. Die doe het wel IFTTT.

Heb ook de BlitzWolf app geprobeerd, en die doet exact hetzelfde (niet)....geen IFTTT. :-(

Het screenshot met BlitzWolf is vrijwel identiek: Alexa en GA, geen IFTTT...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

En als je vanuit IFTTT probeert een koppeling te maken?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
De dropdownbox in IFTTT laat de stekkernaam niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Ow, dat is wel raar :/ Helaas (gelukkig :+) heb ik op alle pluggen Tasmota draaien dus ik kan niet meer zien of ik er wel IFTTT bij had staan. Zou natuurlijk als nog een server issue van Smart Life kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
Ik heb overwogen om Tasmota erop te zetten, maar ik zie een demontage, soldeeraktie en andere hardware koppelingen niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Cliootje Volgens mij zijn die wel OTA te flashen mbv tuya-convert , geen hardware hacks voor nodig.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

TuyaConvert werkt inderdaad prima, zo heb ik ze hier ook gedaan. Zolang je niet, zoals ik de laatste keer, ongeduldig wordt tijdens het proces en hem afbreekt. 8)7 Die heb ik moeten redden door hem open te schroeven. Maar ook dan is de hardware erg hacker vriendelijk (alle pinnen bij elkaar met labels _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
@Cliootje Heb je misschien de 15A versie? Ik heb de 10A versie met firmware 1.1.1 en daarmee is IFTTT wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
Jimster schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:54:
@Cliootje Heb je misschien de 15A versie? Ik heb de 10A versie met firmware 1.1.1 en daarmee is IFTTT wel beschikbaar.
Ik heb de 15A uitvoering met firmware 1.0.3; een andere (hogere) versie is niet beschkbaar, zegt de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
u_nix_we_all schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:27:
@Cliootje Volgens mij zijn die wel OTA te flashen mbv tuya-convert , geen hardware hacks voor nodig.
Die kende ik niet. Strakjes proberen. Thx voor de tip !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
Septillion schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:50:
TuyaConvert werkt inderdaad prima, zo heb ik ze hier ook gedaan. Zolang je niet, zoals ik de laatste keer, ongeduldig wordt tijdens het proces en hem afbreekt. 8)7 Die heb ik moeten redden door hem open te schroeven. Maar ook dan is de hardware erg hacker vriendelijk (alle pinnen bij elkaar met labels _/-\o_ ).
Thx voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaat
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-06-2020
Hallo, ik heb mij geregistreerd om jullie even te bedanken!
Jullie hebben mij goed op weg geholpen om aan de slag te gaan met mijn BW-SHP6
Pagina: 1