Kenteken achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:47
Beste mede tweakers,

Afgelopen weekend ben ik door een onbekende man op straat in elkaar geslagen. Vanwege de reden dat ik niet snel genoeg optrok bij het stoplicht.

Ik kan me maar een deel van het kenteken herinneren vanwege een hersenschudding. Is er een manier om een reeks autos te vinden op basis van een gedeelte van het kenteken. In dit geval #?-###-?. Het type auto is mij bekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Solaire
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 17:15
Daarvoor is er Open Data. Maar de politie kan dit ook, waarom doen zij het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De vraag is idd meer wat je met die gegevens wilt doen? Je kunt er niets mee, behalve aan de politie geven. Maar de politie kan hetzelfde wat jij ook kan :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-06 22:04
Hier heb je een Google Sheet met de kentekens die beginnen met een Z en 152 bevatten:

https://docs.google.com/s...yumZMCE8/edit?usp=sharing

(Op basis van die open data die Solaire gaf)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Je kunt het model auto ook opzoeken via https://www.voertuig-zoeker.nl/ of https://www.rdwdata.nl/merken, dan krijg je een lijst met kentekens. Geen idee hoe actueel of volledig dat is.

Pas op met valse beschuldigingen, je hebt een hele grote kans dat er in die kentekenreeks meerdere auto's van precies hetzelfde type rondrijden. Er worden vaak hele reeksen aangevraagd door de importeur.

Nog een reden om het aan de politie over te laten: die kunnen ook meteen adresgegevens van de kentekenhouder bekijken. Misschien kwam de dader wel uit de buurt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Politie icm deel kenteken en merk en model.
Niet heel veel mogelijkheden, doordat je redelijk wat weet.

Maar getuigen, letsel, aangifte.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
iBugged schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:41:
Hier heb je een Google Sheet met de kentekens die beginnen met een Z en 152 bevatten:

https://docs.google.com/s...yumZMCE8/edit?usp=sharing

(Op basis van die open data die Solaire gaf)
Dank je wel hiervoor. Hier kan ik wat mee. Ongetwijfeld dat de politie dit ook kan, maar ik wil het zelf ook weten. Het kenteken dat ik heb doorgegeven was van een type auto. Maar de politie vroeg aan de telefoon of het ook een ander merk kon zijn. Daarom ben ik aan mezelf gaan twijfelen.

Ik heb de auto ook op beeld staan, maar daar is jammer genoeg niet veel op te zien vanwege het tegenlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Xander schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:42:

Pas op met valse beschuldigingen, je hebt een hele grote kans dat er in die kentekenreeks meerdere auto's van precies hetzelfde type rondrijden. Er worden vaak hele reeksen aangevraagd door de importeur.

Nog een reden om het aan de politie over te laten: die kunnen ook meteen adresgegevens van de kentekenhouder bekijken. Misschien kwam de dader wel uit de buurt.
Daar ben ik me zeer bewust van. Gezien de data valt dat wel mee. Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
aschja schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:52:
Ik heb de auto ook op beeld staan, maar daar is jammer genoeg niet veel op te zien vanwege het tegenlicht.
You sure? Mensen weten soms aan het vaagste contour al een auto te herkennen. ;)

[Classic] Raad de auto adhv een detailopname (Deel 16)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat en met wat videomagie is er vast ook wel een kenteken boven water te halen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Deel die video of foto van de auto eens idd. Ik denk dat we hier een heel eind komen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
En anders een oproepje via facebook/geenstijl of mensen die dag wat gezien hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Erg naar dat dit gebeurd is @aschja. Ik herhaal nog maar even de vraag van @Emielvanputten : heb je al aangifte gedaan en al je informatie aan de politie overgedragen?

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Xander schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:14:
[...]

You sure? Mensen weten soms aan het vaagste contour al een auto te herkennen. ;)

[Classic] Raad de auto adhv een detailopname (Deel 16)
Sommige dingen die vaag lijken zijn juist heel herkenbaar vooral.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
mddd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:04:
Erg naar dat dit gebeurd is @aschja. Ik herhaal nog maar even de vraag van @Emielvanputten : heb je al aangifte gedaan en al je informatie aan de politie overgedragen?
Jazeker. Want naast de schade aan mijn hoofd heeft hij ook de hele zijkant van mijn auto bewerkt. De wijkagent heeft de aangifte bij mij thuis opgenomen. De video moet ik nog overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:57
aschja schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:12:
[...]

Jazeker. Want naast de schade aan mijn hoofd heeft hij ook de hele zijkant van mijn auto bewerkt. De wijkagent heeft de aangifte bij mij thuis opgenomen. De video moet ik nog overdragen.
Kun je de video posten of een screenshot? Ik kan namelijk redelijk goed auto's herkennen en denk een aantal medetweakers ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
VidaR-9 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 06:54:
Deel die video of foto van de auto eens idd. Ik denk dat we hier een heel eind komen.
Succes! Het gaat om de auto die langs het busje rijdt. Je ziet op een gegeven moment een man langslopen. Linksboven sta ik me de auto, maar niet te zien. De originele video moet ik nog krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door aschja op 29-01-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
aschja schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Succes! Het gaat om de auto die langs het busje rijdt. Je ziet op een gegeven moment een man langslopen. Linksboven sta ik me de auto, maar niet te zien. De originele video moet ik nog krijgen.

Link verwijderd uit privacy overwegingen
Ik wil graag voor je kijken, alleen moet ik inloggen op Icloud op het filmpje te zien...
Edit: ik zou het persoonlijk ook bij een screenshot houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 29-01-2020 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solaire
Het lijkt me eerlijk gezegd niet in het voordeel van TS om hier bewijsmateriaal te posten.. Mocht het tot een zaak komen kan dat alleen maar tegen hem werken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Solaire schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
Het lijkt me eerlijk gezegd niet in het voordeel van TS om hier bewijsmateriaal te posten.. Mocht het tot een zaak komen kan dat alleen maar tegen hem werken. :)
Welke onderbouwing heb je daar voor?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46
-

[ Voor 100% gewijzigd door pennywiser op 29-01-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:02
Ik zou heel graag willen helpen, maar niet de beschikking over een Icloud account. Kan je het in Drive / dropbox o.d. uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:52:
Politie icm deel kenteken en merk en model.
Niet heel veel mogelijkheden, doordat je redelijk wat weet.

Maar getuigen, letsel, aangifte.?
Nou, er worden meestal meerdere auto's tegelijk op kenteken gezet. Dus kan best dat er van het merk type een aantal oplopende kentekens uitkomen. Met een beetje geluk is de kleur dan anders.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lone
  • Laatst online: 16:36
TunderNerd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:29:
Ik zou heel graag willen helpen, maar niet de beschikking over een Icloud account. Kan je het in Drive / dropbox o.d. uploaden?
Ik kan zonder iCloud account gewoon op download copy drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

joshje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
[...]
Edit: ik zou het persoonlijk ook bij een screenshot houden.
Vooral ook omdat ik zijn echte naam weet die niet in het Tweakers profiel staat van @aschja.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:20
Lone schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Ik kan zonder iCloud account gewoon op download copy drukken.
Ik moest ook inloggen, maar nu als ik het open in incognito kan ik iedereen download drukken..

PS: @aschja via iCloud link is je volledige naam te zien ;)
Beter ergens anders uploaden & delen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Christoxz op 29-01-2020 09:33 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Solaire schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
Om tot een zaak te komen zal het toch eerst handig zijn om de dader te vinden.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Was dat oudere paar geen getuige? @aschja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Wilde dat niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:12

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zou zeggen Peugeot 108 / 208 of Citroën C3?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solaire
Standeman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Welke onderbouwing heb je daar voor?
pennywiser schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Hoe? Dit is volgens mij burgeropsporing en daar zijn regels voor uiteraard.
Privacy. Op het moment dat je zowel de reeds bekende informatie over het kenteken kunt linken met de auto die voorkomt in de beelden (wat het hele doel is van dit topic) heb je dus feitelijk een auto gekoppeld aan een misdrijf, locatie en indirect een persoon. Dashcambeelden mogen om die reden ook niet openbaar gemaakt worden.
VidaR-9 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Om tot een zaak te komen zal het toch eerst handig zijn om de dader te vinden.
En gelukkig hebben we daar een prima instantie voor: de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunderNerd
[quote]aschja schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Ik ben door de beelden aan het gaan, iets meer ondertiteling voordat ik de speurbril ga opzetten. Links voor staat een wit werkauto (Volkswagen Caddy?) waar we niet naar op zoek zijn. op 0:08 komt er een auto voorbij
op 0:16 komt er een busje voorbij (zwart).
op 0:24 komt er een witte sedan van de andere kant

Ik gok op de gene van 0:16? zo ja, dan kunnen we in de Drive file hier eerder gepost al flink gaan afstrepen!

[ Voor 6% gewijzigd door TunderNerd op 29-01-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
TunderNerd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Ik ben door de beelden aan het gaan, iets meer ondertiteling voordat ik de speurbril ga opzetten. Links voor staat een wit werkauto (Volkswagen Caddy?) waar we niet naar op zoek zijn. op 0:08 komt er een auto voorbij
op 0:16 komt er een busje voorbij (zwart).
op 0:24 komt er een witte sedan van de andere kant

Ik gok op de gene van 0:16? zo ja, dan kunnen we in de Drive file hier eerder gepost al flink gaan afstrepen!
Het gaat om de witte auto op 0:24. Kan je de link uit de quote halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
ik zou zeggen een Swift of Huyndai i20, maar die hebben geen auto brede zwarte grill in de voorbumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
aschja schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Het gaat om de witte auto op 0:24. Kan je de link uit de quote halen?
Dat is de witte sedan, het lijkt mij een Skoda Suburb sedan (miss Octavia) of een andere gelijke uit de VAG. Is dit niet het geval dan een Opel insignia of Ford Mondeo sedan. Op volgorde van meest lijkend mijns inziens.

edit: in de achterruit van het busje zijn de achterlichten mooi zichtbaar, dit sluit een Renault Megane uit.

[ Voor 11% gewijzigd door nikos_cs op 29-01-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
Als ik alleen al de witte auto's er uit filter heb ik er een stuk of 50:
https://docs.google.com/s...d8_lJODk/edit?usp=sharing

Vervolgens kan ik er met grote zekerheid een stuk of 20 skippen, maar hou ik er nog steeds iets te veel over. Ik ben helaas geen beelden Magier, ik hoop dat de orginele beelden beter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik dacht ook eerst een Ford Mondeo, vanwege de grille, maar die heeft de achterlichten hoger zitten, tenzij het inderdaad een sedan is. Die laatste zouden het makkelijkst op te sporen moeten zijn, aangezien sedans in NL steeds minder verkocht worden. Als ik de beelden stuk voor stuk bekijk, zou inderdaad een Skoda het meest voor de hand liggen. Op 1 van de beeldjes voordat hij achter de geparkeerde auto verdwijnt, lijkt aan de bovenkant van de grille een rond logo te zitten, wat niet op een Ford duidt. Skoda heeft wel een rond logo. Als het daadwerkelijk een sedan is, is een Superb de enige optie naar mijn mening.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 09:14
Volgens mij is het geen sedan. In de weerspiegeling van het busje zie je dat de auto aan de bovenkant van de kofferbak nog een remlicht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 11:46
Solaire schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:37:
[...]

[...]

Privacy. Op het moment dat je zowel de reeds bekende informatie over het kenteken kunt linken met de auto die voorkomt in de beelden (wat het hele doel is van dit topic) heb je dus feitelijk een auto gekoppeld aan een misdrijf, locatie en indirect een persoon. Dashcambeelden mogen om die reden ook niet openbaar gemaakt worden.

[...]

En gelukkig hebben we daar een prima instantie voor: de politie.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Speel het via de politie verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:27
Wat heb je toch trieste mensen in het verkeer... Wat mankeer je dan om zoiets te flikken? Ik zou me daar echt heel boos om kunnen maken.

Had de beste man nog een accent? Vindt het ook wel een typische zaak voor het programma 'Opsporing verzocht', maar dat gaat volgens mij ook gewoon via de politie. Heeft het ouder echtpaar ook nog een reden opgegeven voor het niet willen getuigen? Zijn ze bang voor wraakacties oid? Dan moet je zo'n persoon toch wel enigszinds kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Troubled schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:50:
Volgens mij is het geen sedan. In de weerspiegeling van het busje zie je dat de auto aan de bovenkant van de kofferbak nog een remlicht heeft.
Skoda zelf noemt het ook geen sedan maar een hatchback en heeft daardoor ook een derde remlicht boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Wat ik jullie kan vertellen dat het een klein stadsautootje was. Geen maatje golf of groter. Ik zie hier al te veel verschillende maten autos voorbij komen. Dat geeft alleen maar verwarring zo vrees ik. Alsnog ben ik jullie dankbaar hoor, begrijp me goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:07
Ik zou ook zeggen dat het geen Sedan is, het lijkt mij een Aygo, C1 of een 107. Als je hem naast de caddy plaatst qua grootte dan klopt dat wel ongeveer. Daarnaast inderdaad de locatie van het derde remlicht en de bolling van het achterlicht.

Je ziet ook dat de auto stop, de persoon uitstapt en langsloopt aan de achterkant van de caddy, er nog een tweede persoon in de auto zit (de remlichten branden nog), die is daarna ook uitgestapt (zie de schaduw op de caddy) en daar blijven staan tot het einde van het filmpje.

Met de originele beelden zou je inderdaad wat meer kunnen wellicht, maar het beste advies is hier al vaker gegeven. Speel dit via de poltiie.

De 107 is gemaakt van 2005 tot 2014 en ik gok de andere modellen ook rond die tijd, dus je zou ook eens kunnen filteren op auto's tussen 2004 en 2016. Dat zou het ook al moeten beperken.

[ Voor 12% gewijzigd door nixjuh op 29-01-2020 09:58 ]

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b2e42ca683f78410a1d6bf79dfed3853.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c47f84baae81dddbc70fddc5f66b85d8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kun je de screenshot nog een keer posten, dan kan ik ook even meekijken ;) Tnx!

De website die je zoekt is deze:
https://kenteken.tv/kentekenpart-zoek.php

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 29-01-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:02
Ik heb het filmpje niet gezien maar in deze foto vind ik de auto nog het meest op een Citroen C3 lijken. Maar het blijft gissen, OP kan eens wat genoemde autos googlen en misschien gaat er een lampje branden :p

Eerder genoemde C1 heeft hele andere achterlichten sowieso

[ Voor 5% gewijzigd door Jampot007 op 29-01-2020 10:06 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
thunder8 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:48:
Ik dacht ook eerst een Ford Mondeo, vanwege de grille, maar die heeft de achterlichten hoger zitten, tenzij het inderdaad een sedan is. Die laatste zouden het makkelijkst op te sporen moeten zijn, aangezien sedans in NL steeds minder verkocht worden. Als ik de beelden stuk voor stuk bekijk, zou inderdaad een Skoda het meest voor de hand liggen. Op 1 van de beeldjes voordat hij achter de geparkeerde auto verdwijnt, lijkt aan de bovenkant van de grille een rond logo te zitten, wat niet op een Ford duidt. Skoda heeft wel een rond logo. Als het daadwerkelijk een sedan is, is een Superb de enige optie naar mijn mening.
Helaas staat Superb niet in het lijstje, Fabia wel. Ikzelf zou voor de Fabia gaan.
TS geeft aan dat het om een kleine stadsauto gaat, dus dan zou een Fabia nog kunnen.

@aschja Heel veel sterkte en beterschap, dat ze de smeerlap mogen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:12

KhaZ

Alfa Romeo

Zowel Peugeot 108 als Renault Clio komen voor in de lijst van 50 witte auto's, ik gok daarop.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
TunderNerd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:03:
[...]

Helaas staat Superb niet in het lijstje, Fabia wel. Ikzelf zou voor de Fabia gaan.
TS geeft aan dat het om een kleine stadsauto gaat, dus dan zou een Fabia nog kunnen.

Gezien voorgaande berichten en de 'vouw' onder de rechterbuitespiegel lijkt mij de Fabia een mogelijke kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaire
xFeverr schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:53:Heeft het ouder echtpaar ook nog een reden opgegeven voor het niet willen getuigen? Zijn ze bang voor wraakacties oid? Dan moet je zo'n persoon toch wel enigszinds kennen?
Gelukkig leven we in Nederland waar je verplicht bent om te getuigen als je wordt opgeroepen door de rechter-commisaris, ook in civiele procedures. :) Allemaal dingen waar de bevoegde opsporingsinstanties je mee kunnen helpen. ;)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het vreselijk dat @aschja in elkaar is geslagen en ik hoop dat de dader zijn verdiende loon krijgt en als ik daarbij kan helpen dan doe ik dat ontzettend graag. Maar wat we hier aan het doen zijn werkt volgens mij averechts en geven we de dader mogelijk de kans om het @aschja nog moeilijker te maken.
nikos_cs schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:05:
Gezien voorgaande berichten en de 'vouw' onder de rechterbuitespiegel lijkt mij de Fabia een mogelijke kandidaat.
Ware het niet dat die Fabia in kwestie een stationwagen is en geen hatchback ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Solaire op 29-01-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Ik sluit me ook aan bij de Skoda Fabia, Lijnen lijken redelijk overheen te komen. Ook staat 1 in het wit in de kenteken lijst. Enige waar ik over twijfel is de voor gril. Deze is door het licht helaas slecht te zien.
Solaire schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Dat is niet waar, de Fabia is in zowel Hatchback te krijgen en combi (stationwagen).

[ Voor 40% gewijzigd door joshje op 29-01-2020 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Als het een Fabia blijkt te zijn, dan lijkt deze een donkere A-stijl te hebben.
Niet alle Fabia's hebben dat, volgens mij is een soort luxe uitvoering "STYLE" en zou je op betreffende auto kunnen checken.

Afbeeldingslocatie: https://awd.amega.nl/images/21707573/21707573-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I402380648/1280x0/skoda-fabia-1-0-tsi-color-concept.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 29-01-2020 10:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Alvast even een waarschuwing, aangezien we hier op een dun lijntje lopen:

Het is toegestaan de TS allerhande tips te geven om de dader te kunnen achterhalen. Wat we absoluut niet willen zien is enige verwijzing naar een persoon, adres of welke andere vorm van informatie die herleidbaar is naar een persoon. Het is aan de TS iets te doen met de tips en dan daarna verder te gaan me de politie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07
Ik woon in BE en heb iets soortgelijk meegemaakt, met enkel schade aan de wagen. Ikzelf ben braaf in de auto blijven zitten en die gast heeft geprobeerd zich toegang te verschaffen, maar dat lukte niet (deurklink was volledig stuk van het woeste trekken).

Ik heb ook beelden met mijn GSM gemaakt, naar politie gestapt en de raad gekregen deze bij te houden, maar zeker niet op internet te zetten of welke sociale media dan ook. Dit kan in geval van rechtszaak een negatief effect hebben.

Na 2.5 jaar eindelijk een vonnis verkregen: volgens de procureur des konings is de redelijke termijn om iemand te vervolgen verstreken. Die gast gaat dus vrijuit, terwijl er 3 getuigen zijn, zijn vrouw en 2 kinder van < 10 jaar in de wagen zaten.
Heeft een brandblusser etc uit zijn auto gehaald en mijn deur, klink en achterlicht beschadigd.
Op de verklaring van zijn kant stond een andere naam dan zijn naam. Ik keek dus echt uit naar een confrontatie in de rechtbank, met foto's en videobeelden.

Ik ben enorm teleurgesteld in het gerecht... of beter gezegd, mijn teleurstelling is enkel bevestigd.

EDIT: zijn verzekering heeft trouwens ook de beelden gehad en trekt zich terug. Hij moet dus het volledige bedrag van mijn herstelling betalen aan zijn verzekering. Dat is het enige positieve.

[ Voor 8% gewijzigd door kazzzdafke op 29-01-2020 10:14 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solaire
joshje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:08:
Ik sluit me ook aan bij de Skoda Fabia, Lijnen lijken redelijk overheen te komen. Ook staat 1 in het wit in de kenteken lijst. Enige waar ik over twijfel is de voor gril. Deze is door het licht helaas slecht te zien.

[...]

Dat is niet waar, de Fabia is in zowel Hatchback te krijgen en combi (stationwagen).
En wat vertelt de kentekencheck op RDW.nl jou over deze specifieke Fabia? ;) Juist, dat het een combi is :)

Ik zou de Peugeot 108 niet te snel uitsluiten overigens, en zo zullen er nog genoeg auto's tussen staan met een soortgelijke grill...

Afbeeldingslocatie: https://media.peugeot.nl/image/99/0/wk5117-peugeot-108-allure-605x340.362990.27.jpg?autocrop=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 15:35
Die fabia twijfel ik dan toch aan. als hij tussen het busje en de andere stilstaande auto doorrijd zie je ook nog een zwarte streep boven de sideskirts op de deur zitten. dit lijkt wel weer op zoiets wat een clio ook heeft. ook lijk je in het eerste stuk als de auto langsrijd ook onderin de bumper een grille te zien. dit kan zowel fabia als clio zijn natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/l5gy76pbv75t_800.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mirage op 29-01-2020 10:18 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:38
Adhv de foto: Renault

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Wat mij trouwens wel opvalt is dat er geen dagrijverlichting te zien is. Bij de meeste auto's blijft deze aanstaan als de dimlichten aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Solaire schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Gelukkig leven we in Nederland waar je verplicht bent om te getuigen als je wordt opgeroepen door de rechter-commisaris, ook in civiele procedures. :) Allemaal dingen waar de bevoegde opsporingsinstanties je mee kunnen helpen. ;)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het vreselijk dat @aschja in elkaar is geslagen en ik hoop dat de dader zijn verdiende loon krijgt en als ik daarbij kan helpen dan doe ik dat ontzettend graag. Maar wat we hier aan het doen zijn werkt volgens mij averechts en geven we de dader mogelijk de kans om het @aschja nog moeilijker te maken.

[...]

Klopt, het hatchback gedeelte was van toepassing op de Suburb, niet de Fabia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

TunderNerd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:03:
[...]

Ik was er zelf ook niet van overtuigd dat het een sedan was. Daarom zei ik, ALS het een sedan is, dan is een Superb de enige optie. Bij een hatch is de Fabia inderdaad een optie.

De beelden houden niet echt over, ik ben normaal gesproken wel iemand die aan de hand van details snel een auto kan herkennen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Opel Karl anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 15:35
zou kunnen. voordat hij voor het busje langsrijd zie je onder de spiegels een donker stuk wat de opel carl ook kan hebben. en de grill is ook mogelijk.

Daarnaast maar dat is wel far fetched zie je als hij net voor het busje langskomt een donkere schaduw waar de mistlampen zitten die best groot zijn bij de karl. Dus het zou kunnen. alleen die donkere plek die ik zag op de zijdeur komt niet direct overeen. maar er zit daar wel een vrij scherpe lijn in de carroserie dus het kan ook de reflectie zijn in het filmpje...

tsja.

Afbeeldingslocatie: https://abordoconmarcolino.files.wordpress.com/2015/06/opel-karl-prijs.jpg

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
Solaire schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:14:
[...]

En wat vertelt de kentekencheck op RDW.nl jou over deze specifieke Fabia? ;) Juist, dat het een combi is :)

Ik zou de Peugeot 108 niet te snel uitsluiten overigens, en zo zullen er nog genoeg auto's tussen staan met een soortgelijke grill...

[Afbeelding]
Je hebt gelijk! Ik heb het verkeerd gelezen in de kenteken lijst, Het is idd de combi waardoor deze Fabia afvalt :)

Opel Karl lijkt mij niet, De grill onderaan loopt door bij de auto in kwestie.

[ Voor 6% gewijzigd door joshje op 29-01-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
We gaan het zien jongens. Bedankt voor jullie hulp in dit geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
aschja schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:49:
We gaan het zien jongens. Bedankt voor jullie hulp in dit geval!
Wat je zou kunnen doen is een lijst met mogelijke daderauto's maken (dus filteren op de kleine witte stadsauto's) en daarmee naar de politie stappen.

Het zou mogelijk kunnen zijn dat er een auto tussen zit die uit de buurt komt waar het incident heeft plaatsgevonden. Het is wat vissen in een open vijver, maar het zou wel aanknopingspunten kunnen geven richting verder bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Wat je zou kunnen doen is een lijst met mogelijke daderauto's maken (dus filteren op de kleine witte stadsauto's) en daarmee naar de politie stappen.

Het zou mogelijk kunnen zijn dat er een auto tussen zit die uit de buurt komt waar het incident heeft plaatsgevonden. Het is wat vissen in een open vijver, maar het zou wel aanknopingspunten kunnen geven richting verder bewijs.
Dat zou kunnen maar is natuurlijk precies wat de politie ook zal doen met de combinatie van kenteken en video. En, hoe handig wij als Tweakers ook zijn, het lijkt me toch iets wat specialisten beter kunnen. Nog even afgezien van of het uberhaupt juridisch wel ok is om je onderzoek te laten sturen door een van de betrokken partijen. Onderzoek hoort immers onpartijdig te zijn.

We voelen allemaal mee met TS en willen graag helpen maar uiteindelijk denk ik dat de politie dit gewoon moet doen en die beschikt over dezelfde informatie als wij. Plus meer, bijvoorbeeld uit camera's die in de buurt zouden kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Aan de hand van die 2 foto's lijkt mij dit toch sterk op een bestelwagen, Kangoo en consorten?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
mddd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:11:
[...]

Dat zou kunnen maar is natuurlijk precies wat de politie ook zal doen met de combinatie van kenteken en video. En, hoe handig wij als Tweakers ook zijn, het lijkt me toch iets wat specialisten beter kunnen. Nog even afgezien van of het uberhaupt juridisch wel ok is om je onderzoek te laten sturen door een van de betrokken partijen. Onderzoek hoort immers onpartijdig te zijn.

We voelen allemaal mee met TS en willen graag helpen maar uiteindelijk denk ik dat de politie dit gewoon moet doen en die beschikt over dezelfde informatie als wij. Plus meer, bijvoorbeeld uit camera's die in de buurt zouden kunnen staan.
In basis mee eens, maar ik heb het idee dat de politie soms net een stapje harder zet als je ze wat meehelpt, wat mij betreft kan dat goed met openbare data. Ik denk dat het wel aan het korps ligt hoe hoog ze deze zaak gaan opnemen en of hier echt specialisten naar gaan kijken of dat het blijft liggen bij een 'normale straatagent'.

Als de politie echt iets wil kunnen ze veel, zie bijvoorbeeld het topic Opsporingsmethoden en -technologieen die de politie hanteert. Ze zullen deze methoden echter niet voor elke zaak inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:25
Rikske_007 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:19:
Aan de hand van die 2 foto's lijkt mij dit toch sterk op een bestelwagen, Kangoo en consorten?
die staat geparkeerd, het gaat om die auto erachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mddd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:11:
[...]
Dat zou kunnen maar is natuurlijk precies wat de politie ook zal kunnen doen met de combinatie van kenteken en video. En, hoe handig wij als Tweakers ook zijn, het lijkt me toch iets wat specialisten beter kunnen.
Dan ga je er vanuit dat de politie het ook daadwerkelijk doet. We weten geloof ik allemaal wel dat diezelfde politie ook vaak aangiftes niet altijd wil opnemen om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
@PcDealer Mee eens. Maar ik geloof dus niet dat je je kansen vergroot door met 'mogelijke opties' te komen. Als je daadwerkelijk vast kunt stellen wie het was (bv volledig kenteken is bekend) dan is de drempel voor de politie een stuk kleiner geworden. Maar zelfs als je op basis van eigen onderzoek met 5 of 10 opties komt. Dat voegt voor de politie weinig toe. Ze gaan echt niet die 5 mensen allemaal langs terwijl het niet gezegd is dat de echte daar daadwerkelijk tussen zit.

Dus OF je moet het behoorlijk zeker weten (lijkt lastig met de beschikbare informatie), OF je moet afwachten of de politie er genoeg prioriteit aan geeft. Helpen met gedeeltelijke informatie gaat denk ik niet zoveel toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mddd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:53:
Helpen met gedeeltelijke informatie gaat denk ik niet zoveel toevoegen.
Inderdaad, niets doen en afwachten is veel beter...
* PcDealer roept Peter R. de Vries die dat ook heel goed kan

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 29-01-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Het is sws geen Aygo/Ci en ook geen Peugeot 108. Lijkt eerder een skoda fabia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het enige dat ik duidelijk uit de foto haal is een zwarte A-stijl. Is dat ook in de video te zien?

Ik heb alle witte auto’s met genoemde kentekencombinatie opgezocht. Er zitten enkele auto’s bij met zwarte stijl, maar deze hebben meestal ook een zwart dak, zoals de Fabia die ik al eerder postte. De enige auto die een zwarte stijl heeft en een wit dak is de Citroën C1. Herken je deze auto, bijvoorbeeld aan de opvallende lampen?

Afbeeldingslocatie: https://privatelease.citroen.nl/img/models/SHINE/c1_large.png

Het zou kunnen dat de 108 ook in deze kleurencombinatie leverbaar is, maar ik heb geen voorbeeld kunnen vinden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik totaal geen C1 in het plaatje zie, maar het kan natuurlijk enorm gezichtsbedrog zijn omdat het echt een hele slechte kwaliteit screenshot is. De lengte van de auto lijkt ook te vertekenen (gestretched). Ook lijkt op het screenshot een gril aanwezig te zijn die niet lijkt op die van dr C1. Het kan echter ook schaduw zijn van het vlakker liggende deel. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41

OMD

[EDIT]

Misschien moet ik is goed lezen en dan pas reageren |:(

[ Voor 121% gewijzigd door OMD op 29-01-2020 19:09 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Kijk uit met wat je hier post, voor je het weet zegt de tegenpartij dat je hem aan het zwartmaken bent op social media. Mijn advies, aangifte doen. je bewijzen erbij en wachten. Verder... Kaken op elkaar.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:10:
Kijk uit met wat je hier post, voor je het weet zegt de tegenpartij dat je hem aan het zwartmaken bent op social media.
Dat zou makkelijk zijn, dan hoeven we ook niet meer te zoeken. (8>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vanmorgen zag ik een Suzuki Swift met zwarte A-stijl en toen moest ik weer aan dit topic denken ;)
Vooral de manier waarop de spiegel bevestigd is toont overeenkomsten (donorfoto is uit iets andere hoek genomen)
Zou wel betekenen dat het kenteken verkeerd onthouden is of vals is.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fncphjD/swift-zonder.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4Ms5DSg/swiftmet.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9N11wHz/swift-ori.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 30-01-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 23:19
Cheesy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:06:
Vanmorgen zag ik een Suzuki Swift met zwarte A-stijl en toen moest ik weer aan dit topic denken ;)
Vooral de manier waarop de spiegel bevestigd is toont overeenkomsten (donorfoto is uit iets andere hoek genomen)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
het allereerste waar ik aan dacht bij het zien van de foto was inderdaad een suzuki swift, was zeer herkenbaar aan de zijspiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Cheesy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:06:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen de spiegel in het filmpje heeft een zwarte onderkant en die op de foto heeft helemaal witte spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

JB

Cédric roelt!

Hoe nieuw was die auto? Zie hier vooral recente modellen als vergelijk maar niet 123 terug dat het ook daadwerkelijk gaat om een recent model?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Troubled schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:04:
[...]

Alleen de spiegel in het filmpje heeft een zwarte onderkant en die op de foto heeft helemaal witte spiegels.
Op het screenshot met wat meer helderheid zijn ze gewoon wit aan de onderkant. Je ziet de schaduw. C-stijl, velgen, wielkasten zijn hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 30-01-2020 12:21 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1