Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wat wil ik verbinden:
1. Samsung Qled The Frame met One Connect Box: 4x HDMI in, waarvan 1 ARC/HDMI , 1x Optical, 1 X Ethernet ( draadloos ook mogelijk )
2. KPN settop boxje: 1 keer HDMI uit, 1x Optical en 1x Ethernet
3. Denon AVR X2000 Surround systeem: 4 x HDMI in, 1x ARC/HDMI, 1 x Optical, 1 x Ethernet
4. LG Blue Ray speler met 1x HDMI, 1x Optical en 1x Ethernet

Ik wil soms TV kijken met alleen geluid over de TV en geregeld ook geluid over de Surround. Daarnaast natuurlijk vaak de radio via de Surround.

Welke kabel moet waar? Ik heb nu de 1x ethernet naar de de KPN box, en deze weer via de HDMI 1 uitgang ( ingesteld op Cable Sat - verbonden met de Denon. Vandaar gaat een HDMI vanaf poort 2 naar de Samsung One connect Box.
Vanaf de Surround gaat verder een HDMI vanaf poort 3 naar de LG Blue Ray.
Naar de Samsung One connect gaat dus maar 1 HDMI

Iemand tips voor een betere setup?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

Reinhard schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:31:
Iemand tips voor een betere setup?
Volgens mij heb je alles zo aangesloten als zou "moeten". Alles naar de receiver en één HDMI naar de TV. Eventueel zou je ARC in kunnen schakelen voor als je apps op de TV gebruikt en daar het geluid ook van naar de Denon wilt hebben.

TV kijken met geluid uit de TV zal je met HDMI Pass Through werkend krijgen. Dan stuurt de receiver beeld en geluid door naar de TV waarmee je de externe speakers overslaat.

Edit:
Ethernet zal je per device moeten leggen. HDMI ondersteunt wel netwerk maar dat heb ik eigenlijk nog nooit in praktijk gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 28-01-2020 17:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
FeaR schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:41:
[...]

Volgens mij heb je alles zo aangesloten als zou "moeten". Alles naar de receiver en één HDMI naar de TV. Eventueel zou je ARC in kunnen schakelen voor als je apps op de TV gebruikt en daar het geluid ook van naar de Denon wilt hebben.

TV kijken met geluid uit de TV zal je met HDMI Pass Through werkend krijgen. Dan stuurt de receiver beeld en geluid door naar de TV waarmee je de externe speakers overslaat.

Edit:
Ethernet zal je per device moeten leggen. HDMI ondersteunt wel netwerk maar dat heb ik eigenlijk nog nooit in praktijk gezien.
Dank! Hier kan ik denk ik aardig mee uit de voeten. Morgen maar eens testen :-)

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3