Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk gebruik ik veelvoudig Illustrator. Daarbij maak ik veel gebruik van vele lagen. Deze lagen bestaan uit diverse onderwerpen voor een kaart. Bijvoorbeeld een laag met alleen de groen gebieden op weergeven, een laag met alleen de bomen, een laag met alleen de wegen...
Als ik alleen een kaart met groen en bomen wil selecteren klik ik deze twee lagen aan en exporteer ik deze naar de gewenste output. Als ik vervolgens een kaart met alleen groen en wegen wil selecteren dan klik ik de lagen groen en wegen aan en exporteer ik deze naar de gewenste output.

Met drie lagen is dat wel te overzien. Maar als je meerdere kaarten wil maken met verschillende lagen en deze nog wisselen in de output en dit meerdere keren doet, moet je het zelf handmatig goed selecteren en het goed in de gaten blijven houden welke lagen je voor een bepaalde kaart wil gebruiken. Daarbij pas ik wel eens de lagen wel aan en wil je dat dit bij alle outputs het is aangepast.

Is er een script/extensie of ergens een optie in Illustrator waarmee je de weergave van bepaalde lagen kan opslaan? Dat je dus met één klik een bepaald zelf gemaakte onderwerp kan selecteren en de lagen die je daaraan hebt gehangen deze in één klik weergeeft (dus de weergave opslaat)
Ik heb al naar het e.e.a. gegoogled, maar kan helaas hier niets over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand