Schroef voor muurbeugel niet volledig in tv vast te draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:32
Hi all,

Ik heb recentelijk een nieuwe Philips televisie aangeschaft. Daarbij heb ik een vogel muurbeugel aangeschaft om hem op te hangen. Bij het installeren van de muurbeugel liep ik echter al tegen een probleem aan bij stap 1... Ik krijg de schroef niet volledig erin gedraaid bij één gat.

De muurbeugel heeft twee stangen die door middel van vier gaten aan de tv vast geschroefd moet worden. Nu is dat bij 3 van de 4 gaten zonder problemen gelukt, maar één gat lukt met geen mogelijkheid. Halverwege het erin draaien begint hij steeds meer weerstand te geven, tot hij helemaal niet meer verder te draaien is.

Ik weet zeker dat ik de juiste schroeven heb gebruikt; dit heb ik eerst nagecheckt in de handleiding (M6 10-16 mm). De andere 3 gingen dan ook zonder enig probleem in het gat. Ik heb eerst ook geprobeerd schroeven te ruilen en dergelijke, maar het probleem bleef aanwezig. Nu heb ik met dit in gedachten gedacht; ik ga gewoon meer kracht zetten. Dit was geen goed idee, want nu is de schroef dolgedraaid. Ik krijg de schroef niet meer erin, maar ook niet meer eruit.

Hebben jullie enige tips hiervoor? De stang heeft nu wat speling en ik durf mijn nieuwe tv niet zomaar hieraan op te hangen. Kan het gaan om een fabricagefout van de tv waarbij het schroefdraad niet juist gefabriceerd is?

Zie hier foto:
https://photos.app.goo.gl/GzuVvgfAMtwpYXfx5

[ Voor 9% gewijzigd door BroodjeBami op 28-01-2020 23:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kortere schroef nemen die de beugel vast trekt tegen de behuizing. Dat ding niet aan kunnen draaien kan leiden tot nare dingen zoals een TV op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Zie hier een foto. De schroef is 12mm. De minimale lengte die ik mag gebruiken is 10 mm volgens de handleiding. Buiten het feit dat ik de schroef er niet meer uit krijg, betwijfel ik ook of een schroef van 10 mm wel aansluit. Mijn ruimtelijk inzicht is erg slecht, maar dit lijkt me een afstand van iets meer dan 2mm?

Mijn voornaamste vraag is of het ook een fabricagefout van de tv kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
BroodjeBami schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:27:
Zie hier een foto. De schroef is 12mm. De minimale lengte die ik mag gebruiken is 10 mm volgens de handleiding. Buiten het feit dat ik de schroef er niet meer uit krijg, betwijfel ik ook of een schroef van 10 mm wel aansluit. Mijn ruimtelijk inzicht is erg slecht, maar dit lijkt me een afstand van iets meer dan 2mm?

Mijn voornaamste vraag is of het ook een fabricagefout van de tv kan gaan.

Doe een stukje duct tape of stukje rubber van een fiets binnenband er op en probeer het nog eens los te draaien. Gebruik desnoods een tang of iets anders waarmee je wel beter grip hebt.
Gebruik niet te veel kracht, want dan kan je de kop er af draaien waardoor de onderste stukje van de schroef alsnog in de tv blijft.

Wat je kan doen als eenmaal deze schroef er uit is, is om een schroeven ring tussen muurbeugel en schroef te doen.
Als je al 3 schroeven er in hebt, kan een 4de schroef die minder houvast heeft heus geen kwaad, tenzij je echt aan dat ding gaat hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tartarus op 28-01-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Tartarus schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Doe een stukje duct tape of stukje rubber van een fiets binnenband er op en probeer het nog eens los te draaien. Gebruik desnoods een tang of iets anders waarmee je wel beter grip hebt.
Gebruik niet te veel kracht, want dan kan je de kop er af draaien waardoor de onderste stukje van de schroef alsnog in de tv blijft.

Wat je kan doen als eenmaal deze schroef er uit is, is om een schroeven ring tussen muurbeugel en schroef te doen.
Als je al 3 schroeven er in hebt, kan een 4de schroef die minder houvast heeft heus geen kwaad, tenzij je echt aan dat ding gaat hangen.
Dit heb ik, helaas, al tevergeefs geprobeerd. Ik heb verschillende tangen gebruikt en elastiek voor extra houvast. Niks mocht baten, de schroef zit muurvast.

Verder een erg goede suggestie waar ik hoogstwaarschijnlijk gebruik van ga maken als het me lukt de schroef eruit te krijgen!

[ Voor 6% gewijzigd door BroodjeBami op 28-01-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
BroodjeBami schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:39:
[...]

Dit heb ik, helaas, al tevergeefs geprobeerd. Ik heb verschillende tangen gebruikt en elastiek voor extra houvast. Niks mocht baten, de schroef zit muurvast.

Verder een erg goede suggestie waar ik hoogstwaarschijnlijk gebruik van ga maken als het me lukt de schroef eruit te krijgen!
Dan zou je met een Dremel aan de slag moeten om met een plat kop schroevendraaier dat ding los te draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

Reptile209

- gers -

Tartarus schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Dan zou je met een Dremel aan de slag moeten om met een plat kop schroevendraaier dat ding los te draaien.
Wel even enorm oppassen voor kleine ijzerdeeltjes die door de ventilatieopeningen de tv in verdwijnen :X

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

kanten afvijlen en dan heb je meer grip. andere mogelijkheid is wat @Tartarus voorstelt, echter zou ik dat als laatste doen. Wanneer je de kanten afvijlt dan heb je genoeg grip voor een waterpomptang.

Vaak moet je afstands ringen gebruiken wanneer de schroeven te lang zijn, een schroef hoeft maar een mm of 5 in de tv te ziggen, of het moet een zware plasma zijn met glasplaat.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 00:08

DataGhost

iPL dev

Heb je achteraf niet zoveel aan, maar voor de volgende keer: je hoeft nooit zoveel kracht te zetten als je nu gedaan hebt. Als je voelt dat je veel kracht moet zetten terwijl de schroef er nog niet helemaal in zit moet je stoppen en kijken of je wel goed bezig bent. De schroef kan te lang zijn (en daarmee bijv. de internals van je tv beschadigen), een verkeerde draad hebben of er gewoon niet helemaal recht in zitten waardoor je de draad aan het kapotdraaien bent (of nog een van de andere vele opties). En gebruik alsjeblieft de juiste schroevendraaier, zowel kop (PH vs PZ) en maat (2 vs 3 denk ik in dit geval). Als je de kop en maat van de draaier en de schroef niet matcht heb je een zeer grote kans op het kapotdraaien van beide, op de manier zoals nu te zien is. De gebruikte schroevendraaier kan je waarschijnlijk ook wel weggooien. Als je wel precies de goede maat en kop gebruikt had heb je sowieso teveel kracht gezet. Eentje is ontworpen om bij teveel kracht uit de schroef te schieten en de ander niet, dus als die er toch uit schiet ben je echt enorm te ver gegaan.

Wat er nu in zit zou je met een waterpomptang los moeten kunnen draaien, maar ik verwacht dat je uiteindelijk de draad in je TV kapotgedraaid hebt met deze actie dus dat schroefgat is waarschijnlijk niet meer bruikbaar ook al heb je hem er straks uit.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 28-01-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Oké, dan is dat dus de worst case scenario waar ik mee aan de slag moet...

Ik heb nu ook een elastiekje tussen de tv en de schroef vastgebonden, waardoor de speling in de stang bijna geheel verdwijnt. Ik neem echter aan dat dit geen lange termijn oplossing kan zijn, toch?

Heeft het zin om morgen de leverancier van de tv te bellen om te klagen? Dat ik de andere 3 schroeven er zonder problemen in kreeg moet toch duiden op een fabricagefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 27-09 00:08

DataGhost

iPL dev

BroodjeBami schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:46:
Oké, dan is dat dus de worst case scenario waar ik mee aan de slag moet...

Ik heb nu ook een elastiekje tussen de tv en de schroef vastgebonden, waardoor de speling in de stang bijna geheel verdwijnt. Ik neem echter aan dat dit geen lange termijn oplossing kan zijn, toch?

Heeft het zin om morgen de leverancier van de tv te bellen om te klagen? Dat ik de andere 3 schroeven er zonder problemen in kreeg moet toch duiden op een fabricagefout?
Als de schroef echt muurvast zit zou je kunnen proberen om er wat ringetjes of een wigje onder te schuiven zodat er in ieder geval kracht op staat, in plaats van proberen de schroef eruit te halen. Je hebt echter geen garantie dat 'ie dan goed blijft zitten (de wig en/of de schroef). En wat betreft de leverancier bellen, dat kan je proberen, maar op het moment dat je die foto laat zien zullen ze niet erg behulpzaam meer zijn. Op dit moment is het sowieso niet meer vast te stellen of er sprake was van een fabricagefout.

Doet de TV het verder nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Heb pas onze oude LG (lees, 2006 model) van de Vogels beugel gehaald en daar een nieuwe LG op gehangen. Blijkbaar waren voor de oude de gaten en dus bouten dunner. En daar hebben we ringen tussen gezet.
Voor de nieuwe zat er niets bij en heb ik middels de handleiding gezocht naar wat er in moest en bij de bouwmarkt maar even opgehaald.

Weet je zeker dat de VESA mount schroeven wel de juiste waren voor je tv? Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar vraag het me om bovenstaande dus echt af.

Hoop dat het je lukt om deze er uit te krijgen en er nog een nieuwe in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Arunia schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:55:
Heb pas onze oude LG (lees, 2006 model) van de Vogels beugel gehaald en daar een nieuwe LG op gehangen. Blijkbaar waren voor de oude de gaten en dus bouten dunner. En daar hebben we ringen tussen gezet.
Voor de nieuwe zat er niets bij en heb ik middels de handleiding gezocht naar wat er in moest en bij de bouwmarkt maar even opgehaald.

Weet je zeker dat de VESA mount schroeven wel de juiste waren voor je tv? Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar vraag het me om bovenstaande dus echt af.

Hoop dat het je lukt om deze er uit te krijgen en er nog een nieuwe in te krijgen.
Ik weet echt zeker dat ik de juiste schroeven heb gebruikt. Ik heb de handleiding gecheckt en deze vereist een M6 bout van 10-16mm. Ik heb er eentje van 12 mm gebruikt.

Daarbij heb ik de andere 3 zonder enig probleem erin gekregen. Moet goed zijn dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanwintjes
  • Laatst online: 26-09 22:45
Je kan ook een schroefverwijdersetje zoals deze in huis halen ipv een Dremel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
DataGhost schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:50:
[...]

Als de schroef echt muurvast zit zou je kunnen proberen om er wat ringetjes of een wigje onder te schuiven zodat er in ieder geval kracht op staat, in plaats van proberen de schroef eruit te halen. Je hebt echter geen garantie dat 'ie dan goed blijft zitten (de wig en/of de schroef). En wat betreft de leverancier bellen, dat kan je proberen, maar op het moment dat je die foto laat zien zullen ze niet erg behulpzaam meer zijn. Op dit moment is het sowieso niet meer vast te stellen of er sprake was van een fabricagefout.

Doet de TV het verder nog wel?
De tv doet het verder inderdaad prima. Ik heb de schroef niet doorgedraaid of iets binnen in de tv. Het lijkt er gewoon op dat het schroefdraad in de tv niet helemaal goed was. Dat, óf ik heb 15 minuten lang verschillende schroeven íedere keren scheef erin gedraaid, terwijl het bij de andere 3 schroeven in één keer ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 19:37
@BroodjeBami Dan zou het wel goed moeten zijn. Balen zeg.
Wat bovenstaanden al aangeven wat je kunt proberen. Ben alleen bang dat het nu inderdaad zaak is om de huidige er uit te krijgen zonder de tv zelf te beschadigen. Hoop dat dan een nieuwe er wel nog in past.
Lijkt me dat het niet goed getapt is geweest of er iets in zat. Maar dat valt nu niet meer te controleren.

Als ik het zo lees moet het haast wel aan het schroefdraad in de tv hebben gelegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 29-01-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
daanwintjes schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:57:
Je kan ook een schroefverwijdersetje zoals deze in huis halen ipv een Dremel gebruiken
Erg behulpzaam. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Arunia schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:00:
@BroodjeBami Dan zou het wel goed moeten zijn. Balen zeg.
Wat bovenstaanden al aangeven wat je kunt proberen. Ben alleen bang dat het nu inderdaad zaak is om de huidige er uit te krijgen zonder de tv zelf te beschadigen. Hoop dat dan een nieuwe er wel nog in past.
Lijkt me dat het niet goed getapt is geweest of er iets in zat. Maar dat valt nu niet meer te controleren.

Als ik het zo lees moet het haast wel aan het schroefdraad in de tv hebben gelegen.
Erg balen inderdaad. Het laatste waar je op hoopt als je een nieuwe gadget in huis haalt :(...

Ik heb nog eerder met een zaklamp erin gekeken of er iets in zat, maar dat was niet het geval met het blote oog. Nou zegt dat uiteraard nog niet heel veel voor zo'n klein diep gat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zet er een accuboor op en draai de schroef klem in de machine alsof het de boor / het bitje is. Dan rustig eruit draaien.
Op die manier al een hoop losgekregen. Zo’n schroefverwijderset heb ik nooit werkend gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:03:
Zet er een accuboor op en draai de schroef klem in de machine alsof het de boor / het bitje is. Dan rustig eruit draaien.
Op die manier al een hoop losgekregen. Zo’n schroefverwijderset heb ik nooit werkend gekregen.
Zou je iets meer kunnen specificeren wat je bedoelt? Dit is een oplossing die ik direct kan proberen en graag wil proberen, maar snap niet volledig wat je bedoelt met de eerste zin. Als je bedoelt dat ik een accu boormachine moet gebruiken zonder bitje; helaas steekt de schroef er niet voldoende uit om hier grip op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 20:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zonder bitje inderdaad, dus de boorkop gebruiken om de schroef vast te pakken. Maar dat lukt dus niet, dat is jammer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroodjeBami
HET IS GELUKT. Ik heb de schroef met inderdaad beetje veilen en een waterpomp tang eruit gekregen... Heb inmiddels alle schroeven eruit gekregen en het lijkt er écht op dat het schroefdraad van de ene met het probleem defect lijkt te zijn. Ik krijg er geen enkele schroef in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:10
Bedoel je dat het schroefdraad in de TV kapot is? Dat is wel heel vervelend. Ik denk dat ik de achterwand van de TV zou losmaken (de garantie is toch al vervallen na deze actie) en kijken of ik een nieuw schroefdraad kan fabriceren. Wellicht een passende moer met metaallijm aan de achterkant van de chassisbalk (precies achter het bestaande vernaggelde schroefgat) bevestigen. Niet dat metaallijm die TV op z'n plek gaat houden, maar de moer blijft dan hopelijk lang genoeg zitten om er vanaf de buitenkant weer een bout in te draaien. Maar daar moet maar net genoeg ruimte voor zijn binnenin de TV. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
PhilipsFan schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:35:
Bedoel je dat het schroefdraad in de TV kapot is? Dat is wel heel vervelend. Ik denk dat ik de achterwand van de TV zou losmaken (de garantie is toch al vervallen na deze actie) en kijken of ik een nieuw schroefdraad kan fabriceren. Wellicht een passende moer met metaallijm aan de achterkant van de chassisbalk (precies achter het bestaande vernaggelde schroefgat) bevestigen. Niet dat metaallijm die TV op z'n plek gaat houden, maar de moer blijft dan hopelijk lang genoeg zitten om er vanaf de buitenkant weer een bout in te draaien. Maar daar moet maar net genoeg ruimte voor zijn binnenin de TV. Succes ermee!
Dat klinkt als een echte nood oplossing; ik weet niet of ik het aan durf om de achterkant los te maken. Het meest ingewikkelde waarbij ik dat ooit heb gedaan is een smartphone haha.

Hoezo zou de garantie nu direct vervallen zijn? Ik snap dat ik te veel kracht heb gebruikt bij het indraaien van de schroef, maar het schroefdraad was voorheen ook al zo problematisch. Daarbij vraag ik me ook af wat voor middelen zij hebben om te bewijzen dat ik het defect heb veroorzaakt. Bewijslast ligt namelijk bij hun, nu ik de tv nog maar enkele uren in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
BroodjeBami schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:39:
[...]

Dat klinkt als een echte nood oplossing; ik weet niet of ik het aan durf om de achterkant los te maken. Het meest ingewikkelde waarbij ik dat ooit heb gedaan is een smartphone haha.

Hoezo zou de garantie nu direct vervallen zijn? Ik snap dat ik te veel kracht heb gebruikt bij het indraaien van de schroef, maar het schroefdraad was voorheen ook al zo problematisch. Daarbij vraag ik me ook af wat voor middelen zij hebben om te bewijzen dat ik het defect heb veroorzaakt. Bewijslast ligt namelijk bij hun, nu ik de tv nog maar enkele uren in bezit heb.
De achterkant eraf halen lijkt me nou inderdaad niet echt een goed idee. Je kunt het met een schroef van 10 mm proberen. Die gaat er misschien net ver genoeg in om de beugel goed te klemmen. En anders gebruik je nog een opvulringetje van 1 mm dik. Maar dit keer alles met beleid. Als je merkt dat je kracht moet gaan zetten moet je stoppen, want anders heb je kans de schroefdraad (nog verder) te beschadigen.

Als het op die manier lukt om alles stevig vast te zetten zou ik het daarbij laten. Mocht het niet lukken kun je proberen om de televisie terug te sturen, want het klinkt zoals je zelf al vermoedt alsof één van de gaten niet goed getapt is geweest. Maar mogelijk heb je zelf verdere schade aangebracht en dan is het niet zo'n makkelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 16:10
BroodjeBami schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:39:
[...]

Een TV is in het algemeen vrij makkelijk open te maken. Veel minder gepriegel dan bij een smartphone.

Maar ja, in de garantievoorwaarden staat ongetwijfeld iets over misbruik, beschadiging, gebruik niet volgens de gebruiksaanwijzing. En het veel te hard aandraaien van een bout valt daar onder. Maar je kunt het altijd proberen, gewoon naar de winkel en zeggen "probeer jij die bout er eens in te draaien". Misschien heb je mazzel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Zal de niet-helemaal-goede schroefdraad misschien weer bruikbaar genoeg kunnen worden door er zelf met een M6 tap in en uit te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Josefien schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 01:03:
Zal de niet-helemaal-goede schroefdraad misschien weer bruikbaar genoeg kunnen worden door er zelf met een M6 tap in en uit te gaan?
Kan, soms, maar geen garanties. In de meeste gevallen zou ik de verkoper contacteren en vragen om een oplossing.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Met een tang losdraaien en de volgende een stukje afzagen of opvullen met ringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:00
Waarom die schroef verwijderen als hij goed vast zit? De bout losmaken sloopt het draad alleen maar meer en dan krijg je er straks helemaal geen bout meer in. 3 m6 bouten is sterk zat zodat de tv niet loskomt, Als deze bout muurvast zit heb je er ook nog sterkte van. Enige probleem is dat er speling op zit.

Meet de kier tussen boutkop en frame van je beugel. Zoek een carosseriering, of combinatie van ringen met je juiste dikte, slijp deze open zodat je ze er zo onder kunt schuiven. Eventueel wat lijm dat ze niet loskomen.

Volgende keer als de bout niet helemaal soepel gaat wat vet er op doen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Job_04 op 29-01-2020 08:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:49
Voor mij is dit een mooi voorbeeld van "problemen zoeken waar er geen zijn".

Die TV zal zelfs met 2 bouten niet naar beneden kletsen. Draai de 3 erin en als je je nog niet veilig voelt, draai dan een vierde in met enkele rondsels.

Bewegende dingen moeten steviger vast hangen, maar iets statisch als een TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Naar beneden vallen zal hij zeker niet doen, maar aan de foto te zien is dit een beweegbare muurbeugel. Als de bouten niet alle 4 vastzitten krijg je speling die voelbaar is wanneer je de TV beweegt. Kan allemaal geen kwaad, maar is toch spijtig bij een nieuw toestel.

En @BroodjeBami nu zal de schroefdraad uiteraard "defect" zijn. Als je weerstand voelt bij het indraaien moet je direct stoppen. Dit is namelijk teken dat de bout niet recht zit of dat de schroefdraad op de bout niet goed is. Als je toch verder draait (en dat hoeft echt niet met veel kracht te zijn) dan beschadig je de schroefdraad van de TV onherroepelijk.
Je kan proberen met een M6 tap zoals @Josefien aangaf, maar ik vrees dat dit het gat te breed gaat maken. Doe anders de eerste 5mm met een tap, dan kan de bout daarna nog in het stuk schroefdraad pakken dat je nog niet beschadigd hebt.
Je kan proberen dit op garantie te spelen, maar ik vrees dat dit nooit gaat lukken. De schroefdraad is nu zo beschadigd dat niemand gaat geloven dat dit zo uit de fabriek is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Je kan ook een tapsetje bestellen en kijken of je hem minimaal kan bijtappen. Zo maak je een nieuw schroefdraad wat wel werkt.
Tap setjes zijn op meerdere plekken wel goedkoop te krijgen. Ik weet alleen niet of er genoeg ijzer is om opnieuw te tappen.

Je zou ook contact op kunnen nemen met de winkel. Mogelijk is het simpel te repareren.
Bijvoorbeeld door een andere achterkant inderdaad of misschien kan het schroefdraad stukje zelf vervangen worden.

Wat freddyfish hierboven zegt is ook nog een goed idee. Een hele korte schroef gebruiken zodat je nog net wat meepakt van het draad.

Vaak kan je trouwens wel zien waar het fout is gegaan. Als je met een zaklampje er in schijnt zou je moeten kunnen zien waar het beschadigt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:36
Kortere schroef gebruiken als het eerste stuk schroefdraad wel ok ouds en anders met een tapsetje de schroefdraad wet goed maken.

Als eerste zou ik echter eens contact met de winkel opnemen. Als die het op willen lossen is je probleem opgelost makkelijkste opgelost.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 21:16
mathias82 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:04:
Doe anders de eerste 5mm met een tap, ...
Dat dus niet.. je gaat niet eerst M5 tappen om M6 te krijgen. De M6 tap is al "taps" dus dat is prima.

Eerst schoonmaken. Alle losse metaal deeltjes eruit.

Gewoon de M6 tap als je een M6 draad gangbaar wilt maken.
Bij een beetje tapset zit ook wel wat snijolie. in dit geval drupje is genoeg. Beetje indraaien en weer uit draaien en telkens een graadje meer. Dus NIET in één keer. Goed kijken of het er niet naast tapt...

En helemaal tot die 10mm die je er in wilt en niet verder.

En schoonmaken tussendoor en erna... ja lastig met die olie, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Waarnemer schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Dat dus niet.. je gaat niet eerst M5 tappen om M6 te krijgen. De M6 tap is al "taps" dus dat is prima.
Goed lezen want dat staat er ook niet. Ik bedoelde dat hij de eerste 5mm (die hij beschadigd heeft) breder kan maken (met een tap of een boor) om zo de onbeschadigde schroefdraad die dieper zit vrij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Laatst online: 23-09 21:16
mathias82 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:36:
[...]

Goed lezen want dat staat er ook niet. Ik bedoelde dat hij de eerste 5mm (die hij beschadigd heeft) breder kan maken (met een tap of een boor) om zo de onbeschadigde schroefdraad die dieper zit vrij te maken.
Ik moet duidelijk een nieuwe bril....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:37
Of "glad" uitboren met een normale boor en een betonplugkeilbout erin?

Stuk schroefdraad erin, laten vastlassen, en met een moer vastzetten aan de beugel?

Tappen is inderdaad netter, hoeveel je kunt proberen hangt af van de hoeveelheid metaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Zwartoog op 29-01-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 20:22

Cheezus

Luiaard

Kun je niet een houten wasknijper als wig tussen de rand van de beugel en onder de schroef slaan en vastlijmen zodat de beugel gewoon vast wordt geklemd?
Daarna gewoon ophangen en vergeten :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cadsite
Mannen toch...
Uitboren, tappen, pluggen, lassen,... 8)7
Wat gaan jullie allemaal doen? Dat is een TV, geen parking.

Dat is een plastic behuizing met een stalen plugje ingegoten, of als je geluk hebt een stalen plaat met een geponst gat met draad in. Dat is allemaal blik.
Tappen kan, maar dan moet je met heel je draadtap erdoor kunnen, een M6 tap is al snel 2 cm. Als je er nog geen boutje van 10 mm in krijgt ga je met je tap niet veel kunnen doen hoor.

Serieus, draai die 3 goede bouten erin. Dat gaat al muurvast hangen. En om het gemoed helemaal te sussen, draai er een 4de korte bout in en vul met wat rondsels zodat de bout toch aangedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
mag weg

[ Voor 98% gewijzigd door cadsite op 29-01-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Op het moment dat je die schroefkop een stuk kapotschroeft, moeten er toch wel alarmbellen rinkelen?
Zoals net is aangegeven bij drie schroeven vast moet die TV al vast zitten. Vierde schroef met een stuk vastlijmen aan de stang en nooit meer omkijken. Totdat de TV vervangen moet worden.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Laatst online: 11:38
Zwartoog schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:46:
Of "glad" uitboren met een normale boor en een betonplugkeilbout erin?

Stuk schroefdraad erin, laten vastlassen, en met een moer vastzetten aan de beugel?

Tappen is inderdaad netter, hoeveel je kunt proberen hangt af van de hoeveelheid metaal.
Haha, prachtig, zo mag ik het graag zien. Keilbouten en lassen op een TV. _/-\o_ Waarom niet gewoon de hele achterkant vol kitten en tegen de muur plakken?
Wellicht zijn de bezels ruim genoeg om er in elke hoek een gat van 10mm dwars doorheen te boren en het hele paneel vastzetten met chemische ankers en een paar mooie M10 bouten met ruime carroserie ringen.
Mocht dat niet gaan, twee metalen strips kruislinks over het paneel en direct vast schroeven in de muur.
Tenslotte kun je ook een balk onder de tv tegen de muur monteren en twee balken schuin van de boven hoeken tegen de grond verankeren, als een stut zeg maar.

Mogelijkheden te over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:37
Hindelaufen schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:37:
Haha, prachtig, zo mag ik het graag zien. Keilbouten en lassen op een TV. _/-\o_ Waarom niet gewoon de hele achterkant vol kitten en tegen de muur plakken?
Ja, dat ding zál hangen aan 4 bouten :P

Maar ook eens met velen hierboven: zeker voor een statisch geheel zijn 3 goed bevestigde bouten meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
cadsite schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:55:
Mannen toch...
Uitboren, tappen, pluggen, lassen,... 8)7
Wat gaan jullie allemaal doen? Dat is een TV, geen parking.

Dat is een plastic behuizing met een stalen plugje ingegoten, of als je geluk hebt een stalen plaat met een geponst gat met draad in. Dat is allemaal blik.
Tappen kan, maar dan moet je met heel je draadtap erdoor kunnen, een M6 tap is al snel 2 cm. Als je er nog geen boutje van 10 mm in krijgt ga je met je tap niet veel kunnen doen hoor.
Het hele idee van een tap is juist dat als een boutje er niet in komt, de tap dat oplost ;) Alleen als het gat simpelweg niet dieper is is het een ander verhaal, maar ik ga er van uit dat de draad gewoon niet goed getapt is vanuit de fabriek. Dus simpelweg een goede tap er doorheen halen zal dit probleem makkelijk oplossen.
Serieus, draai die 3 goede bouten erin. Dat gaat al muurvast hangen. En om het gemoed helemaal te sussen, draai er een 4de korte bout in en vul met wat rondsels zodat de bout toch aangedraaid kan worden.
Het gaat hier om een beweegbare beugel. De TV zal vast blijven zitten, maar je merkt dan wel dat de 4e niet vast zit. Als een kortere bout voldoende grip heeft zal dat natuurlijk ook het probleem verhelpen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
redwing schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:44:
[...]

Het hele idee van een tap is juist dat als een boutje er niet in komt, de tap dat oplost ;) Alleen als het gat simpelweg niet dieper is is het een ander verhaal, maar ik ga er van uit dat de draad gewoon niet goed getapt is vanuit de fabriek. Dus simpelweg een goede tap er doorheen halen zal dit probleem makkelijk oplossen.
Al eens een draadgat gemaakt?
Ik wel, al veel, maar toch zal je me dat nooit ofte nimmer zien doen in een TV. De kans op succes is nihil en het risico op randschade is gigantisch.
In de fabriek wordt die draad gemaakt voor de montage van het geheel, dus spaanders mogen er nog zijn, de tap kan er nog volledig door, je kan snijolie gebruiken, je kan je werkstuk opspannen en perfect haaks werken,...
Allemaal dingen die je bij een gemonteerde TV niet kan doen.

TS heeft een probleem gecreëerd door met bruut geweld te werken, nu moet je dat dus oplossen met de beschikbare middelen.

Het is dan wel een beweegbare beugel, hoe vaak verplaats je je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

BroodjeBami schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:56:
[...]

Ik weet echt zeker dat ik de juiste schroeven heb gebruikt. Ik heb de handleiding gecheckt en deze vereist een M6 bout van 10-16mm. Ik heb er eentje van 12 mm gebruikt.

Daarbij heb ik de andere 3 zonder enig probleem erin gekregen. Moet goed zijn dan toch?
Die schroef op de foto lijkt toch echt geen metrische draad te hebben, dat lijkt meer een houtschroef. Dus of je hebt het één en ander door elkaar gehaald of je hebt gewoon verkeerde schroeven gebruikt en nu dus je schroefdraad gesloopt.? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 20:22

Cheezus

Luiaard

Hippocampus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Die schroef op de foto lijkt toch echt geen metrische draad te hebben, dat lijkt meer een houtschroef. Dus of je hebt het één en ander door elkaar gehaald of je hebt gewoon verkeerde schroeven gebruikt en nu dus je schroefdraad gesloopt.? :?
Of de tv heeft helemaal geen schroefdraad en is gewoon een kunststof gat waar je een soort houtschroef indraait. Net als bij PC-ventilatoren bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.aquatuning.nl/media/image/97/53/bd/80093_1.jpg

Hoe dan ook, daar heeft de TS allemaal niets aan. Gewoon laten zitten zoals het nu zit (eventueel de schroef nog klemmen met een wig zoals eerder genoemd) en niet verder slopen zou ik adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb toevallig afgelopen week ook een tv van Philips en een muurbeugel van Vogel gekocht. Ik heb simpel de schroeven die ik uit de TV draaide er weer in geschroefd om de muurbeugel vast te zetten. En dus niet de schroeven van Vogel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:47
Of garantie claimen, of even met een machinetapje (voor een "blind" gat) het draad opnieuw tappen
Grote kans dat er een braampje in t schroefdraad zit...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
cadsite schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:59:
[...]
Al eens een draadgat gemaakt?
Yup, heel regelmatig in alle soorten en maten :) En zelfs ooit in een TV (iemand had de schroef er schuin in gedraaid en daarna toch doorgedraaid), alhoewel bij die het schroefdraad origineel goed was en dus weinig nodig had om weer ok te worden.
Ik wel, al veel, maar toch zal je me dat nooit ofte nimmer zien doen in een TV. De kans op succes is nihil en het risico op randschade is gigantisch.
In de fabriek wordt die draad gemaakt voor de montage van het geheel, dus spaanders mogen er nog zijn, de tap kan er nog volledig door, je kan snijolie gebruiken, je kan je werkstuk opspannen en perfect haaks werken,...
Allemaal dingen die je bij een gemonteerde TV niet kan doen.
Als je het heel rustig doet zal er weinig fout gaan. Kwestie van een paar graden per keer doen en stofzuiger er op. Je moet dan prima diep genoeg kunnen tappen om een bout goed vast te zetten. Snijolie zou ik trouwens niet gebruiken en zul je ook niet nodig hebben. Echt hard materiaal zal er nl. niet gebruikt zijn.

[edit] En zoals door anderen al gezegd moet je natuurlijk wel een blindtap gebruiken. Een normale tap is langer dan je schroefdraad en daarmee loop je het risico te ver door te tappen.
TS heeft een probleem gecreëerd door met bruut geweld te werken, nu moet je dat dus oplossen met de beschikbare middelen.
Klinkt bij mij meer als dat het probleem er al was en dat het nu hooguit nog wat erger geworden is. Vandaar ook dat mijn 1e optie zou zijn om naar de winkel te gaan.
Het is dan wel een beweegbare beugel, hoe vaak verplaats je je TV?
Ik regelmatig. Jij schijnbaar niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door redwing op 29-01-2020 13:18 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 16:08

KDL

@BroodjeBami
@ TS
Heb je een foto van de huidige staat van de schroef en van het gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Gewone tap gaat niet werken. Je moet een blind gat tap hebben, zoals @hansie_k ook al heeft aangegeven.

Je kan ook een draadeind kepen in vijlen en dat gebruiken als tap. Eventueel gewoon laten zitten als die vast zit en dan een moer er op draaien.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
Hippocampus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Leek mij ook al verdacht veel op een schroef. Een bout heeft veel fijner schroefdraad.

Vergelijk:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Bolt_nut.jpg/260px-Bolt_nut.jpgAfbeeldingslocatie: https://media.rs-online.com/t_large/F0521614-01.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 29-01-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Klopt. De gedeelde foto heeft niet het fijne van een metaalbout. Wat heb je in de muur gedraaid? Eenzelfde als links hierboven?

Buiten dat. Vogels levert meestal prutmontagemateriaal bij haar beugels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Begin nu even bij het begin, is er, al is het nog zo klein, beschadigingen op en rond het bout-gat?
Meet nu even met een lucifer oid de dieptes van alle vier de gaten. Is degene die niet wil te ondiep weet je de oorzaak en kunt je met een gerust hart de leverancier vragen hoe dit kan en samen tot een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 13:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Sa.Tan schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:56:
Begin nu even bij het begin, is er, al is het nog zo klein, beschadigingen op en rond het bout-gat?
Meet nu even met een lucifer oid de dieptes van alle vier de gaten. Is degene die niet wil te ondiep weet je de oorzaak en kunt je met een gerust hart de leverancier vragen hoe dit kan en samen tot een oplossing komen.
Het gaat niet erom hoe diep het gat is, maar de diepte van het schroefdraad. Bij veel TV's die ik heb gezien is het schroefdraad zelf helemaal niet zo diep.

Draai altijd de schroeven even met de hand in de schroefgaten van de TV zonder beugel en kijk hoe diep ze komen. Veel weerstand vanaf het begin houdt in dat je verkeerde schroeven hebt. Veel weerstand als je wat verder bent houdt in dat de schroef te lang is.

Als een schroef te lang is dan kan je carrosserieringen gebruiken om de ruimte tussen schroefkop en beugel op te vullen. Bij sommige muurbeugels worden deze zelfs meegeleverd. Daarna opnieuw met de hand zonder beugel indraaien om te kijken of de juiste diepte bereikt wordt. Door 'handvast' te hanteren weet je dat je de schroef er ook altijd weer uit kan krijgen. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:58
Als we het dan toch over tappen, schroeven en bouten hebben... Misschien kun je bij de lokale ijzerwarenhandel een zelf tappende schroef kopen (ook wel "snijdende schroef"), deze erin draaien, probleem opgelost. De kortste klap denk ik.

En als bij alle schroefkoppen de kruiskop er zo uit ziet als op jouw foto... kun je die ook gelijk vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Allereerst dank aan iedereen die mee denkt! Ik ben erg positief verrast door de vele ideeën en heb er ook zeker wat aan!

Momenteel is de huidige toestand zoals te zien is op die nieuwe foto's die ik hieronder upload. Foto met gat én schroef is van een schroefdraad die zonder problemen werkt. Voor zo ver ik zie is er geen verschil van buitenaf te zien.

Wel heb ik nu het probleem dat ik een schroef misschien nog maar één keer rond kan draaien. Verder gaat hij er niet meer in. Lijkt er dus inderdaad op dat hij verder beschadigd is...

Ik wil nog wel even benadrukken dat ik de schroef eerst een kwartier lang recht in heb proberen te schroeven voordat ik meer kracht ging zetten.

Verder zijn de schroeven die op de foto te zien zijn respectievelijk 12 en 25 mm. De handleiding van Philips geeft aan dat een schroef van 10~16 mm nodig is, maar ik heb de 25 mm schroef zonder enige weerstand met de hand erin kunnen draaien. Het is dus geen kwestie van te ondiep gat.

Als laatste nog even ter bevestiging zoals sommigen van jullie al zeiden: het gaat inderdaad om een draaiende muurbeugel. Om precies te zijn een kantelbare en draagbare beugel. Het betreft de vogels 3245. Dat is ook één van de redenen waarom ik toch graag wou dat hij goed vast zit.

De tv doet het verder prima. Ik heb wel support gemaild en wacht nog reactie af.

https://photos.app.goo.gl/wpXkDpNV47wkbgeTA

[ Voor 8% gewijzigd door BroodjeBami op 29-01-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Niet onbelangrijk, voelt het los aan met 'slechts' 3 bouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:49
zo te zien aan de foto heb je een schroef gebruikt en die geprobeerd in een boutgat te draaien, tja dat werkt niet.

Weeet je zeker dat je dezelfde draad bouten.schroeven in de andere gaten gebruikt hebt. Ik vrees het niet nl. Nu is 1 gat de draad dol en dat kun je best oplossen maar ik zou het jezelf gemakkelijk maken (aangezien je denk ik het verschil niet weet) en de schroef er weer in draaien met een paar ringetjes eronder.

Succes en volgende keer misschien goed kijken en proberen VOOR je iets vastdraait.

als je meer dan normaal kracht moet zetten op een schroef of bout is er iets niet goed, klaar. Bouten moeten bijna spanningsloos indraaien tot de aanslag, dan mogen ze wat zwaarder gaan.

Schroeven maken hun eigen pad tijdens het vastzetten en die kunnen dus vast draaien. Heb ik echt nog nooit gezien in een tv beugel.

Benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:53
Probeer er even een tap doorheen te halen. Ik heb onderstaand setje al jaren liggen en misschien 2x nodig gehad. Met de eerste keer is zo'n setje zn geld meer dan waard:
https://www.hbm-machines....0YoAL0EAQYBCABEgJ-h_D_BwE

En anders zou je er een helocoil in kunnen zetten en 1 maat dunnere bout.

Die TV blijft aan 2 boutjes ook nog wel hangen hoor :Y Spul is vaak zwaar overgedimensioneerd.
Voordat een bout door afschuifkracht breekt moet er heel wat gebeuren :Y

[ Voor 38% gewijzigd door ybos op 29-01-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Laatst online: 19-08 18:55
Je bedoelt helicoil, vroeger vaak gebruikt werkt perfect.

https://www.hsmautoservic...-reparatieset-25-pcs.html
ybos schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:27:
Probeer er even een tap doorheen te halen. Ik heb onderstaand setje al jaren liggen en misschien 2x nodig gehad. Met de eerste keer is zo'n setje zn geld meer dan waard:
https://www.hbm-machines....0YoAL0EAQYBCABEgJ-h_D_BwE

En anders zou je er een helocoil in kunnen zetten en 1 maat dunnere bout.

Die TV blijft aan 2 boutjes ook nog wel hangen hoor :Y Spul is vaak zwaar overgedimensioneerd.
Voordat een bout door afschuifkracht breekt moet er heel wat gebeuren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Ik weet zeker dat ik de juiste bouten heb gebruikt. De andere drie bouten kwamen uit het zelfde zakje, meegeleverd met de Vogel muurbeugel. Het kan dus écht niet daaraan hebben gelegen.

De muurbeugel zit wel vast met 3 schroeven, maar het punt is dat de staaf gleuven heeft. De tv zou dus, zelfs met de schroeven erin, omlaag en omhoog kunnen schuiven als je genoeg kracht zet. Ik ben dan ook bang dat met 3 schroeven hij op de lange termijn verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de VÖGELbeugel voldoet aan het gewicht van de tv zou ik hem met 3 bouten vast durven zetten. er gebeurd verder toch niets mee. En voor de volgende keer; vast is vast. Forceren is meestal niet goed. Als de TV een paar dagen heeft gewerkt( warmte) de moeren natrekken. Vast=vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 15:00
Zo te zien gewoon m5 of m6 boutjes, niks exotisch aan. Ik ben dan ook nog nooit een monitor of TV tegen gekomen waar geen metrische bevestigingsgaten inzaten. De boutjes hoeven er helemaal niet zo diep in, een paar gangen is voldoende om de boel op zijn plek te houden, helemaal als het maar om een boutje gaat.
Draai de drie schroeven er in en zorg voor de vierde voor een ingekorte versie of vul de boel op met een wat ringetjes, zolang deze de beugel maar wel tegen de tv zelf aan drukt.
Enkel met drie schroeven vast zou ik niet doen, zeker niet als de ontbrekende schroef een van de twee bovenste betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door FSSF op 29-01-2020 20:57 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 13:42
Op 3 hangt hij vast ook nog wel als de bovenste twee nog wel goed zijn qua draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Jep, typo (waarom doen ze de o naast de I op t toetsenbord :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
BroodjeBami schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:01:
Ik weet zeker dat ik de juiste bouten heb gebruikt. De andere drie bouten kwamen uit het zelfde zakje, meegeleverd met de Vogel muurbeugel. Het kan dus écht niet daaraan hebben gelegen.

De muurbeugel zit wel vast met 3 schroeven, maar het punt is dat de staaf gleuven heeft. De tv zou dus, zelfs met de schroeven erin, omlaag en omhoog kunnen schuiven als je genoeg kracht zet. Ik ben dan ook bang dat met 3 schroeven hij op de lange termijn verschuift.
Als je goede kartelringen gebruikt zal hij ook op drie boutjes/schroefjes echt niet scheef zakken :N

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Er hangen kapstokken aan twee schroeven waar een veelvoud van het gewicht van een TV aan hangt...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1