Geen beeld na nieuwe set up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 22:38
Mijn vraag

Had vandaag eindelijk me upgrade setje binnen gehad en alles meteen geprobeerd.
1ste probleem was dat de fan van de voeding alleen ging draaien als ik een klein zetje gaf terwijl alle andere fans en hdd verlichting wel allemaal aan ging..

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dit is nu de set up
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 124,05€ 124,05
1MoederbordenMSI B450M-A PRO MAX€ 57,99€ 57,99
1BehuizingenBitFenix Comrade Window Wit€ 37,50€ 37,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 69,90€ 69,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 44,38€ 44,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,82

Andere probleem is dat hij geen beeld geeft. Je hoort alles werken schijf etc maar geen beeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Oude voeding gebruikt die draait wel maar nog steeds geen beeld. 1 schijfje ram per keer.
Alles 600x opnieuw bekeken qua aansluiten.
Bios gereset.

Ik weet het niet meer. Lijkt wel of me mobo te weinig stroom krijgt.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Als dit je hele build is, snap ik het wel. De 2600x heeft geen interne GPU, dus móet je een videokaart hebben, anders heb je geen beeld. Simpel. Maar ik neem aan dat je 1060 uit je vorige topic er ook gewoon in zit en je je beeldscherm daarop hebt aangesloten?

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 29-01-2020 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:19
Bij hele lage loads draait de fan van de MWE Bronze V2 niet. Zie deze test.

Verder zoals br00ky zegt, er mist een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
De 1060 zit er op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24

De Nelis

en anders maar niet...

Maar de vraag blijft, heb je de beeldschermkabel op de videokaart aangesloten of op het moederbord? Als dit laatste het geval is, dan zul je de kabel naar beneden moeten verplaatsen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Zit gewoon met een hdmi kabel met verloopstuk op me 1060 aangesloten.
Wat ik wel merk is dat de toetsenbord en muis ook niet oplichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Kun je eens een foto posten van hoe alles aangesloten is? Zowel in de kast als achter op het moederbord?

Dat toetsenbord en muis niet oplichten betekent dat ze geen stroom krijgen vanuit de USB poort, kan het zijn dat je de afstandsbusjes tussen kast en moederbord bent vergeten waardoor e.e.a. sluiting maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Is een beetje een chaos nu maar dit heb ik kunnen maken.

Heb trouwens me videokaart op me oude set up a aangesloten en die doet het gewoon.

https://ibb.co/zxstfWb
https://ibb.co/5vmYyTQ
https://ibb.co/wJFgq9Z
https://ibb.co/4TL3RtL
https://ibb.co/2Mfkvht

Wat foto's

Zeg er wel bij dat niet alle afstandsbusjes passte en dus niet allemaal even goed zijn aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Heb net even het moederbord helemaal uit de kast gehaald en aangesloten buiten de kast. Helaas nog steeds geen beeld en geen muis en toetsenbord dus maakt geen sluiting zo te zien.

Ps er gaan ook nergens lampjes branden op het moederbord.. Vanaf het eerste moment al niet

[ Voor 20% gewijzigd door hfrico op 29-01-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Hoe lang laat je hem aan staan? De first boot op een AMD bord kan enkele (5+) minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
kgd92 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:30:
Hoe lang laat je hem aan staan? De first boot op een AMD bord kan enkele (5+) minuten duren.
Meestal minuutje max.
Klopt het dat dit bordje geen lampjes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Ah kijk, laat hem eens een minuut of 10 z'n best doen eerst.

Klopt dat er geen led verlichting op zit, mogelijk heb je wel troubleshoot ledjes ergens zitten, kan ik van de plaatjes even niet zo snel afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
kgd92 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:40:

Klopt dat er geen led verlichting op zit, mogelijk heb je wel troubleshoot ledjes ergens zitten, kan ik van de plaatjes even niet zo snel afleiden.
Bedankt voor je reacties ik laat hem even tijdje draaien. Kijken of hij beeld geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
kgd92 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:40:

Helaas nog geen beeld na 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Hierbij nog een foto van de videokaart aansluiting. Hij gaf wel beeld om me oude mobo bios kon ik iig in. Dus kaart en aansluiting moet goed zijn

https://ibb.co/hLYbQdC

[ Voor 8% gewijzigd door hfrico op 29-01-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
@hfrico
Wacht, de afstandsbusjes van het moederbord passen niet allemaal? Neem aan dat je alleen die geplaatst hebt van waar er gaten zitten in het moederbord toch?
Anders heb je kortsluiting waarschijnlijk en dus kans op een gefrituurd bord.

Net even je foto van de grafische kaart zitten kijken, maar waarom heb je die adapter er tussen zitten als je gewoon HDMI op je GPU hebt?
Neem aan dat die adapter DVI is (zo'n dikke witte aansluiting)?
Dan vraag ik me echt af, waarom?

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 29-01-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:28:
@hfrico
Wacht, de afstandsbusjes van het moederbord passen niet allemaal? Neem aan dat je alleen die geplaatst hebt van waar er gaten zitten in het moederbord toch?
Anders heb je kortsluiting waarschijnlijk en dus kans op een gefrituurd bord.

Net even je foto van de grafische kaart zitten kijken, maar waarom heb je die adapter er tussen zitten als je gewoon HDMI op je GPU hebt?
Neem aan dat die adapter DVI is (zo'n dikke witte aansluiting)?
Dan vraag ik me echt af, waarom?
Ja de onderkant van het mobo daar paste ivm verlaging van de kast geen koperen busjes in. Nja paste wel maar waren dusdanig laag dat ik ze niet kon samenschroeven.

Dit is de adapter https://ibb.co/K0D7vqj van de kaart. Die heeft er altijd opgezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
hfrico schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:27:
Hierbij nog een foto van de videokaart aansluiting. Hij gaf wel beeld om me oude mobo bios kon ik iig in. Dus kaart en aansluiting moet goed zijn

Is er een reden dat je een verloopje gebruikt in plaats van de HDMI aansluiting van de kaart? Die verloopjes willen in mijn ervaring nog wel eens lastig doen..

Verder de vraag hierboven over de busjes inderdaad.

Edit: verder kan je nog even kijken of je moederbord toevallig troubleshooting leds heeft of dat je een speaker aan kan sluiten om eventuele foutcodes te horen.

[ Voor 14% gewijzigd door kgd92 op 29-01-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
kgd92 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Is er een reden dat je een verloopje gebruikt in plaats van de HDMI aansluiting van de kaart? Die verloopjes willen in mijn ervaring nog wel eens lastig doen..

Verder de vraag hierboven over de busjes inderdaad.

Edit: verder kan je nog even kijken of je moederbord toevallig troubleshooting leds heeft of dat je een speaker aan kan sluiten om eventuele foutcodes te horen.
Geen reden zover ik weet heb hem nu zonder geprobeerd maar ook geen beeld.

Antwoord over de busjes staat hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hfrico Ah ok. Dus geen losse busjes tegen het moederbord aan. Maar je hebt wel busjes geplaatst toch? Want anders is dat ook niet goed. :P

Die adapter van HDMI naar DVI lekker weg laten. Dat is alleen maar meer mogelijkheid tot storingen. Gewoon rechtstreeks aansluiten.

Overigens bestaat er gewoon een kans dat je moederbord niet goed is. Heb hetzelfde gehad met een I5-8400 en moederbord voor mijn server. Niets werkte en uiteindelijk teruggestuurd. Een nieuwe gekregen en problemen zijn weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 29-01-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Je zou kunnen proberen de BIOs eens te clearen:

- Voeding loskoppelen van de stroom
- Knoopcelbatterij uit je moederbord verwijderen
- Pinnetjes van de JBAT_1 connector verbinden met bijv een platte schroevendraaier of ander stuk metaal, doe dit ca. 5 seconden om zeker te zijn. Je JBAT_1 zit direct rechtsonder de knoopcelbatterij als ik het goed zie.
- Batterij terugplaatsen
- Alles weer aansluiten
- weer 10 minuten de kans geven om te booten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:08
Een build met nieuwe hardware test je altijd eerst op de doos om te kijken of alles goed werkt. Dus CPU, Moederbord, RAM en een GPU op de doos is voldoende om te testen. AMD heeft bij de eerste boot een paar minuten of zoals het lijkt, reboots nodig. Dit gaat allemaal vanzelf tot je bij het scherm komt waarin wordt aangegeven dat er geen boot device beschikbaar is.

Koppelstukjes weglaten als niet absoluut nodig. Je hebt een HDMI kabel, dus die kan direct in de kaart.

Voor de afstandbusjes krijg je vaak een tool mee met de kast. Die schuif je over het busje en dan kan je een schroevendraaier gebruiken om deze vast en log te draaien. Je hebt een Mini-ATX bord, dus niet alle busjes zijn nodig. Kijk naar de gaten op je moederbord en zet de juiste erin. Zet geen busjes neer waar geen gat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:47:
@hfrico Ah ok. Dus geen losse busjes tegen het moederbord aan. Maar je hebt wel busjes geplaatst toch? Want anders is dat ook niet goed. :P

Die adapter van HDMI naar DVI lekker weg laten. Dat is alleen maar meer mogelijkheid tot storingen. Gewoon rechtstreeks aansluiten.

Overigens bestaat er gewoon een kans dat je moederbord niet goed is. Heb hetzelfde gehad met een I5-8400 en moederbord voor mijn server. Niets werkte en uiteindelijk teruggestuurd. Een nieuwe gekregen en problemen zijn weg.
Had alleen busjes geplaatst waar de gaten overeen kwamen. Maar de onderste kon ik niet goed vastzetten dus zat best wel wat speling tussen. Heb nu alles op een kartonnen doos staan maar lijkt er niet op dat het gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hfrico Ik ga er even niet vanuit dat jij iets stuk gemaakt hebt. Enige is dat de afstand tussen onder met de busjes groter is. Als je het dan aan draait, kun je het moederbord breken.

Als je van 2 posts boven nog even probeert en dan op de doos opnieuw 10 minuten of iets aan laat staan, dan denk ik zelf (wat ik zou doen dan) dat je een DoA hebt ofwel, je moederbord is stuk.
Wat nog zou kunnen is zowel moederbord als CPU in samenspraak met de winkel terug stuurt zodat zij er een oordeel over kunnen vellen. Als het inderdaad stuk bevonden is, dan krijg je van retour sturen en weer naar jou gewoon het geld terug.
Mits dit natuurlijk nieuw gekocht is etc.

Qua fan van de voeding kan het zijn dat deze alleen bij warmte gaat draaien. Dus dat er tijdens starten weinig gebeurd. Maar dat is een gok. Ken die voeding verder ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 29-01-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Leds of niet, wel of geen foutcodes. Die staan in de handleiding.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Druk eens 1 module in DIMM B1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:05:
@hfrico Ik ga er even niet vanuit dat jij iets stuk gemaakt hebt. Enige is dat de afstand tussen onder met de busjes groter is. Als je het dan aan draait, kun je het moederbord breken.

Als je van 2 posts boven nog even probeert en dan op de doos opnieuw 10 minuten of iets aan laat staan, dan denk ik zelf (wat ik zou doen dan) dat je een DoA hebt ofwel, je moederbord is stuk.
Wat nog zou kunnen is zowel moederbord als CPU in samenspraak met de winkel terug stuurt zodat zij er een oordeel over kunnen vellen. Als het inderdaad stuk bevonden is, dan krijg je van retour sturen en weer naar jou gewoon het geld terug.
Mits dit natuurlijk nieuw gekocht is etc.

Qua fan van de voeding kan het zijn dat deze alleen bij warmte gaat draaien. Dus dat er tijdens starten weinig gebeurd. Maar dat is een gok. Ken die voeding verder ook niet.
Moet eerlijk zeggen dat tijdens het aandraaien ik de onderkant wel paar keer zag buigen..
Heb nu de bios reset gedaan zoals hierboven en alles ging wel meteen draaien voeding ook. Je hoorde de schijven draaien maar nog geen beeld helaas.

Ik denk persoonlijk dat ik het zelf misschien heb gesloopt door middel van de afstandsbusjes...

Wacht het nog even af en bestel anders een nieuwe mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Zit al een nieuwe in beide sloten heb ook al met 1 reepje in elk slot geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hfrico als niks werkt gewoon contact opnemen met de winkel en kijken wat je mogelijkheden zijn.
Laat hen maar beslissen of iets user abuse is of niet.
Maar geef ze gewoon aan dat je het niet werkend krijgt en kijk wat ze opgestuurd willen hebben om te testen. Verwacht moederbord, cpu en ram.
Je weet namelijk helemaal niet of jij iets gesloopt hebt. Als je wel allerlei dingen aan gaat geven, dan is dat ook meteen het eerste wat zij dan zeggen.
Heeft overigens niets met bijvoorbeeld oplichten van de winkel te maken. Beetje buiging kan zo'n bord wel hebben.

Het siert je overigens wel dat je aangeeft zelf een nieuwe te bestellen.

Onderzoek wel even waarom die afstandsbusjes niet lekker zitten. Wellicht is er iets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:20:
@hfrico als niks werkt gewoon contact opnemen met de winkel en kijken wat je mogelijkheden zijn.
Laat hen maar beslissen of iets user abuse is of niet.
Maar geef ze gewoon aan dat je het niet werkend krijgt en kijk wat ze opgestuurd willen hebben om te testen. Verwacht moederbord, cpu en ram.
Je weet namelijk helemaal niet of jij iets gesloopt hebt. Als je wel allerlei dingen aan gaat geven, dan is dat ook meteen het eerste wat zij dan zeggen.
Heeft overigens niets met bijvoorbeeld oplichten van de winkel te maken. Beetje buiging kan zo'n bord wel hebben.

Het siert je overigens wel dat je aangeeft zelf een nieuwe te bestellen.

Onderzoek wel even waarom die afstandsbusjes niet lekker zitten. Wellicht is er iets voor.
Moet zeggen heb het via megekko besteld ivm snelle levertijd. Maar hun service is een beetje mehhh.. Goed heb nu een nieuwe mobo besteld die komt morgen binnen. Hoop dat het goed gaat dan.

Bedankt allemaal voor. De reacties en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
hfrico schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat tijdens het aandraaien ik de onderkant wel paar keer zag buigen..
Heb nu de bios reset gedaan zoals hierboven en alles ging wel meteen draaien voeding ook. Je hoorde de schijven draaien maar nog geen beeld helaas.

Ik denk persoonlijk dat ik het zelf misschien heb gesloopt door middel van de afstandsbusjes...

Wacht het nog even af en bestel anders een nieuwe mobo...
Dat alles gaat draaien is op zich wel een goed teken. Gaan je toetsenbord en muis nu ook aan? In dat geval de schijven loskoppelen voor je hem opstart en kijken of je in de bios kan komen. Ik ga er van uit dat windows al geinstalleerd stond voor je de nieuwe onderdelen er in prikte? Dit kan wel eens problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
kgd92 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Dat alles gaat draaien is op zich wel een goed teken. Gaan je toetsenbord en muis nu ook aan? In dat geval de schijven loskoppelen voor je hem opstart en kijken of je in de bios kan komen. Ik ga er van uit dat windows al geinstalleerd stond voor je de nieuwe onderdelen er in prikte? Dit kan wel eens problemen geven.
Helaas gaan muis en toetsenbord niet aan had al met of zonder schijven geprobeerd maar ook zonder succes.
Windows stond op me oude SSD en me HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Net nieuwe mobo binnen gehad alles op een kartonnetje aangesloten met een anti statische armband. Nog steeds geen beeld.. Hoe kan dit.. Alles draait lampjes van het nieuwe moederbord staan aan maar nog steeds geen beeld. Videokaart is het ook niet aangezien die het wel doet op me andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het enige wat ik weet is dat AMD vrij moeilijk is qua wat er werkt en wat niet. Niet dat dat bewust is overigens.
Maar een voeding kan al problemen geven, maar dan moet het wel puur toevallig zijn.

Je hebt alle kabels verder wel aan gesloten van de voeding naar het moederbord enzovoorts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
[quote]Arunia schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:13:
Het enige wat ik weet is dat AMD vrij moeilijk is qua wat er werkt en wat niet. Niet dat dat bewust is overigens.
Maar een voeding kan al problemen geven, maar dan moet het wel puur toevallig zijn.

Je hebt alle kabels verder wel aan gesloten van de voeding naar het moederbord enzovoorts?
[/quote ja alles is aangesloten alleen de reset button hdd led power led niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bedenk me net iets. Gebruik je die HDMI kabel ook voor het testen van de GPU op die andere pc?
Anders zou ik een andere HDMI kabel eens proberen.

Volgens mij zit alles verder wel aangesloten op de juiste manier als ik het zo zie.
Lijkt me sterk dat de CPU stuk is (wat overigens wel kan).
Weet niet of dat moederbord zonder CPU op start, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:40:
Bedenk me net iets. Gebruik je die HDMI kabel ook voor het testen van de GPU op die andere pc?
Anders zou ik een andere HDMI kabel eens proberen.

Volgens mij zit alles verder wel aangesloten op de juiste manier als ik het zo zie.
Lijkt me sterk dat de CPU stuk is (wat overigens wel kan).
Weet niet of dat moederbord zonder CPU op start, maar dat zal wel niet.
Ja zelfde hdmi doet het gewoon.

Wel misschien iets tijdens het monteren heb ik deze 2 kapjes eraf gehaald anders kon ik de koeler van de cpu niet monteren.

Moet dit eraf Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KG8k4qL/IMG-20200130-124058.jpg

Zijn 2 plastic kapjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Muis toetsenbord gaan ook niet aan.. Zal het de voeding zijn. Word een beetje moedeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hfrico Ik heb zelf die dingen er ook af. Dat ligt helemaal aan de koeler die je wilt monteren. Sommige gebruiken ze wel, andere weer niet. Maar, dat staat in de handleiding van de koeler.

Had je al een andere voeding kunnen proberen? Desnoods die van je andere pc?

ps, je kunt je laatste post ook wijzigen (dat hebben ze graag hier op het forum) ipv een nieuwe post te maken binnen 24 uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb je buiten de lijst in de TS en de genoemde 1060 nog meer zaken aangesloten/ingeplugd? RGB lampjes en whatever?

Ik had een random calculator gepakt en kwam al op 380W met de genoemde items. Dus dikke kans dat de PSU gewoon niet lekker is of niet voldoende is als er nog meer aan hangt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:29:
@hfrico Ik heb zelf die dingen er ook af. Dat ligt helemaal aan de koeler die je wilt monteren. Sommige gebruiken ze wel, andere weer niet. Maar, dat staat in de handleiding van de koeler.

Had je al een andere voeding kunnen proberen? Desnoods die van je andere pc?

ps, je kunt je laatste post ook wijzigen (dat hebben ze graag hier op het forum) ipv een nieuwe post te maken binnen 24 uur. ;)
Ja dacht ik al :) rare is dat deze nieuwe voeding wel op me oude set up werkt.
Ga het wel proberen met me oude voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Angeloonie schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:30:
Heb je buiten de lijst in de TS en de genoemde 1060 nog meer zaken aangesloten/ingeplugd? RGB lampjes en whatever?

Ik had een random calculator gepakt en kwam al op 380W met de genoemde items. Dus dikke kans dat de PSU gewoon niet lekker is of niet voldoende is als er nog meer aan hangt.
Nee geen rare andere dingen naast de benodigde componenten. HDD SSD MUIS TOETSENBORD. En dan alle standaard comps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou me ook geen zorgen maken over die voeding. Die calculators zijn een dikke natte vinger. Pak metingen erbij van bijv. TPU en dan kan je vrij gemakkelijk narekenen dat je eerder rond de 300W uitkomt.

Gebruik trouwens in het vervolg de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je binnen 24u nog iets wilt toevoegen. Je kickt nu een aantal keer je topic wat als storend wordt ervaren. Ook reacties op meerdere personen horen in 1 post. Zodra je iemand quote, zie je eronder ook alle andere posts staan die je eenvoudig erbij kan quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk ook dat dit zo'n gevalletje uiteindelijk wordt van: "Oh ja!" of "Eureka!".

Dit moederbord ondersteund wel af fabriek die processor?
Je hebt er nu twee liggen natuurlijk, maar wellicht staat er een oude bios versie op en is dat uiteindelijk het probleem. Ik roeptoeter dit natuurlijk wel, maar heb op dat gebied weinig kennis van AMD en wat er wel en niet ondersteund wordt.
Heb zelf een 3900X op een X570 moederbord om gezeur te voorkomen en net wat meer toekomstbestendig te zijn. Alhoewel die CPU nog wel even mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:52:
Ik denk ook dat dit zo'n gevalletje uiteindelijk wordt van: "Oh ja!" of "Eureka!".

Dit moederbord ondersteund wel af fabriek die processor?
Je hebt er nu twee liggen natuurlijk, maar wellicht staat er een oude bios versie op en is dat uiteindelijk het probleem. Ik roeptoeter dit natuurlijk wel, maar heb op dat gebied weinig kennis van AMD en wat er wel en niet ondersteund wordt.
Heb zelf een 3900X op een X570 moederbord om gezeur te voorkomen en net wat meer toekomstbestendig te zijn. Alhoewel die CPU nog wel even mee zal gaan.
Ziet er gewoon naar uit volgens de fabrikant dat het gen 1 2 en 3 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@hfrico Zat er net ook voor je naar te kijken. Ondersteund vanaf de eerste BIOS versie. Dus dat zal het niet zijn.
Andere CPU proberen wordt hem ook niet denk ik?

Op een gegeven moment zou ik er zelf voor kiezen om contact op te nemen en het hele zwikkie op te sturen en daar te laten testen wat het is. Bij mij had ik een vermoeden waardoor het me niets koste. Er was iets stuk, maar jij hebt al 2 moederborden nu geprobeerd.
Dan zou ik op geheugen uit komen. Je kunt niet de GPU uitsluiten omdat je geen andere hebt liggen denk ik? Al was het maar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

hfrico schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:27:

Waarom zit er zoveel ruimte tussen die schroefgaten van de videokaartbevestiging en die witte dwarsligger van de kast?

En haal nou even die DVI-HDMI adapter er tussen weg en sluit die kabel aan op de HDMI poort van je videokaart. Just to be 100% sure. Totaal onnodig dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AzzKickah Hij had die adapter er al tussenuit gehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Arunia schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:06:
@hfrico Zat er net ook voor je naar te kijken. Ondersteund vanaf de eerste BIOS versie. Dus dat zal het niet zijn.
Andere CPU proberen wordt hem ook niet denk ik?

Op een gegeven moment zou ik er zelf voor kiezen om contact op te nemen en het hele zwikkie op te sturen en daar te laten testen wat het is. Bij mij had ik een vermoeden waardoor het me niets koste. Er was iets stuk, maar jij hebt al 2 moederborden nu geprobeerd.
Dan zou ik op geheugen uit komen. Je kunt niet de GPU uitsluiten omdat je geen andere hebt liggen denk ik? Al was het maar iets.
Heb helaas geen andere cpu wat ik wel apart vond in de laatste bios update voor dit model stond wel improved boost time and Meer stabiliteit voor meerdere pci-e videokaarten.
Kan zijn dat hij me videokaart niet ondersteunt? Omdat hij die bios update niet heeft?
AzzKickah schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Waarom zit er zoveel ruimte tussen die schroefgaten van de videokaartbevestiging en die witte dwarsligger van de kast?

En haal nou even die DVI-HDMI adapter er tussen weg en sluit die kabel aan op de HDMI poort van je videokaart. Just to be 100% sure. Totaal onnodig dat ding.
Dat is al opgelost. Heb hem direct op de hdmi staan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Ik wil iedereen bedanken!! Het werkt eindelijk :D. Heb hem 20 minuten laten draaien en opeens kreeg ik beeld na een bios reset

Heel vaag dat het opeens werkt maar ik ben allang blij

Edit... Alles in de kast gemonteerd.. Nu weer geen beeld...

Heb het hele zooitje uitgebouwd en ga het retour sturen kijken wat daar uit komt.

[ Voor 28% gewijzigd door hfrico op 30-01-2020 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfrico
Hallo,

Ik heb mijn Moederbord/CPU/Ram opgestuurd naar Meggeko voor reparatie.

Nu heb ik bericht terug gehad van Meggeko dat alles getest is en goed bevonden.
Nu heb ik dus nog geen beeld en mijn muis en toetsenbord lichten niet op ( op oude setup wel )
Wat zou dit kunnen zijn. Ik zat zelf te denken dat mijn Videokaart niet word ondersteunt op deze set of dat er een bios update gedaan moet worden. Dit had ik ook bij meggeko gemeld maar hun zeggen dat alles goed is.

Enige tips ? BTW mijn videokaart doet het prima op mijn oude set die ik nu gebruik

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:19
Buiten de behuizing deed ie het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Uszka schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:37:
Buiten de behuizing deed ie het toch?
ja daarna na het inbouwen niet meer.
weer uitgebouwd op karton en deed niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
hfrico schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:15:
Hallo,

Ik heb mijn Moederbord/CPU/Ram opgestuurd naar Meggeko voor reparatie.

Nu heb ik bericht terug gehad van Meggeko dat alles getest is en goed bevonden.
Nu heb ik dus nog geen beeld en mijn muis en toetsenbord lichten niet op ( op oude setup wel )
Wat zou dit kunnen zijn. Ik zat zelf te denken dat mijn Videokaart niet word ondersteunt op deze set of dat er een bios update gedaan moet worden. Dit had ik ook bij meggeko gemeld maar hun zeggen dat alles goed is.

Enige tips ? BTW mijn videokaart doet het prima op mijn oude set die ik nu gebruik

Dank :)
Meeste PCI kaarten van aantal jaren zouden gewoon moeten werken, als Megekko het bord heeft getest en goed heeft bevonden tesamen met je CPU en geheugen zit het daar dus echt niet in.

Volgende stap is, bouw bord op buiten de case, gebruik een ouwe doos waar een bord heeft ingezeten als werkbank, sluit voeding, geheugen video kaart erop aan, en kijk dat het start.
Ik begin te vermoeden dat je bord en je kast sluiting maakt, want als het bord getest is en werkt, moet het issue ergens anders zitten.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
ArranChace schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Meeste PCI kaarten van aantal jaren zouden gewoon moeten werken, als Megekko het bord heeft getest en goed heeft bevonden tesamen met je CPU en geheugen zit het daar dus echt niet in.

Volgende stap is, bouw bord op buiten de case, gebruik een ouwe doos waar een bord heeft ingezeten als werkbank, sluit voeding, geheugen video kaart erop aan, en kijk dat het start.
Ik begin te vermoeden dat je bord en je kast sluiting maakt, want als het bord getest is en werkt, moet het issue ergens anders zitten.
Lijkt mij dat Megekko het als set heeft getest aangezien ik alles heb opgestuurd behalve de case.
Dat had ik ook als klachtomschrijving omschreven dus CPU/RAM/MOBO.
Enige wat me net naar binnen schoot aangezien ik niet heel veel ervaring heb met pc bouwen is dat ik de RAM modules naast elkaar heb gemonteerd. en ik zie in de meeste build video's dat ze er 1 slot tussen leeg laten ivm stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:02
Je kunt je moederbord boekje beste erbij pakken, hierin staat aangegeven welke ram slots je dient te gebruiken bij welke processor.

Edit: op je foto's uit de eerste pagina kom ik tot de conclusie dat je er maar 2 hebt, dus daar kan niks fout aan zijn. Zitten ze wel helemaal in de slots?

[ Voor 37% gewijzigd door RetroHead op 04-02-2020 14:52 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
RetroHead schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:51:
Je kunt je moederbord boekje beste erbij pakken, hierin staat aangegeven welke ram slots je dient te gebruiken bij welke processor.

Edit: op je foto's uit de eerste pagina kom ik tot de conclusie dat je er maar 2 hebt, dus daar kan niks fout aan zijn. Zitten ze wel helemaal in de slots?
Ja gewoon goed vast je hoort de klik en zitten goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfrico
Probleem is eindelijk opgelost! Bleek zoals ik al dacht ondanks dat Megekko alles als werkend heeft teruggestuurd dat het ging om een Bios update. Ik heb hem zelf geupdate en nu boot alles. Blijkt dat mijn 1060 niet ondersteund werd door de oudere bios versie.
Pagina: 1