Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij reageerregels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
Blijkbaar moet je afgelopen jaar o.a. 100 posts* hebben geplaatst om hier te mogen reageren:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij

Help, ik kan niet reageren?

Ik snap dat je de relschoppers buiten wil houden, maar ik zit al bijna 20 jaar op Tweakers, heb volgens mij geen historie van relschopper, ben afgelopen jaren weliswaar redelijk inactief, maar nu ik een keer mee wil doen aan een discussie word ik op basis van dit arbritaire criterium uitgefilterd?

Is er echt geen ander criterium te verzinnen?

*kwantiteit zegt uiteraard niets over kwaliteit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35

defiant

Moderator General Chat
terabyte schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:19:
Blijkbaar moet je afgelopen jaar o.a. 100 posts* hebben geplaatst om hier te mogen reageren:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij

Help, ik kan niet reageren?

Ik snap dat je de relschoppers buiten wil houden, maar ik zit al bijna 20 jaar op Tweakers, heb volgens mij geen historie van relschopper, ben afgelopen jaren weliswaar redelijk inactief, maar nu ik een keer mee wil doen aan een discussie word ik op basis van dit arbritaire criterium uitgefilterd?
Reageren in AWM is gekoppeld aan de toegang tot de Tweakers Lounge (TL), uit de toegangsregels voor TL:
Iedereen die minstens 100 posts heeft gemaakt in het afgelopen jaar en minimaal 30 dagen is geregistreerd, krijgt automatisch toegang tot de Tweakers Lounge.
Je voldoet al heel lang aan die criteria, maar op een of andere manier heb je nooit TL toegang gekregen en daarmee ook geen reageer rechten in AWM. Ik heb je rechten nu goed gezet, je kan nu zowel in TL als reageren in AWM.

Ik heb dit sporadisch bij enkele andere personen ook al gezien dat ze wel voldoen aan de toegangsregels, maar op een of andere manier niet automatisch TL/AWM rechten hebben gekregen. Misschien weet @crisp iets meer ?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit soort checks gaan op basis van een moving window, oftewel het afgelopen jaar. Daarom voldoet @terabyte niet aan de geautomatiseerde toegangscontrole. Zie hier waarom moderators daar ook een factor in spelen: de randgevallen die niet geautomatiseerd kunnen. Dit is volgens mij simpelweg een technische "glitch" die vanuit performance overwegingen is ontstaan, waarbij sommige gebruikers buiten de boot vielen. Misschien wat simplistisch uitgelegd, maar mijn beste "armchair developer insight" zegt dat dit de oorzaak is.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

crisp

Devver

Pixelated

Het komt inderdaad door het criterium "100 posts in het afgelopen jaar". Performance is daarbij geen overweging geweest. We hebben de criteria gewoon simpel gehouden met in het achterhoofd dat handmatig activeren ook altijd een mogelijkheid is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De keuze voor 100 reacties in het afgelopen jaar is ook gekozen om de groep die TL in kan beperkt te houden zodat de gebruikers het vertrouwen hebben ook hun persoonlijke zaken daar neer te zetten.

@defiant, zie ook de interne discussie: Rukapul in "Een publiek algemeen forum"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Gezien de karmagrafiek ben je heel lang inactief geweest. Je hebt na een vlotte start ongeveer 10 jaar (vanaf medio 2008) weinig op de site gedaan. Er zat dik 6 jaar (12-2011 > 03-2018) tussen twee forumposts. Toen SG >> TL werd viel je dus buiten de criteria door inactiviteit. Mensen die al langer dan een jaar niks hadden gepost ten tijde van de overgang verloren XS.

De criteria bij de overgang in 2015:
Toegang: >100 reacties voorgaande jaar (ongeacht forum)
Bijzonderheden 1: HK-XS geeft ook TL-XS
Bijzonderheden 2: bij start wordt SG-XS/TL-XS ingetrokken als laatste reactie >1jr (forumbreed) met uitzondering van mensen met HK-XS of A61-XS

Maar goed, dit kunnen we gewoon handmatig aanpassen voor oudgedienden die weer terugkomen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou ook graag willen reageren in het forum Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij. Volgens mij een beetje hetzelfde verhaal als terabyte. Ik kom net terug uit China, en ik wil graag wat toevoegen aan het draadje over het corona virus. Kunnen jullie deze oudgediende ook handmatig aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35

defiant

Moderator General Chat
@Reteip je hebt nu toegang tot TL en postrechten in AWM :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1