Belsimpel/Vodafone abonnementskosten hoger dan contract

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 16:50
Ik zat wat in My Vodafone app te kijken naar de rekeningen van afgelopen jaar en kwam wat vreemds tegen.

4 Maart 2019 heb ik een contract afgesloten bij Belsimpel, Vodafone Start L voor 12 euro per maand voor 1 jaar. in April was de rekening 22.99, in Mei tot en met September is dat 11.99,
Echter sinds Oktober brengen ze elke maand 12,17 in rekening. nu heb ik een aantal punten wat ik vreemd vind:

1. Sinds Oktober 12,17 per maand terwijl in mijn contract staat 12 euro

2. In April betaal ik 22,99 voor vanaf 4 maart en de maand April.
nu vraag ik mij af hoe zij op 22,99 uitkomen. De eerste 4 dagen van maart kunnen zij niet in rekening brengen, dan kom ik uit op: 12eu/31 dagen x4dagen = 1,55 euro. 24euro - 1,55 euro= 22,45 euro

Nu gaat het allemaal maar om een paar centen, maar toch, al zouden zij dit doen bij 2miljoen klanten, kunnen ze toch mooi de bonus van hun topman mee betalen :+

Zie ik iets over het hoofd? Of is dit een vreemde gang van zaken.

Het lijkt me dat ik contact moet opnemen met Belsimpel omdat ik daar tenslotte het contract heb afgesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 10:55
En als je op de factuur kijkt waar de kosten voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
Abonnementskosten 11,99 euro

sinds oktober Abonnementskosten 12,17 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 16:49
nllight schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:03:
I

1. Sinds Oktober 12,17 per maand terwijl in mijn contract staat 12 euro

2. In April betaal ik 22,99 voor vanaf 4 maart en de maand April.
nu vraag ik mij af hoe zij op 22,99 uitkomen. De eerste 4 dagen van maart kunnen zij niet in rekening brengen, dan kom ik uit op: 12eu/31 dagen x4dagen = 1,55 euro. 24euro - 1,55 euro= 22,45 euro

Het lijkt me dat ik contact moet opnemen met Belsimpel omdat ik daar tenslotte het contract heb afgesloten.
1. Ik gok op inflatie?

2. gebroken maand? aansluitkosten? periode langer dan 4 weken gefactureerd?

Alles is terug te zien op je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nllight
@EWK aah deze heb ik dus niet gezien op de rekening van september. Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
Inflatiecorrectie, 1e rekening misschien een tientje aansluitkosten oid erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
Om even terug te komen op de inflatie correctie.
het is wel vreemd dat je een inflatie correctie krijgt als bestaande klant, maar als ik nu exact hetzelfde abbo afsluit gewoon weer 12 euro p/m betaal.

https://www.belsimpel.nl/...im-only-1-jaar-nsge#panel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 16:42
nllight schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:03:
Om even terug te komen op de inflatie correctie.
het is wel vreemd dat je een inflatie correctie krijgt als bestaande klant, maar als ik nu exact hetzelfde abbo afsluit gewoon weer 12 euro p/m betaal.

https://www.belsimpel.nl/...im-only-1-jaar-nsge#panel
Ik vind het sowieso gek dat je tijdens het eerste contractjaar al inflatiecorrectie krijgt. Je spreekt toch voor 1 jaar een prijs af lijkt mij.

Verder zou ik dat met de 4 dagen van maart eens goed narekenen. Ik had een vergelijkbaar probleem met de Ziggo waarbij ik na enkele telefoontjes toch echt mijn 14 cent gecrediteerd kreeg. (ging meer om het principe dan het geld) Blijkbaar maken dit soort telecom bedrijven vaak fouten met de prijs van niet gehele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Vodafone past inflatie correctie toe per 1 oktober van het lopende jaar, als je op dat moment langer dan 4 maanden klant ben dan krijg je deze inflatiecorrectie.

Zelf had ik eind mei 2019 een verlenging afgesloten met als ingangsdatum 1 oktober, en kreeg ook gelijk een inflatie correctie. Uiteindelijk wel coulance gekregen omdat ik anders nooit de prijs zou betalen die daadwerkelijk op het contract stond.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• nllight
@ASW1 nope geen aansluitkosten.

@Philip Ross ik vind het ook een zeer vreemde gang van zaken. Ik heb een contract getekend voor 12 euro en niet voor 12.17 euro. Daarom vind ik het zo vreemd als ze zo nodig inflatie correctie willen toepassen dat niet geld bij een nieuw abbo.
overigens doen ze volgens mij wel aan contractbreuk en kan ik ieder moment opzeggen.
Voor mij gaat het ook niet om het geld maar is het ook een principe kwestie.
(werkgever vergoed mijn abbo)

Ik denk dan ook dat dit een strategie is van dit soort bedrijven, steeds gaat het maar om een paar cent. 99% van de mensen laat het links leggen. Ik vind het eigenlijk gewoon oplichting!

@Megapaul zie hier boven

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Oplichting. Het bewegen van iemand tot het aangaan van een schuld of het tenietdoen van een schuld, hetzij door het aannemen van een valse naam of valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, met het oogmerk om zichzelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen.
Of het nou wel of niet leuk of fijn is (ik vind het ook onzin), ze nemen het op in hun voorwaarden. Zie bovenstaande definitie van oplichting, dat is het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 15:08
@nllight Het mag gewoon.
Dat een nieuw Abbo 12 euro kost zegt niks.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Of het moreel wenselijk is valt natuurlijk over te discussiëren, maar het mag helaas wel gewoon en is dus geen oplichting. Ik zie het liever ook niet gebeuren, niet per se voor de prijs maar uit principe omdat je inderdaad een contract met prijs afspreekt maarja de providers hebben weer een manier gevonden om wat extra geld in het laatje te brengen. Zal me niks verbazen als men ook heeft uitgezocht dat klanten hierdoor gevoelsmatig steeds duurder uit zijn en daarom sneller geneigd zijn hun abonnement te vernieuwen / verlengen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Dat is een rot trucje om mensen wel een beetje door te laten stromen met een abo. Voortaan na 1 juni verlengen en dan heb je dit niet, want ze rekenen wanneer je je contract verlengt, niet wanneer ie ingaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Philip Ross
Of het mag is natuurlijk maar de vraag. Dan moet het duidelijk vermeld staan in de algemene voorwaarden. En dan nog is het de vraag. Als ze groot reclame maken met "Bteaal 12 maanden bedrag x" zonder daar direct een sterretje bij te zetten dat daar voorwaarden voor gelden is het valse reclame en mag het ook niet.

Ik zou het dus geen oplichting noemen maar valse reclame. Dat is op zich ook grond om op te ontbinden.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Philip Ross schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:35:
Of het mag is natuurlijk maar de vraag. Dan moet het duidelijk vermeld staan in de algemene voorwaarden. En dan nog is het de vraag. Als ze groot reclame maken met "Bteaal 12 maanden bedrag x" zonder daar direct een sterretje bij te zetten dat daar voorwaarden voor gelden is het valse reclame en mag het ook niet.

Ik zou het dus geen oplichting noemen maar valse reclame. Dat is op zich ook grond om op te ontbinden.
Je kunt wel zomaar wat roepen maar daar heeft de TS natuurlijk vrij weinig aan, en al helemaal niet als je duidelijk geen juridische kennis hebt en geen enkele bron ter onderbouwing van je uitspraak hebt. |:(

Als in je contract de inflatiecorrectie wordt opgenomen in de AV dan zijn ze gerechtigd dit uit te voeren en heb je geen recht je contract eenzijdig te laten ontbinden. TS geeft aan bij Belsimpel een contract te hebben, maar kan wellicht nog even goed kijken of dit echt zo is of bij Vodafone zelf is afgesloten? Ik vermoed het laatste en Vodafone heeft het in elk geval wel opgenomen in de AV.

[ Voor 20% gewijzigd door Royeboi op 20-02-2020 15:34 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Philip Ross
Royeboi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Je kunt wel zomaar wat roepen maar daar heeft de TS natuurlijk vrij weinig aan, en al helemaal niet als je duidelijk geen juridische kennis hebt en geen enkele bron ter onderbouwing van je uitspraak hebt. |:(
Ik maakte een theoretisch punt. Ik zeg nergens of het wel of niet mag. Dus maak ook geen claims. Dus daar hoef je ook geen bronnen voor te vragen.
Als in je contract de inflatiecorrectie wordt opgenomen in de AV dan zijn ze gerechtigd dit uit te voeren en heb je geen recht je contract eenzijdig te laten ontbinden. TS geeft aan bij Belsimpel een contract te hebben, maar kan wellicht nog even goed kijken of dit echt zo is of bij Vodafone zelf is afgesloten? Ik vermoed het laatste en Vodafone heeft het in elk geval wel opgenomen in de AV.
Zoals ik aangaf gaat mijn punt meer om of de website duidelijk genoeg vermeld wat de voorwaarden zijn. Kijk als voorbeeld naar het hele "gratis telefoon" verhaal. De claim was gratis dus mocht er niet via andere voorwaarden alsnog voor betaald worden. Dat is toen terug gedraait.

Als de claim dus nu overduidelijk is "betaal 12 maanden deze prijs" dan kan het goed zijn (dus geen zekerheid) dat dat geldig blijft ook als de algemene voorwaarden het tegenspreken.

Mijn punt was dus dat als TS er iets aan wil doen dat een optie is om uit te zoeken. Want een andere optie is er niet echt.
Pagina: 1