Hallo allemaal,
Na jarenlang met alleen maar laptops te hebben gewerkt en voornamelijk gegamed, wil ik nu toch overstappen naar een PC. Dit is mijn eerste build ooit. Ik heb mezelf de afgelopen maanden zo goed mogelijk geprobeerd te verdiepen in het bouwen en samenstellen van een pc, door het forum en de BBG te bekijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal voornamelijk mee gegamed worden, maar zal ook worden gebruikt voor school (Office), surfen en mailen, Netflix en Videoland kijken. Wat games betreft zal het voor nu Skyrim, Civilization VI en Anno 1800 worden. Deze games wil ik graag op 1080p spelen met 144Hz en op ultra instellingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel al zegt, +/- €1.100 inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij komt in de woonkamer te staan, dus een niet al te hoog geluidsniveau zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Heb hier geen verstand van en ben ook niet van plan me hierin te verdiepen.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zijn er nog aanpassingen die jullie hier zouden overwegen, ook met het oogpunt op bang-for-buck?
- Daarnaast twijfel ik of ik een AMD 2600 of 3600 aanschaf. Heb voor nu de 3600 in het lijstje, maar de 2600 is een stuk goedkoper, wat raden jullie mij aan?
- Is het een idee om twee SSD's aan te schaffen? een kleine SSD voor mijn Windows en nog een SSD van een 1 TB voor opslag? Of moet ik het bij één SSD houden?
Na jarenlang met alleen maar laptops te hebben gewerkt en voornamelijk gegamed, wil ik nu toch overstappen naar een PC. Dit is mijn eerste build ooit. Ik heb mezelf de afgelopen maanden zo goed mogelijk geprobeerd te verdiepen in het bouwen en samenstellen van een pc, door het forum en de BBG te bekijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal voornamelijk mee gegamed worden, maar zal ook worden gebruikt voor school (Office), surfen en mailen, Netflix en Videoland kijken. Wat games betreft zal het voor nu Skyrim, Civilization VI en Anno 1800 worden. Deze games wil ik graag op 1080p spelen met 144Hz en op ultra instellingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel al zegt, +/- €1.100 inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Monitoren | AOC 27G2U/BK Zwart | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 115,05 | € 115,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.106,90 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij komt in de woonkamer te staan, dus een niet al te hoog geluidsniveau zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Heb hier geen verstand van en ben ook niet van plan me hierin te verdiepen.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zijn er nog aanpassingen die jullie hier zouden overwegen, ook met het oogpunt op bang-for-buck?
- Daarnaast twijfel ik of ik een AMD 2600 of 3600 aanschaf. Heb voor nu de 3600 in het lijstje, maar de 2600 is een stuk goedkoper, wat raden jullie mij aan?
- Is het een idee om twee SSD's aan te schaffen? een kleine SSD voor mijn Windows en nog een SSD van een 1 TB voor opslag? Of moet ik het bij één SSD houden?