Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valerie.
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-01-2020
Hallo,
ik wil een nieuwe telefoon + abonnement bestellen maar ik heb nog een (ondertussen kapotte) telefoon met nog lopend contract (t/m 1 juli 2021). Nu is mijn vraag; wanneer gaat het abonnement van de nieuwe telefoon in? Is dat wanneer ik het nieuwe toestel binnen krijg of als ik de nieuwe simkaart in de meegeleverde telefoon stop?

Sorry als dit verwarrend of dom is

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23

IkWilbert

Het is mij!

Ja abonnement loopt nog tot juli 2021.
Heb je een losse telefoon besteld of een nieuw abonnement bij je huidige provider? Of heb je bij een andere provider een nieuw abonnement afgesloten? Als dat laatste het geval is dan gaat dit in nadat je huidige abonnement is verlopen.

Voor zover ik weet kun je vier maand van te voren een nieuw abonnement nemen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:19

Barrycade

Through the...

Dat staat wel ergens in je contract / voorwaarden van het abbo dat je wilt afsluiten.

En vraag het even na, want als je geen nummerbehoud doet lopen er gewoon 2 abbo's met bijbehorende kosten. Want ik denk dat je tot juli 21 geen kosten hebt maar wel een nieuwe telefoon, maar zo mooi is het natuurlijk niet. Als je je nummer wil behouden zal je waarschijnlijk het lopende contract in 1x moeten aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valerie.
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-01-2020
Ik heb een nieuwe telefoon bij een nieuwe provider besteld. Dus tot juli 2021 hoef ik alleen voor het al lopende abonnement te betalen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23

IkWilbert

Het is mij!

valerie. schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:14:
Ik heb een nieuwe telefoon bij een nieuwe provider besteld. Dus tot juli 2021 hoef ik alleen voor het al lopende abonnement te betalen, klopt dat?
Dat klopt, je betaalde voor twee abonnement en twee nummers.
Je kunt het nummer pas na 1 juli 2021 overzetten naar je nieuwe provider. Of je moet kunnen overleggen dat je abonnement kunt afkopen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd: het verhaal is te onduidelijk om maar wat nuttigs te kunnen melden.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:19
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan.

Bij de meeste aanbieders die ik ken kun je pas 3 of hooguit 4 maanden voor het verstrijken van je contract verlengen.
Ik vermoed dat je nu een telefoon hebt aangeschaft met een nieuw abonnement (en een nieuw nummer) dus dat zal waarschijnlijk meteen in gaan en niet pas in juli 2021.
Het beste antwoord krijg je via de klantenservice van je nieuwe aanbieder vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door TR1969 op 29-01-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:08
Als je nieuw nummer doet dan heb je straks 2 abonnementen lopen en betaal je dus dubbel.

Heb je geen garantie op je huidige toestel die stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
TR1969 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan.

Bij de meeste aanbieders die ik ken kun je pas 3 of hooguit 4 maanden voor het verstrijken van je contract verlengen.
Ik vermoed dat je nu een telefoon hebt aangeschaft met een nieuw abonnement (en een nieuw nummer) dus dat zal waarschijnlijk meteen in gaan en niet pas in juli 2021
Dit zou ik ook zeggen. Als je nu een nieuw abonnement+toestel neemt zul je voor twee abonnementen moeten betalen tot juli 2021, of je zult moeten wachten tot maart/april 2021, dan kun je bij je huidige provider verlengen met een nieuw toestel. Wanneer zo'n nieuw abonnement ingaat hangt beetje van de voorwaarden af maar is meestal het moment van tekenen (dus bij een bestelling is dit bij ontvangst)

[ Voor 14% gewijzigd door Verona27 op 29-01-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:32
IkWilbert schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:17:
[...]

Dat klopt, je betaalde voor twee abonnement en twee nummers.
Je kunt het nummer pas na 1 juli 2021 overzetten naar je nieuwe provider. Of je moet kunnen overleggen dat je abonnement kunt afkopen.
Dat (het statement van de TS) klopt dus niet. Lees nog eens goed wat de TS schrijft, die maakt namelijk het statement dat ze tot 2021 alleen voor het lopende abo hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-10 13:05
Dus je hebt nog een lopend contract bij provider A, en hebt besloten om nog een contract af te sluiten bij provider B?
Als dit zo is, dan betaal je dubbel t/m juli 2021 wanneer je contract bij provider A afloopt, of totdat je 2e abonnement bij provider B eerder afloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door xStunned op 29-01-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een abbo neemt per direct.
Of als je anders afspreekt bv eerste van de maand.

Je andere abbo loopt gewoon vrolijk door, tenzij je hem in 2021 laat opzeggen
Pagina: 1