Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Processor Sale?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• boeleke
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-03 11:59
Dag allemaal

Ik weet niet juist als het bij aankoopadvies moet , of bij het onderdeel 'processor' - maar ik heb misschien wel een vreemde vraag :).

Al maanden ben ik zowat aan het uitkijken naar eindelijk een goede promotie op processoren. Ik wil een computer in mekaar steken en had daarvoor de ryzen 3400G op het oog.

Ik dacht op Black Friday dat er heel wat promoties op gingen zijn, ook al was het maar op de oudere versie - maar echt nergens zie ik goede sales op oudere versies of processoren in deze prijsklasse. Is er ergens een moment dat je goede koopjes kan doen? Of mis ik ze gewoon allemaal ;)?

Ik hoor het wel!

Mvg
Boeleke

Alle reacties

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:33
boeleke schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:45:
Dag allemaal

Ik weet niet juist als het bij aankoopadvies moet , of bij het onderdeel 'processor' - maar ik heb misschien wel een vreemde vraag :).

Al maanden ben ik zowat aan het uitkijken naar eindelijk een goede promotie op processoren. Ik wil een computer in mekaar steken en had daarvoor de ryzen 3400G op het oog.

Ik dacht op Black Friday dat er heel wat promoties op gingen zijn, ook al was het maar op de oudere versie - maar echt nergens zie ik goede sales op oudere versies of processoren in deze prijsklasse. Is er ergens een moment dat je goede koopjes kan doen? Of mis ik ze gewoon allemaal ;)?

Ik hoor het wel!

Mvg
Boeleke
Op PC spul zit heel weinig marge en je zal dan ook echt amper hele goede aanbiedingen gaan vinden. Heel soms komt er eens een keer een spotgoedkoop product voorbij maar dat is maar zelden.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wachten op de volgende generatie, dan gaat deze in de sale, of er helemaal uit en niet meer verkrijgbaar. Er zit maar weinig marge op hardware, dus ga vooral uit van geen korting.

Dus wachten is het enige dat je kan doen. Pak er een random andere wat oudere cpu bij en je zult in de prijsgrafiek zien dat het hoogstens in stapjes omlaag gaat, maar zeker geen aanbiedingen.

R5 2600 bijv:
https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=1166767&deliveryCountry=NL

[Voor 45% gewijzigd door br00ky op 29-01-2020 13:48]

• boeleke
Fable schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Op PC spul zit heel weinig marge en je zal dan ook echt amper hele goede aanbiedingen gaan vinden. Heel soms komt er eens een keer een spotgoedkoop product voorbij maar dat is maar zelden.
Vind het ergens wel jammer.
Tijdens black friday zag je overal topics dat er sales gingen zijn op de 2de generatie ryzen.

Alleen op amazon.com was dat zo ... Maar ja dat is dan weer Amerika.

• Fable
Hier komt af en toe wel iets leuks voorbij.

https://nl.pepper.com/groep/computer-onderdelen

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

boeleke schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Vind het ergens wel jammer.
Tijdens black friday zag je overal topics dat er sales gingen zijn op de 2de generatie ryzen.

Alleen op amazon.com was dat zo ... Maar ja dat is dan weer Amerika.
Ryzen 2400G is in de aanbieding geweest tot sept. sindsdien moeilijk verkrijgbaar en is de prijs gestegen.

[Voor 0% gewijzigd door Hackus op 29-01-2020 14:01. Reden: typo]

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• boeleke
Hackus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:57:
[...]

Ryzen 2400G is in de aanbieding geweest tot sept. sindsdien moeilijk verkrijgbaar en zijn is de prijs gestegen.
Ah jammer - ben juist in oktober beginnen rond te kijken.
Prijs zat rond ... ?

• Fable
pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed

Onderaan staat een mooie grafiek met de prijs.

• boeleke
Alleszins niet echt de moeite meer - daar generatie drie even duur is. ;)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hackus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:57:
[...]

Ryzen 2400G is in de aanbieding geweest tot sept.
Of het is het natuurlijk prijsverloop. Heel spannend is die prijsgrafiek immers ook weer niet. Ik neem aan dat @boeleke doelt op een plotse prijsverlaging van minstens 25% oid, zoals bij kleding? Dat kan je vergeten.

@boeleke, houdt de tweedehands kanalen in de gaten. Er stond 1 in de V&A voor 80 euro, V&A aangeboden: AMD Ryzen 5 3400G Tray.

[Voor 10% gewijzigd door br00ky op 29-01-2020 14:08]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

br00ky schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:06:
[...]

Of het is het natuurlijk prijsverloop. Heel spannend is die prijsgrafiek immers ook weer niet. Ik neem aan dat @boeleke doelt op een plotse prijsverlaging van minstens 25% oid, zoals bij kleding? Dat kan je vergeten.

@boeleke, houdt de tweedehands kanalen in de gaten. Er stond 1 in de V&A voor 80 euro, V&A aangeboden: AMD Ryzen 5 3400G Tray.
Zo kun je het ook noemen. verwacht was ook EOL, maar is weer 'volop' verkrijgbaar. misschien is een 2200-3200G dan een optie als het goedkoper moet @boeleke

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ja. Ik corrigeer ook meteen een uitspraak uit mijn eerste post.
br00ky schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:46:
Wachten op de volgende generatie, dan gaat deze in de sale
Dit is voor de 2400G niet waar. Na introductie van de 3400G (rode lijn) is de prijs nooit meer omlaag gegaan. Zal voor een deel liggen in richting EOL (want een stuk minder breed verkrijgbaar).
prijs
(clickable)

• boeleke
br00ky schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:06:
[...]

Had het gezien ja :) - & ben zeker fan van tweedehands. Maar bij een processor vind ik dat altijd delikaat , als ze er al met koelpasta hebben zitten smodderen etc etc ;).

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die specifieke verkoper heeft 171 beoordelingen met 4.5 ster. Daar had ik mijn geld wel aan toevertrouwd, maar je moet vooral op je eigen gut feeling af gaan :).

• Fable
@boeleke De Ryzen 5 3600 is net een stuk in prijs gedaald.

pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
nadeel tov de 3400g is dat deze geen GPU heeft, maar die kan je ook los toevoegen.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:00
boeleke schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Had het gezien ja :) - & ben zeker fan van tweedehands. Maar bij een processor vind ik dat altijd delikaat , als ze er al met koelpasta hebben zitten smodderen etc etc ;).
Als er iets is dat je goed 2e hands kunt kopen is het wel een cpu.

Die doet het of doet het niet. En koelpasta op de pinnen zie je ook direct.

Een gpu bijvoorbeeld kan gebruikt zijn voor mining en daar zitten ook onderdelen op die bewegen (fans).
Moederborden kunnen bv haarscheurtjes hebben door hele zware koelers (komt wel weinig voor, maar dit troubleshoten is drama).

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een 2400G uit open doos gekocht voor € 125 bij Amazon in juni 2018, dus niet zo lang na de launch. Bij open dozen moet je wel opletten dat de CPU niet verwisseld is door iets heel anders, maar in dat geval wisselen Amazon/Coolblue/etc die wel weer om naar wat je echt besteld had. Maar mijn 2400G werkt nu 1,5 jaar probleemloos, de koeler was nooit geplaatst dus de CPU was waarschijnlijk niet eens gebruikt. Bij Amazon heet dit Amazon Warehouse, bij Coolblue heet het Tweedekans, maar beide bieden er geen aan op dit moment, beetje afwachten dan.

Tweedehands staat deze ook te koop: V&A aangeboden: AMD Ryzen 5 2400G Boxed. Met foto van de pinnen bij, kan weinig mis aan zijn, en zo'n goede prijs ga je nieuw niet gauw vinden. Qua prestaties ga je tussen een 2400G en 3400G niet veel verschil merken, de 3400G krijgt wel een iets betere koeler, een Wraith Spire ipv Wraith Stealth.

Als je toch een GPU zou aansluiten, zijn deze pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Boxed Wraith Stealth koeler is ook een heel interessante budget optie.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True