• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-11 10:43
Situatieuitleg:

Komende week word een mestrobot geleverd(Lely Discovery 90S). Deze is via bluetooth te bedienen.

Nu ben ik niet altijd thuis en hangt de stal vol met camera's waardoor ik op afstand prima kan zien wat er in de stal gebeurd, echter is de bediening zo geregeld dat dit niet op afstand kan maar alleen als je dichtbij bent met je telefoon via bluetooth.

Nu is mijn vraag eigenlijk, zijn er apps waarmee je de gehele telefoon over kunt nemen via de pc alsof je de telefoon in handen hebt. Dan kan ik op afstand de mestrobot gaan bedienen.

Heb al wel verschillende apps gevonden waarmee je een telefoon op afstand kan zien, iets minder waar je ook de telefoon mee kan bedienen maar ik ben bang dat je elke keer alsnog naar de telefoon moet om toestemming te geven. Iemand ervaring?

Ter info, de telefoon kan geladen worden op 12v met de accu die in de mestrobot zit.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:48

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Teamviewer

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

volgensmij bestaat er een versie van Teamviewer voor android. ik zou daar eens op googlen. Als deze net zo werkt als de windows versie doet ie wat je vraagt.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Ik heb geen verstand van dit soort robots. Maar hebben ze geen extra module die erbij zit / gekocht kan worden die besturing op afstand mogelijk maakt. Natuurlijk kun je de telefoon binnen bereik van de robot laten liggen, aangesloten op een voeding en dan overnemen met een pc. Maar wie weet hebben ze deze vraag vaker gekregen, en hebben ze gewoon een oplossing. Steld de vraag anders eens aan de leverancier van de robot.

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 16:44
Via TeamViewer Quick Support (wat dus een andere app is dan de TeamViewer app) kan dit inderdaad.
Echter moet je dan alsnog actief de verbinding accepteren op de telefoon.

Ik denk dat AirDroid je oplossing is.

Edit: Je moet, als het goed is, eenmalig de non-root setup draaien:
https://help.airdroid.com...rror-on-non-root-devices-

Vervolgens log je in op http://web.airdroid.com/ met hetzelfde AirDroid account als op je telefoon.
Je kunt dan via de Control optie je telefoon bedienen. Ook als je telefoon en laptop/pc niet op hetzelfde netwerk zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Vinny1994 op 29-01-2020 16:06 ]

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-11 10:43
Sparkiee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:22:
Ik heb geen verstand van dit soort robots. Maar hebben ze geen extra module die erbij zit / gekocht kan worden die besturing op afstand mogelijk maakt. Natuurlijk kun je de telefoon binnen bereik van de robot laten liggen, aangesloten op een voeding en dan overnemen met een pc. Maar wie weet hebben ze deze vraag vaker gekregen, en hebben ze gewoon een oplossing. Steld de vraag anders eens aan de leverancier van de robot.
Vanwege veiligheid willen ze dit niet, je kunt met zo'n robot een koe verwonden als je niet weet wat je doet en dan heeft de fabrikant het altijd gedaan;)
Vinny1994 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Via TeamViewer Quick Support (wat dus een andere app is dan de TeamViewer app) kan dit inderdaad.
Echter moet je dan alsnog actief de verbinding accepteren op de telefoon.

Ik denk dat AirDroid je oplossing is.

Edit: Je moet, als het goed is, eenmalig de non-root setup draaien:
https://help.airdroid.com...rror-on-non-root-devices-

Vervolgens log je in op http://web.airdroid.com/ met hetzelfde AirDroid account als op je telefoon.
Je kunt dan via de Control optie je telefoon bedienen. Ook als je telefoon en laptop/pc niet op hetzelfde netwerk zitten.
Android toestelletje besteld en ga airdroid proberen, thanks!

[ Voor 36% gewijzigd door Tankcsapda op 01-02-2020 14:17 ]

Pagina: 1