Dagelijks fiets ik - op een fiets die ik van mijn werk heb gekregen - naar kantoor. Dit is zo'n 4-5 kilometer. Nu mogen we iedere 3 jaar voor €750 een nieuwe fiets uitzoeken. Uiteraard mag duurder ook, alleen moet je dan zelf bijleggen. Op zich zou ik niet meer dan €100 bij willen leggen. Daarnaast heb ik via ING rentepunten nog een kortingsbon van €100 als de fiets bij Fietsenstunt gekocht kan worden.
Nou, wat wil ik?
Heeft iemand nog alternatieven?
Nou, wat wil ik?
- Fiets moet er goed uitzien: Harde eis, sorry.
Subjectief natuurlijk, maar iets in de trant van transportfiets, hippe fiets (retro etc.), modern. Vooral niet zo'n tourfiets en een omafiets ben ik ook wel op uitgekeken na mijn studententijd.
- Niet te hoog: Met 1.67-1.68 ben ik een dwerg en het viel me op dat er fietsen zijn waarvan ze niet eens een geschikt herenmodel voor mij hebben...
- [li[b]Versnellingen:[/b] Minimaal 7 versnellingen![/li]
- Weinig onderhoud: Ik dacht dus aan een riemaandrijving (geen harde eis) en geen derailleur (wel een harde eis).
- Niet te duur: Maximaal €850, of €950 bij Fietsenstunt.
- Voor- of achterdrager: Geen hele harde eis als ik me besef dat ik de afgelopen jaren alleen de voordrager heb gebruikt voor mijn sporttas en dat kan ook in een rugzak.
- Sparta Pick-Up DeLuxe Riem N7: Is de kwaliteit wel voldoende (voor mijn gebruik)? Ook met name de riem (andere riemaangedreven fietsen zijn vaak een stuk duurder).
- VanMoof X: Helaas is de S te groot (vind ik mooier) en is de fiets met 8 versnellingen meteen €200 duurder.
- Veloretti: Erg mooi, maar ik lees op meerdere plekken dat ze van mindere kwaliteit zijn. Daarnaast komt het als een bouwpakket, waar ik niet echt fan van ben. Ook ben ik bang dat ze te groot zijn... Oh, en ik zie nu pas dat ze maar 3 versnellingen hebben. Stijl is dus goedgekeurd.
- Cortina Common N7 Belt 2020 Heren: aan de dure kant en helaas dus te hoog.
Heeft iemand nog alternatieven?