Salora 43UHL2800 - input lag probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanbrouwer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Hallo,

Ik heb even een vraagje heb zelf niet heel veel verstand van pc enzovoort hou alleen van gamen.
ik heb zojuist mijn nieuwe tv binnen gekregen maar ik heb redelijk input lag ik heb deze tv gekocht: https://www.salora.nl/product/salora-43uhl2800/
hier staat dat hij een inputlag van 8,5ms heeft en 60hz als ik google moet een input lag van 0-20 genoeg zijn maar als ik ga game is het redelijk dramatisch. mijn pc is redelijk sterk dus daar moet het niet aan liggen. dus mijn vraag zie ik iets over het hoofd waardoor ik nu deze input lag heb of is het gewoon een slechte tv voor gamen?

Alvast bedankt,
Stan

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 28-01-2020 18:51 . Reden: Link gemaakt ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09
Reslonstijd is iets anders dan input lag. Aangezien 8.5ms al erg hoog is, verwacht ik de dat input lag ook niet denderend is. Gamemodus ontbreekt ook volgens de specs.

Geen gametv dus als je het mij vraagt.

[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 28-01-2020 18:15 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Volgens de specificaties staat er "reactietijd" van 8.5 ms, dus niet inputlag wat sowieso nergens gespecificeerd staat.

Ook heeft die TV, volgens hun eigen specificaties geen "game modus".

Wat verwacht je eerlijk gezegd van een 43" 4K tv van 280 euro van een of ander vaag merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:49
(pixel) respons tijd is zoals gezegd wat anders dan input lag.
Goede response tijden zijn voor een tn paneel 1ms, voor va en ips 4 ms.

De input lag is dus geheel niet bekend voor deze tv.
Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je 1 van de andere hdmi poorten pakt?

Verder kan je kijken of verschillende beeld instellingen nog uit maken. De handleiding is zo summier dat ik niet weet wat er mogelijk is, maar je wilt zo min mogelijk postprocessing aan hebben. (voor zover een tv van deze prijs dat heeft...)

Bednek me eigenlijk dat er veel info mist voor een goed antwoord...

Wat is er dramatisch?
Veel vertraging tussen wat je doet en ziet?
Veel ghosting?
Stotterende beelden?
Op welke resolutie en instellingen game je?
Welke processor en grafische kaart?

Een redelijk sterke pc is namelijk niet echt info. Heeft ook niets met input lag te maken...

[ Voor 26% gewijzigd door Cyriel85 op 28-01-2020 18:34 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59
Wellicht is het de beste oplossing de tv retour te sturen en gewapend met je nieuwe kennis over inputlag en responsetijd een andere tv uit te zoeken.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"