Beste mede-tweakers. Ik heb een vraag over het vanuit de werkgever verplichten van bepaalde vakantieweken.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Robberto schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:48:
Zou gewoon even nadenken of je een kritische functie hebt, buitenplaats personeel in de bouw stopt tegelijk omdat het onhandig is wanneer er maar een half team staat. Dat is ook de achterliggende gedachte van de bouwvak natuurlijk. Heb je een functie op kantoor waarbij andere collega's je werk kunnen opvangen, zou ik me geen zorgen maken, de meeste bedrijven zijn hier flexibel in.
snmght schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:50:
Alleen je cao is niet per se leidend. Bestaat er nog een separate verlofregeling of een personeelshandboek of iets dergelijks?
Helaas mag een werkgever je wel min of meer verplichten in een specifieke periode verlof te nemen (of juist in een andere periode niet). Maar min of meer: de vraag is of hij het zwaarwegend bedrijfsbelang dat hiervoor nodig is hard kan maken en of het binnen redelijke grenzen valt. In het uiterste waarin de werkgever dicteert dat jij in week 28 en 29 verlof opneemt zonder dat je hierin een stem hebt is dat onredelijk. Over de vraag hoe ruim een tijd vak zou moeten zijn kun je misschien wat jurisprudentie opduikelen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq