Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuwe 5700XT geinstalleerd van Asus ROG alleen de temperaturen lopen op tot boven de 90 graden met geluiden van een vliegtuig bij 40% fan speed. Ik heb begrepen dat deze kaart van zichzelf aan de warme kant is en ook luid maar bijna elke review of graph die ik op youtube vind heeft temperaturen rond de 70. Ik heb zelf al gekloot met de fan curves met MSi Afterburner maar de kaart bleef ontzettend luid en warm, terwijl de koeling erop beter zou moeten zijn dan mijn oude kaart, een Gigabyte RTX 2060 OC, die overclocked niet eens boven de 75 uitkwam in dezelfde kast en dezelfde componenten. Verder hangt de kaart lichtelijk naar beneden vanwege de zwaarte, is dit erg of is het beter om er iets onder te zetten?

Mijn systeem is:

NZXT H510i + 2x NZXT Aer 2 uitlaat fans
X470-Pro
Ryzen 5 3600x (NZXT Kraken x62 aan de voorkant van de kast)
G.Skill Trident Z 3600Mhz
Asus ROG Strix Radeon 5700XT
Corsair RM750

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Leest alsof je een airflow probleempje hebt. Heb je ook een intake fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
@baviaan De X62 radiator zit aan de voorkant en er word via de 2 fans daar ook lucht aangezogen, dat dit het probleem is lijkt me sterk van mijn vorige kaart, Gigabyte RTX 2060, zou mindere koeling moeten hebben dan die wat ik nu heb terwijl die juist wel een goede temperatuur van onder de 75 graden had.

@baviaan Wat is jouw fan setup dan als ik vragen mag? Ik heb dus 2 aan de voorkant, die koude lucht door de radiator de kast in blazen en 2 exhaust aan de achter en bovenkant.

[ Voor 22% gewijzigd door YonikeVD op 28-01-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb ook een 5700XT en had hetzelfde probleem. Een extra intake-fan aan de voorkant en een uitlaat-fan aan de bovenkant deed wonderen, vandaar dat ik het voorstelde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Deze kaart heeft weliswaar de mooiste samenstelling op printplaat maar echter is de koeling een drama er wordt wel gezegd dat het probleem nu is verholpen maar het kan zijn dat je nog gewoon een model hebt gekocht waarvan het nog niet is opgelost.

Source:
YouTube: Asus Strix Fix, Another Defective Radeon RX 5700 XT
https://www.reddit.com/r/...m_with_the_strix_5700_xt/

Lekker terugsturen en een Red Devil halen of een Pulse oid.

Edit;
Het slaat natuurlijk nergens op dat je allemaal extra fans moet installeren om een kaartje van de 90 graden af te houden dat hoort gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door ChronoTtrigger op 28-01-2020 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@YonikeVD Ten eerste kan je dus nooit temperaturen vergelijken tussen verschillende generaties chips. Al helemaal niet tussen verschillende bedrijven hun ontwerpen. Een Navi 10 chip, want daar hebben we het hier over, mag een junction temperatuur van 110 graden halen. Dat is dan de heetste sensor op de chip. 90+ graden als junction temperatuur is vrij normaal. :)

Maar wat je beschrijft is helaas een maar al te bekend probleem. Veel van die ROG Strix kaarten deugen gewoon niet zoals @ChronoTtrigger al aanstipt. Het koelblok is simpelweg niet fatsoenlijk verbonden aan het PCB omdat de schroeven niet strak zijn aangedraaid. Dat is een probleem dat nu al bijna een halfjaar speelt en ASUS lijkt het recent pas erkend te hebben en het aan te passen. De kans dat je nu een kaart koopt die gefikst is, lijkt alleen klein. Immers moeten ze uit China komen en dat duurt weken. Haal de kaart maar eens uit je systeem en ga maar eens kijken. Waarschijnlijk zit er speling in het koelblok en dan weet je genoeg. Zelfs zonder die speling is het een kwestie van tijd voordat het gaat gebeuren, maar gezien de ventilatorsnelheid denk ik dat het mis is, alweer want je bent zeker niet de eerste...

Ik zou me gaan heroriënteren op een Sapphire Nitro+, Powercolor Red Devil of MSI Gaming X. Dat zijn de beste drie RX5700XT's die je kan krijgen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Het komt er uiteindelijk op neer dat de airflow ook gewoon echt slecht is, met de kaart in principe niks mis, 72 graden met 60% fans bij een 4k extreme stress test, wel met side panel open. Daarentegen met het side panel dicht is ie 80 graden bij 100% fans. De kaart is dus zelf gewoon prima alleen airflow trash, ik denkk dan toch dat ik hem moet gaan vervangen. Zouden jullie een Asus ROG Strix 2060 Super aanraden of een MSi RTX 2060 super Gaming X aangezien die in het algemeen ook koeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:52
Heb nu ook ruim een maand deze kaart en qua performance dik tevreden. Heb wel vaker crashes in bijv. pubg dan mijn vorige kaart (1070 Ti) maar de vraag is dus of het door de chip zelf komt of dat het wellicht de temps zijn. Van de 5700 is bekend dat ze wat problemen kunnen geven hier en daar maar meestal verwacht je dan dat alleen anderen dat hebben... ik niet!

Tijdens een pubg sessie zag ik de temps ook rond de 90c aan zitten dus viel me tegen, zeker voor een Asus Strix kaart met zo'n flinke koeler.

Met de laatste AMD drivers heb ik t idee dat de crashes zo goed als weg zijn maar zit toch nog met de temps. Nu is het winter en relatief koel op zolder maar als we straks weer een zomer krijgen met 40c dan weet ik niet wat er met de kaart zou gebeuren... zelf met airco op zolder.

Afgelopen dagen ook wat lopen zoeken en lezen en ook op dat reddit topic uitgekomen.
Zodra ik tijd heb thuis ga ik mijn kaart uit mijn kast halen om te kijken of de koeler wel goed contact maakt. Zo niet dan even goed bedenken wat ik ga doen. Als het makkelijk op te lossen is door 2 schroefjes te vervangen dan is dat een simpele oplossing. Asus heeft eind december een bios uitgebracht dat voor betere temps zorgt... echter wel ook door alles wat terug te schroeven begrijp ik. Een andere optie is het RMA-en want een kaart waar de koeler niet goed is gemonteerd zal niet goed zijn voor de levensduur van de onderdelen die te warm worden en lijkt me gewoon een defect te zijn.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YonikeVD schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:24:
Het komt er uiteindelijk op neer dat de airflow ook gewoon echt slecht is, met de kaart in principe niks mis, 72 graden met 60% fans bij een 4k extreme stress test, wel met side panel open. Daarentegen met het side panel dicht is ie 80 graden bij 100% fans. De kaart is dus zelf gewoon prima alleen airflow trash, ik denkk dan toch dat ik hem moet gaan vervangen. Zouden jullie een Asus ROG Strix 2060 Super aanraden of een MSi RTX 2060 super Gaming X aangezien die in het algemeen ook koeler zijn.
Nee, dit is helemaal niet in orde. 60% zou ongeveer neer moeten komen op 3000RPM en dat is hartstikke luidruchtig. Een echt goede RX5700XT zit eerder rond of onder de 1500RPM en heeft dan ook nog eens betere kwaliteit ventilatoren. Een functionele ROG Strix zou rond de 70 graden moeten zitten met ongeveer 1700RPM.

Kijk nou eens naar wat je word aangereikt. Dit is een fabricagefout die waarschijnlijk geld voor heel veel kaarten. De koeler zit er niet fatsoenlijk op en daarom gaan de ventilatoren zo hard draaien.

Airflow is een heel ander verhaal. Ja een NZTX behuizing zal niet de beste airflow hebben. Dat staat alleen helemaal los van koelingsproblemen met je videokaart als deze waarschijnlijk defect is. Verder kan je dit veel makkelijker oplossen met een ventilator kopen en vooraan inbouwen. Naar een RTX2060S gaan is vrij zinloos. Ze zijn immers langzamer voor vergelijkbare bedragen en er zitten daar ook genoeg modellen tussen die echt niet zo goed is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:25
Volgende maand(na het chinees nieuwjaar) start Asus een rework starten voor deze kaarten. Ik heb deze informatie richtreeks van het Asus service center.Alleen kan het wat langer gaan duren met het virus nu in china. Maar Zoals gezegd het probleem is erkend en de kaart kan je dan insturen en zal gemaakt worden.

Tot die tijd heb ik de achterste twee schroeven met de twee daarvoor gewisseld en mijn kaart komt nooit boven de 78 graden nu. Het is een fijne snelle kaart en ik heb geen driver problemen gehad, maar als ik nu kon kiezen en ik had er de 100 euro meer voor over zou ik de 2070 super halen.

Nu ga ik over een maand mijn kaart naar Asus sturen en hem laten maken. Omruilen voor een andere 5700 xt zou ik nooit doen.

[ Voor 7% gewijzigd door remanus op 29-01-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Als dagelijkse gamer zit ik er niet op te wachten mijn videokaart een tijdje kwijt te zijn. Wie weet hoe lang dat gaat duren?! Of ik fix het zelf (wellicht kan Asus de schroefjes opsturen) of ik stuur het ding terug als defect.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Ik heb nu 74 graden bij Time Spy Stress test, niet heel slecht maar indd voor 60% fans is dit nog best hoog, vooral met een underclock en 90% max power. Ik denk dat ik hem gewoon ga terugsturen en een RTX 2060 Super halen van Asus ROG of een MSi Gaming X Trio RTX 2070 Super. Het kleine verschil tussen de 2060s en de 5700xt is niet heel veel en zal het waarschijnlijk niet eens merken.

@Hackus 2 NZXT Aer P fans die voor een 280mm radiator zitten

[ Voor 7% gewijzigd door YonikeVD op 29-01-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YonikeVD Wat is je intake aan koelere lucht ?

Zou er dan ook top een intake maken.
de lucht door de radiator die warm is naar binnen, zorgt niet voor koeler lucht

[ Voor 55% gewijzigd door Hackus op 29-01-2020 16:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Vanmiddag mijn kaart er ook eens uitgehaald en bekeken en ook bij mij zie ik dat de koeler niet goed contact maakt met het pcb. Tijdens een potje pubg heb ik 93c gezien dus dat is gewoon te hoog.
Nu het speciale en officiële bios van Asus erop geflashed waardoor hopelijk de temps wat meer onder controle blijven maar ga toch maar eens met de verkoper en Asus praten hoe nu verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waar meten jullie mee, toch niet met Speccy mag ik hopen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
gewoon met de metingen via de AMD drivers. (tabje Performance)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Reactie gekregen van de webshop waar ik de kaart gekocht heb. Zal geen namen noemen verder maar geeft in ieder geval aan dat het probleem onderkend is.

Dit issue is bij ons inmiddels bekend, we hebben van Asus geen officiële recall actie ontvangen (als in elke kaart die op voorraad ligt moet terug) maar de kaarten die het defect vertonen worden met voorrang behandeld. De kaarten hebben een daadwerkelijk productiefout en we hebben van Asus een bericht ontvangen dat deze op het servicecentrum in Tsjechië een nieuwe set fans krijgen, niet een complete cooler of heatsink.
Ik raad je ook vooral af aan de schroeven te draaien, als je namelijk door een garantiezegel heen schroeft vervalt hierdoor de garantie en kunnen we de kaart niet meer in behandeling nemen.
Asus heeft tevens (voor zover ik weet) nooit aangegeven dat de schroefjes strakker draaien de oplossing is, ik heb alleen forumposts gezien van eindgebruikers die het hebben geriskeerd en het probleem hiermee is opgelost. Dat hierdoor de garantie is vervallen zal ze dan blijkbaar geen zorg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Asus geeft RX 5700 (XT) in TUF-lijn betere VRM-koeling en betere ventilatoren: https://nl.hardware.info/...ng-en-betere-ventilatoren
(Weliswaar heb jij een Strix en geen TUF, maar toch interessant om te melden in deze draad.)

[ Voor 45% gewijzigd door choogen op 03-02-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Heb ondertussen een 2070 Super besteld en als die binnen is gaat de 5700 XT weer terug en krijg ik mijn geld terug. Beetje dubbel gevoel. Performance en de beeldkwaliteit van die 5700 waren prima maar de random crashes (mogelijk door de hitte) maakt de ervaring niet erg positief. Nu is de ervaring hier vooral veroorzaakt door de productiefout van Asus. Als ze de hitte problemen bij de big navi goed onder controle hebben en de crashes er niet meer zijn dan ga ik dan weer eens kijken.

• van der Fluit
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-04-2020
Dag allemaal. Ik heb mijn kaart laten "repareren" bij een webshop die ik nu niet zal noemen en gisteren na bijna drie weken kwijt te zijn terugontvangen.

Werkelijk niets veranderd! Er zit nog steeds veel speling tussen de koeling en de PCB en de kaart wordt opnieuw absurd warm: 84 graden na een kwartiertje BF1 en 2700RPM fans... Erg vervelend. Meteen de webshop op de hoogte gesteld, benieuwd hoe ze zullen reageren. Heeft iemand anders ervaring met het laten "repareren" van deze kaart?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
van der Fluit schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:04:
Dag allemaal. Ik heb mijn kaart laten "repareren" bij een webshop die ik nu niet zal noemen en gisteren na bijna drie weken kwijt te zijn terugontvangen.
Wat hebben ze allemaal verandert?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Uff dat is flink balen zeg!
Ook precies waar ik bang voor was en waarom ik mijn kaart niet ter reparatie heb aangeboden. De webshop waar ik hem vandaan had boodt in ieder geval nog aan om een andere op te sturen nadat mijn exemplaar beoordeeld was door de RMA afdeling. Er was nog steeds de kans dat ik dan een andere kreeg met hetzelfde probleem dus was voor mij geen goede optie.

Het is even de vraag wat je wil natuurlijk. Volgens mij heb je nog altijd recht op je geld terug aangezien de kaart met verkeerd gemonteerde koeler eigenlijk gewoon een DoA is. Je kunt er ook voor kiezen zelf met de schroefjes aan de gang te gaan. Eerder in het topic staat al een link naar een reddit thread en kennelijk kan t al werken als je de 2 buitenste schroefjes met de 2 binnenste schroefjes wisselt. Wel risico dat je je garantie kwijt raakt als je zelf gaat schroeven al zit er, voor zover ik weet, op die schroefjes geen garantiezegel.

Ik heb netjes mijn geld terug gekregen nadat ik eerst zelf een 2070S gekocht heb. Voor mij was het geen optie om 3 weken zonder PC te zitten. Kostte wel wat meer maar heb geen rare crashes of artifacts meer gehad dus blij dat ik de switch gemaakt heb.

Bij een goed en koel werkende kaart/drivers had ik absoluut bij de 5700 XT gebleven. Mijn zoontje is aan een nieuwe videokaart toe en is in juni jarig dus hoe de prijzen goed in de gaten. Wellicht ga ik toch voor een 5700 voor hem. Zal in ieder geval een flinke boost geven t.o.v. zijn huidige R9 290 :)

• van der Fluit
Flink balen inderdaad! Heb de webwinkel gevraagd om te specificeren wat ze dan precies gerepareerd hebben, dus wacht nog op een antwoord. Zal het laten weten, ben ook erg benieuwd hoe ze voorstellen dit op te lossen. Ik verwacht niet direct dat ze geld terug zullen aanbieden, dit was namelijk de eerste reactie:

"Helaas is het niet mogelijk om videokaarten te crediteren of om te ruilen, dit aangezien de kaart bijna vier maanden oud is. De videokaart zal doorgestuurd worden naar Asus voor reparatie van de koeler, tevens is Asus zeer snel vergeleken met andere fabrikanten betreft reparaties."

Vreemd eigenlijk, want dat de kaart niet goed geproduceerd is zou niets met aankoopdatum te maken moeten hebben. Dat laatste over de snelle service bleek dus ook nog tegen te vallen, maar dat valt in het niet vergeleken met het belabberde resultaat.

Mooi dat het bij jou wel goed gegaan is in ieder geval! Als ik de kans krijg om te ruilen ga ik denk ik voor een MSI 5700XT Gaming. In de eerste plaats omdat ik een Freesync monitor heb, anders zou een 2070S zeker het prijsverschil waard geweest zijn. En als AMD zo blijft emmeren met de drivers, dan sowieso.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die ROG Strix, echt wat een drama. :N
Alles van die oh zo stomme ontwerpfout, maanden negeren terwijl het duidelijk was, AMD de schuld geven, dat inslikken en nu is er een reparatieprogramma. ASUS zou mensen kennelijk de zes schroeven opsturen die je dan zelf moet vervangen.

Maar @van der Fluit als je tot creditering of omruilen kan overgaan, dan zou ik eerder een Nitro+ of Red Devil nemen. Die twee zijn nog net iets beter dan een Gaming X. Persoonlijk vind ik de Nitro+ nipt het beste, maar de Red Devil is ook erg goed. :)

• van der Fluit
Bedankt @DaniëlWW2 misschien heb je gelijk, zal het overwegen. Eén ding is zeker, ik koop nooit meer iets van ASUS

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

van der Fluit schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:27:
Bedankt @DaniëlWW2 misschien heb je gelijk, zal het overwegen. Eén ding is zeker, ik koop nooit meer iets van ASUS
Dat hoeft nu ook weer niet. Over de gehele lijn gaat ASUS de laatste jaren behoorlijk achteruit, maar als ze eens hun best doen, dan is het meestal ook heel erg goed. Een high end ROG moederbord bijvoorbeeld is vaak het beste dat je kan krijgen. :)

• van der Fluit
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Dat hoeft nu ook weer niet. Over de gehele lijn gaat ASUS de laatste jaren behoorlijk achteruit, maar als ze eens hun best doen, dan is het meestal ook heel erg goed. Een high end ROG moederbord bijvoorbeeld is vaak het beste dat je kan krijgen. :)
Kan zijn, maar de hele omgang met dit probleem is voor mij iig aanleiding om geen zaken meer te willen doen met deze firma!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

van der Fluit schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:25:
[...]

Kan zijn, maar de hele omgang met dit probleem is voor mij iig aanleiding om geen zaken meer te willen doen met deze firma!
Dat kan ik ook wel begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Fluit
Goed, zojuist een bericht ontvangen van de webshop. Kort samengevat: ze hebben een BIOS update uitgevoerd, terwijl ik dat zelf natuurlijk al lang gedaan had, waarmee de update weer ongedaan gemaakt is. Bedankt ASUS! De webwinkel treft overigens ook wat blaam, aangezien ik in de klacht duidelijk geschreven had dat het om een probleem ging met de slecht gemonteerde koeling. Ik verwees nota bene naar hardware.info waar alle informatie over het probleem te vinden was. Daar hebben ze kennelijk niet naar gekeken, anders hadden ze wel kunnen communiceren dat het probleem met een BIOS update in ieder geval niet verholpen zou kunnen worden. Erg teleurstellend! Nu stellen ze voor dat ik 'm opnieuw ga opsturen (op eigen rekening) en de kaart weer 3 weken kwijt ben, vrij belabberde klantenservice, ik heb ze gevraagd een andere oplossing te overwegen en wacht dit nog even af.

Zie reactie van de webwinkel hieronder:

Wij hebben vanuit Asus onderstaande reactie ontvangen met betrekking tot je reparatie.
Wanneer je de videokaart dus wilt insturen met betrekking tot het probleem met de temperatuur kan dit pas vanaf April i.v.m. voorraad van de benodigde onderdelen, deze zijn helaas door het logistiek issue rond het Corona virus nog niet aangekomen bij het reparatie centrum. We adviseren je dus om de kaart op 1 april opnieuw aan te melden voor reparatie. Vermeld daarbij dat het een 2de reparatie betreft en omschrijf de klacht zo duidelijk mogelijk. Wij zullen de kaart op dat moment met prioriteit behandelen en doorsturen naar Asus.

From the repair report I can see that bios was updated – please see attached.
If the unit is worse than before please make a request for second return RMA (please highlight SN in RMA request) and I will send it to technician’s table to check it again.
For the issue of mounting screws you can read in the article below that we should be ready to assist customers from April 2020 if coronavirus doesn’t complicate more situation:
https://rog.asus.com/arti...00-series-graphics-cards/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-04 10:23
Is er ergens een batchnummer of datum wanneer deze zijn geproduceerd te zien? Misschien handig om dit te melden zodat mensen die deze kaart willen welke ze wel of niet moeten hebben. Ik heb in ieder geval een goede :p

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van der Fluit
BlackBarryNL schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:21:
Is er ergens een batchnummer of datum wanneer deze zijn geproduceerd te zien?
Het gaat om alle kaarten die vóór januari 2020 verstuurd zijn: "As a result, all ROG Strix Radeon RX 5700-series graphics cards shipped from January 2020 forward feature new screws that increase cooler mounting pressure to 50-60 PSI, resulting in improved heat transfer from the GPU to the heatsink".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
Ik heb deze kaart ook sinds afgelopen zaterdag. En het valt mij ook op dat wanneer ik bijvoorbeeld FurMark laat lopen de FurMark software aangeeft dat de GPU niet boven de 63 graden komt dat vind ik een prima getal.

Maar als ik Planet Coaster bijvoorbeeld speel, dan zie ik via de MSI Afterburner met de onscreen dingen. Dat de temp soms tot 90 graden oploopt..

Hoe kan dit zo een groot verschil zijn? FurMark laat de GPU toch ook op 100% lopen voor langere tijd? Waarom is het ingame met Planet Coaster dan zo een groot verschil??

- Het voltage heb ik op 1060 gezet, (max voltage = 1.06V) ,
- De powerlimit heb ik op 65% gezet

Iemand een idee? Ik kan geen speling vinden of ik moet verkeerd kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Knee-Buckler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:58:
Ik heb deze kaart ook sinds afgelopen zaterdag. En het valt mij ook op dat wanneer ik bijvoorbeeld FurMark laat lopen de FurMark software aangeeft dat de GPU niet boven de 63 graden komt dat vind ik een prima getal.

Maar als ik Planet Coaster bijvoorbeeld speel, dan zie ik via de MSI Afterburner met de onscreen dingen. Dat de temp soms tot 90 graden oploopt..

Hoe kan dit zo een groot verschil zijn? FurMark laat de GPU toch ook op 100% lopen voor langere tijd? Waarom is het ingame met Planet Coaster dan zo een groot verschil??

- Het voltage heb ik op 1060 gezet, (max voltage = 1.06V) ,
- De powerlimit heb ik op 65% gezet

Iemand een idee? Ik kan geen speling vinden of ik moet verkeerd kijken??
Is et niet je hotspot wat 90 graden word? Zo ja dat is normaal die mag max 105 worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
BlackBarryNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
[...]

Is et niet je hotspot wat 90 graden word? Zo ja dat is normaal die mag max 105 worden
Ik ga dit vanavond eens nakijken. Het lijkt mij de gewone temp te zijn, maar daar ben ik nu niet zeker van. ook ga ik de kaart eens nakijken om te zien of ik nog ergens speling kan vinden, heb net het filmpje gekeken van hardware unboxed en het is mij nu duidelijk wat ze bedoelen.

bedankt voor je antwoord en ik kom erop terug!

Edit: Net gechecked. En ik had de speling tussen het koelblok. Zoals in het filmpje van hardware unboxed te zien was. Plaatje gemaakt opnieuw vastgezet en de temp komt nu op full load niet boven de 65 graden.

Die schroefjes zijn exact 4mm te lang. En alleen op het laatste stukje zit schroefdraad hierdoor kan je de niet helemaal aandraaien. Plaatje ertussen van 5mm strak draaien en bam opgelost

[ Voor 26% gewijzigd door Knee-Buckler op 23-03-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
BlackBarryNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
[...]

Oops was nog de laatste poster

[ Voor 44% gewijzigd door Knee-Buckler op 23-03-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Knee-Buckler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:56:
[...]

Net gechecked. En ik had de speling tussen het koelblok. Zoals in het filmpje van hardware unboxed te zien was. Plaatje gemaakt opnieuw vastgezet en de temp komt nu op full load niet boven de 65 graden.

Die schroefjes zijn exact 4mm te lang. En alleen op het laatste stukje zit schroefdraad hierdoor kan je de niet helemaal aandraaien. Plaatje ertussen van 5mm strak draaien en bam opgelost
Ik heb deze kaart ook bij mij gelukkig geen speling tussen koeler en kaart wel minimaal op de backplate zelf. Heb jij dit ook? Ik heb met temperaturen nergens last van dus heb er dan ook niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
BlackBarryNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Ik heb deze kaart ook bij mij gelukkig geen speling tussen koeler en kaart wel minimaal op de backplate zelf. Heb jij dit ook? Ik heb met temperaturen nergens last van dus heb er dan ook niets aan gedaan.
Ik heb alles losgehaald en opnieuw vastgezet. Sommige schroefjes zaten niet helemaal vast. De backplate zit vast met 7 schroeven die bovenop liggen hier zaten er een paar van niet vast.

Het andere deel zit vast met 6 schroefjes die wat dieper liggen. De 2 aan het eind van de kaart bewegen als je de boven en onderkant aandrukt (je ziet dan dat het schroefje omhoog komt) hier heb ik twee plaatjes tussen gezet en toen alles opnieuw vastgezet. Hierna werkte het top en alle speling is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
Knee-Buckler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:01:
[...]

Ik heb alles losgehaald en opnieuw vastgezet. Sommige schroefjes zaten niet helemaal vast. De backplate zit vast met 7 schroeven die bovenop liggen hier zaten er een paar van niet vast.

Het andere deel zit vast met 6 schroefjes die wat dieper liggen. De 2 aan het eind van de kaart bewegen als je de boven en onderkant aandrukt (je ziet dan dat het schroefje omhoog komt) hier heb ik twee plaatjes tussen gezet en toen alles opnieuw vastgezet. Hierna werkte het top en alle speling is verdwenen.
wat zijn nu je temperaturen tijdens gamen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
BlackBarryNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:09:
[...]

wat zijn nu je temperaturen tijdens gamen ?
Idle zijn de temps 30 graden, onder full load nog geen 65 graden op OC mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Fluit
Knee-Buckler schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Wat voor plaatje heb je waar precies tussen gedaan? Zou helpen om te weten! Bedankt vast. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
van der Fluit schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Wat voor plaatje heb je waar precies tussen gedaan? Zou helpen om te weten! Bedankt vast. _/-\o_
Check dit filmpje, hij doet de ringetjes alleen op een andere plek dan waar ik de speling had, maar het idee is hetzelfde en ook de manier is hetzelfde.

Bij mij zat de speling aan de achterzijde bij de stekkers, dus ik moest de plaatjes ertussen schuiven om niet de hele backplate eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Fluit
Ja bedankt, ik vroeg me alleen af of dat standaard dingen zijn die je in de praxis of andere klaswinkels kunt kopen en zo ja, waar je dan precies om moet vragen, "plastic washers"? Groet
Pagina: 1