Toon posts:

netwerk en chello internet mogelijk met 1 nic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met 1 nic per computer te internetten (kabelinternet via chello) en een lokaal netwerkje te hebben.

P.S. ik ben in het bezit van een switch, die nu gebruikt wordt in mijn lokaal netwerk met mijn laptop.

Het probleem is dat ik nu kabelinternet heb aangevraagd. Mijn computer zit echter helemaal vol (geen pci-sloten meer over). Er is nu 1 100Mbit netwerkkaart geinstalleerd.

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

euhm nee, dit is volgens mij niet echt mogelijk als je windows gebruikt. Als je in linux zou werken zou je 2 ips aan 1 nic kunnen geven en dan moet het mogelijk zijn maar zo volgens mij niet. Waarom koop je niet een el cheapo 486 met 8 mb ram en zet je er Freesco linux op? Dat is diskette erin en klaar als ik hun site moet geloven. :) Moet je alleen wel 2 nics erbij hebben. 1 voor server naar chello en 1 voor server naar switch.

ActueleWind

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je kuntook in Windows meerdere IP's aan een NIC hangen (multi-homed) alleen weet ik niet hoe de Chello Kabelmodem daar mee omgaat cq. als je gaat firewallen en zo.

Er zijn in de handel ook Dual-Channel NIC's te verkrijgen (2 NIC aansluitingen op 1 kaart), misschien is dat wat ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet zo voor de oplossing met een extra computer. Het staat nu toch al vol genoeg met twee computers (laptop en tower).

Is zoiets niet mogelijk met een router?

Verwijderd

Dit is idd mogelijk met een router. Die oplossing draai ik ook met chellow.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Zoiets is zeker met een router mogelijk.. Die neemt dan de rol van die xtra pc over!
Je kan echter met Sygate ook met 1 NIC je inet sharen.
Je stopt dan dus je chello kabel in je switch en je installeert Sygate op die server (die dus ook aan die switch hangt).
Je zal dan zien dat Sygate automatisch overgaat op Singel NIC internet sharing.
Werkt prima!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je Sygate Home Network, die heb ik net gedownload?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het kan, moet je een hardware router kopen. Die zet je op je Chello verbinding (gedraagt zich als een PC) en dan gooi je je PC's aan die router (net als een hub zegmaar).
Chello "ziet" alleen die router en de router verzorgt alle forwarding en NAT etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ook

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 03 augustus 2001 11:34 schreef SpeedingWilly het volgende:
Bedoel je Sygate Home Network, die heb ik net gedownload?
Yep, dat is em.
Gewoon installen en als er maar 1 NIC aanwezig is krijg je dus dat Single NIC sharing vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks mannen, ga ik eerst dat Sygate progje maar es proberen, want een router is wel wat prijzig :(

Klopt het trouwens dat als ik een router koop, ik mijn switch niet meer nodig heb (:(, want ik heb een hele mooie :9~)

• Ook

Ook

Yes I can!

Nee, een router heeft in principe maar 1 uitgang en daar moet je dus een switch/HUB aanhangen om je clients aan te sluiten. Omdat er de laatste tijd steeds meer vraag is naar een all in 1 product zijn er nu ook routers met een 4 (of 8) poorts switch/HUB ingebouwd.
Je zou dus bv voor de Linksys BEFSR11 kunnen gaan. Dat is een 1 poorts router voor 310 gulden.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Je kunt misschien ook een USB->10Mb netwerk
kopen, zijn volgens mij ook niet zo duur en
snel genoeg voor kabel internet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee Gutteguttegut, ik heb al een :9~ netwerk met een 8-port 10/100mb switch :P. DIt werkt goed. In de (host) pc zit een 100Mbit 3Com netwerkkaart, en verder zitten alle pci-sloten vol met stuff :7

Ik kan nu voor 45,- in de maand via de TU eindhoven kabelinternet krijgen. Voor 45 piek is dit natuurlijk heel aantrekkelijk. Voorwaarde is dat je een computer MET netwerkkaart hebt (via chello krijg je wel een netwerkkaart wat ik dus niet wil).

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

ik bedoel zoiets -> http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=79
als 2e nic.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut, dat is inderdaad ook een goede optie. Als dat software-programmatje niet werkt :( (Sygate Home Network), dan kan ik altijd een usb-nic kopen. ALtijd nog goedkoper dan een router.

Thanks

• Ook

Ook

Yes I can!

Sja... Ik bedenk me net dat je dan ook een PCI HUB kan kopen.
Dat is dus een PCI kaart met een ingebouwde 4 ports HUB... misschien is dat nog wel de goedkoopste oplossing..??

voorbeeldje

Verwijderd

Topicstarter
Tja, kan ook, maar ik ga mijn mooi 3com netwerkkaartje niet opofferen voor die target troep, ga eerst dat progje proberen zodra ik ben aangesloten op de kabel.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:48 schreef Ook het volgende:
Sja... Ik bedenk me net dat je dan ook een PCI HUB kan kopen.
Dat is dus een PCI kaart met een ingebouwde 4 ports HUB... misschien is dat nog wel de goedkoopste oplossing..??

voorbeeldje
Uhm, dat gaat niet werke...
Dan is je netwerkstructuur in feite precies hetzelfde als nu, alleen zit je met een brakke hub ertussen...

De server heeft imemrs nog steeds 1 NIC

• Ook

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 03 augustus 2001 19:55 schreef BrZ het volgende:

[..]

De server heeft imemrs nog steeds 1 NIC
Maar daar kunnen nu wel 4 clients (of een switch) op aangesloten worden. De "netwerkstructuur" veranderd dus wel. Het is dus idd een goedkope oplossing de kwaliteit is idd niet optimaal, maar het ging hier om een goedkope oplossing... anders ga je natuurlijk gewoon voor de hardware router!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
dit kan als je een BNC/UTP kaart hebt
en linux draait
Pagina: 1