eGPU aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vraag
Hoi mede Tweakers. :) Sinds enkele maanden heb ik een Mac Mini, waarmee ik erg tevreden ben. Voor zowel gaming als 3D tekenen (SketchUp Pro) denk ik er aan om een eGPU te kopen. Kunnen jullie mij hierover advies geven, en jullie ervaringen delen?

Qua gaming speel ik met name Total War games.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac mini 2018
3,2 GHz 6-core Intel Core i7
16GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD 630 graphics
Mac OS Catalina 10,15,2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via diverse tech sites / blogs van alles tegen gekomen. Meeste zijn losse casings, waar je een kaart in moet stoppen. Dat durf ik op zich wel, hoewel ik 't ook wel spannend vind. Misschien beter een alles in 1 kopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 09:41
Zelf merk ik bij Adobe programma's niet direct de meerwaarde van mijn Node Pro ism Vega 56.

Achteraf had ik liever het geld in het nieuwe mijn nieuwe systeem gestoken. Dat is misschien omdat ik ook vaak onderweg ben en niet game.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a1GFsF7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
eastmaceroni schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:07:
Zelf merk ik bij Adobe programma's niet direct de meerwaarde van mijn Node Pro ism Vega 56.

Achteraf had ik liever het geld in het nieuwe mijn nieuwe systeem gestoken. Dat is misschien omdat ik ook vaak onderweg ben en niet game.

[Afbeelding]
Dank voor je reactie. Heb je het dan over afbeeldingen of video? Voor afbeeldingen is RAM erg belangrijk, voor video rendering de eGPU.

Ik merk in SketchUp Pro dat bij - niet eens zo grote - modellen er al vertraging optreedt. Daar lijkt de eGPU me nuttig voor. Idem voor gaming. KOTOR2, op 4K resolutie en zónder anti-aliasing/etc. haperde soms al.

Wat kan je me verder zeggen over je setup, hoe was het installeren, is het verder naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 09:41
Uhm op korte termijn geen foto Akitio Node Pro is heel echt heel gemakelijk om een Vega gpu in te zetten. Zal binnenkort even testen als ik Windows op mijn macbook heb gezet is testen met games.

Vindt zelf dat ik mijn egpu te weinig gebruik, dus had liever upgrade in mijn systeem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
eastmaceroni schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:33:
Uhm op korte termijn geen foto Akitio Node Pro is heel echt heel gemakelijk om een Vega gpu in te zetten. Zal binnenkort even testen als ik Windows op mijn macbook heb gezet is testen met games.

Vindt zelf dat ik mijn egpu te weinig gebruik, dus had liever upgrade in mijn systeem gehad.
OK! Ik ben (voorlopig) niet van plan Windows te draaien op mijn Mac. De enige games die ik wil spelen zijn ook voor Mac zag ik, dus je hoeft voor mij niet perse Windows te proberen!