Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:25
Ik heb sinds een tijdje een IntelNuc NUC7I5BNH waarop ik draai ESXi draai. Sinds een tijdje merk ik dat zodra ik een nieuwe machine aanmaak (maakt niet uit welk OS) de ESXi bak onderuit gaat (webinterface blijft laden, ook niet bereikbaar, en IntelNUC gaat uit).

Wanneer ik geen nieuwe machines aanmaak gaat het goed.

CPU staat gemiddeld op 5%
RAM staat gemiddeld op 10%
HDD staat op 60% (nog 90gb vrij)

Relevante software en hardware die ik gebruik
VMWare ESXi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle logboeken nagekeken maar omdat het er te veel zijn, weet ik niet goed welke.

Het zou fijn zijn als iemand een handje kan helpen om uit te zoeken waarom mijn IntelNuc er constant mee op stopt als ik een machine wilt installeren. _/-\o_

Beste antwoord (via ExploitSolo op 03-02-2020 11:20)

Verwijderd

ExploitSolo schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:23:

Ik heb dus een CPU stresstest gedraaid, 1e eerste ronde met 4 workers ging doen (3 minuten) daarna de 2e ronde met 4 workers (weer 3 minuten) ging de PC uit.
Dus tijdens de 2e ronde van de stresstest ging de NUC gewoon "uit", als in "powered down, uit"?

Dan klopt er iets echt niet met de hardware van de NUC, ik ben er 99% zeker van dat dit door oververhitting komt waardoor hij zichzelf uitschakeld.

Kijk of je wat raars kan vinden bij de processor, losse heatsink, fannetje die niet werkt etc. (is lastig te zien bij een NUC, ik weet het, k'heb er zelf een) Maar eigenlijk zou ik hem gewoon RMA sturen als je nog garantie hebt.

*edit*

P.S. nog een vraagje, heb je in de BIOS lopen spelen?

Een CPU hoort gewoon te down-throttlen qua snelheid als hij oververhit wordt, alleen in het extreemste geval knalt hij het hele systeem uit om er voor te zorgen dat hij niet door het moederbord heenfikt :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2020 19:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er een monitor aan die NUC? zie je iets op de console als hij uit gaat?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Ik was vergeten te melden, ik heb er reeds een scherm aangehangen. Hij gaat gewoon 'spontaan' helemaal uit, (keer op inlogvenster van de host en keer terwijl ik door de logfiles aan scrollen was, vanaf de host zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Ik zou eens wat andere taken proberen die je NUC belasten, mogelijk is er hardwarematig iets stuk.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg ik mij al af :)

Maar klinkt echt als een hardware probleem als de nuc/host gewoon uit gaat. erg apart daar niet van. dit gebeurd echt alleen als je een nieuwe VM aanmaakt?

Heb je de originele voeding van die NUC aangesloten of een chinese variant?

Start die NUC eens vanaf een bootable USB stick met een UBCD en draai eens wat stresstests, kijken wat er gebeurd.

Of, Ik ga er van uit dat je andere VM's hebt draaien, en dat gaat allemaal prima zo te lezen? wat gebeurd er als je op die guests wat benchmarks gaat draaien zoals prime95 om cpu/mem/stroomverbruik omhoog te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Het is een orginele voeding van de NUC. Ik kan helaas geen andere VM's erop draaien, er draait nu alleen een simpele PiHoleDNS, verder nog niks.

Ik heb via UBCD een aantal testjes gedaan

Ik heb eerst wat testen gedaan met RAM, hier kon ik nog niet echt een duidelijk beeld uit krijgen of het RAM of misschien iets anders was.

Ik heb dus een CPU stresstest gedraaid, 1e eerste ronde met 4 workers ging doen (3 minuten) daarna de 2e ronde met 4 workers (weer 3 minuten) ging de PC uit.

Ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat ik deze het beste dus opnieuw kan installeren en dan nogmaals binnen Windows een stresstest te starten om te kijken of ik daar hetzelfde resultaat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En welk geheugen en SSD heb je er in gezet?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ExploitSolo schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:23:

Dus tijdens de 2e ronde van de stresstest ging de NUC gewoon "uit", als in "powered down, uit"?

Dan klopt er iets echt niet met de hardware van de NUC, ik ben er 99% zeker van dat dit door oververhitting komt waardoor hij zichzelf uitschakeld.

Kijk of je wat raars kan vinden bij de processor, losse heatsink, fannetje die niet werkt etc. (is lastig te zien bij een NUC, ik weet het, k'heb er zelf een) Maar eigenlijk zou ik hem gewoon RMA sturen als je nog garantie hebt.

*edit*

Een CPU hoort gewoon te down-throttlen qua snelheid als hij oververhit wordt, alleen in het extreemste geval knalt hij het hele systeem uit om er voor te zorgen dat hij niet door het moederbord heenfikt :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:38:
[...]

*edit*

Bij de 2e ronde ging die uit maar dan ging wou die ook niet direct aan (powerbutton gaf GEEN reactie).
Ik heb nu nog een keer aangezet, 1e ronde ging goed en 2e ronde ging ook goed. 3e ronde is die nog mee bezig.

Nee, ik niks vreemds in de bios gedaan. Heb ooit de boot order in bios goed ingesteld en meer niet

Denk maar kijken of hoe de webshop (vrij bekende gelukkig) reageerd over de RMA, heb ook nog een RMA zaak lopen over de NVME ssd die ook in dezelfde NUC zat).
Microkid schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:32:
En welk geheugen en SSD heb je er in gezet?
2x Corsair Value Select DDR4 - 8 GB: 1 x 8 GB
1x Crucial MX500 250GB - Solid state drive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:38:
[...]

Mijn NUC heeft iets in de BIOS dat ie uitvalt als de adaptor te warm wordt.

Wordt de adaptor warm?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Heb de bios er even bijgeperkt.
Cooling
Fan controle mode: Balanced
Primary sensor: Processor
Fan off capability: vinkje aan
fan off temp: 40c
minimum temp: 80c
minimum duty cycle (%): 45
duty cycle increment: 3%

Secondary sensor: Memory
fan off: 37C
minimum temp: 58c
mininimum temp: 58
minimum duty cycle (%): 45
duty cycle increment: 6%

Excuus voor de wat onduidelijke tekst, even snel wat in de bios gekeken en dit kwam ik tegen. Moet zeggen dat de bios mij wat nieuw voor kwam zetten, dus zou zomaar kunnen dat ik de bios nooit in ben geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

https://www.intel.com/con...-pcs/BIOSGlossary_NUC.pdf

Staat 'Power Sense' aan (zoek in de PDF).

Again: hoe warm is de adapter als dat ding uitvalt?
* Kan je Prime draaien om de temps rap te laten stijgen?

Maar goed, dit is waarschijnlijk niet het probleem.

* Doe een memtest, zeker omdat je het probleem ervoor niet had, misschien gebruik je nu een stuk RAM dat kapot is.

Probeer de BIOS te updaten.
Zet alle virtualizatie terug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ESXi is dan geen Windows, het is wel nog steeds Server Software. Klein tikje de juiste richting in: NOS -> SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Snake schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:41:
https://www.intel.com/con...-pcs/BIOSGlossary_NUC.pdf

Staat 'Power Sense' aan (zoek in de PDF).

Again: hoe warm is de adapter als dat ding uitvalt?
* Kan je Prime draaien om de temps rap te laten stijgen?

Maar goed, dit is waarschijnlijk niet het probleem.

* Doe een memtest, zeker omdat je het probleem ervoor niet had, misschien gebruik je nu een stuk RAM dat kapot is.

Probeer de BIOS te updaten.
Zet alle virtualizatie terug aan.
Staat 'Power Sense' aan? -> Zal vanavond eens naar kijken, gister geen tijd voor gehad.

Hoe warm is de adapter -> Ga ik vanavond ook naar kijken.

Doe een memtest -> Memtest had ik al wel getest met 1 van de 2 bankjes (beide bankjes en beide slots getest), probleem blijft aanwezig.

Bios updaten? -> Het heeft altijd gewerkt maar sinds afgelopen maand geeft het problemen, lijkt me geen BIOS dingetje? Of zie ik hier wat mis?

Zet alle virtualizatie terug aan. -> Wat bedoel je hiermee? Qua instellingen is hier niks aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

ExploitSolo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:15:
[...]

Staat 'Power Sense' aan? -> Zal vanavond eens naar kijken, gister geen tijd voor gehad.

Hoe warm is de adapter -> Ga ik vanavond ook naar kijken.
De combinatie van die 2 zou er voor kunnen zorgen dat de boel uitvalt.
Doe een memtest -> Memtest had ik al wel getest met 1 van de 2 bankjes (beide bankjes en beide slots getest), probleem blijft aanwezig.
Hoe lang?
Bios updaten? -> Het heeft altijd gewerkt maar sinds afgelopen maand geeft het problemen, lijkt me geen BIOS dingetje? Of zie ik hier wat mis?
Misschien? ESXi in de tussentijd ge-updated?
Zet alle virtualizatie terug aan. -> Wat bedoel je hiermee? Qua instellingen is hier niks aangepast.
Dat is moest je de BIOS updaten en die instellingen gaan terug naar default.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExploitSolo
De adapter wordt niet warm en de powersensor stond uit.

Ik heb afgelopen zaterdag de IntelNuc naar de webshop teruggebracht. Dit omdat ik er al te veel tijd in had gestopt om te troubleshooten. Maar eens zien wat ik er van terug zie.

Iedereen bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
Vandaag bericht van de webshop, de Intel NUC gaat naar de leverancier, verhaal is dus helaas nog niet afgelopen. Maar zien hoelang dit gaat duren.
Pagina: 1