Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-07-2020
Met veel plezier heb ik gisteren mijn beeldscherm aangesloten op mijn displayport van mijn videokaart.

Nu wil ik beeldscherm 2 aansluiten maar krijg deze niet werkende. Hij geeft telkens aan check signal cable.

Beeldscherm 2 heb ik op 2 manieren proberen aan te sluiten.

Manier 1
Displayport verlengstukje aangesloten op mannetje mannetje DVI die de videkaart in gaat
En een HDMI naar DVI kabel mannelijk https://www.allekabels.nl...wMCKxSOtpVdhoCXhwQAvD_BwE

Weten jullie wat er hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:36
4K op 60 hz kun je alleen aansluiten via HDMI 2.0 of Displayport 1.2(+)

En je signaal gaat van Desktop naar monitor. Dus alle kabels die je zoekt moet je ook zo zoeken, in die richting.

Dus je bent nu de Displayport aansluiting van de monitor aan het aansluiten op de DVI-aansluiting van de gpu.

Een Displayport-aansluiting kan wel een DVI signaal versturen, maar je kunt nevernooit een Displayport-signaal uit een DVI-aansluiting krijgen.

En als je een DVI naar HDMI-adapter gebruikt is de maximale resolutie die je kunt halen 1920x1080(/1200).

Je gpu heeft maar 1 aansluiting waar een 4K-monitor aan kan. (Ik ga er hierbij van uit dat hij 2 aansluitingen heeft, 1x Displayport 1.2 en 1x DVI.

Je geeft namelijk niet aan welke gpu je precies hebt. Iedere fabrikant zet er weer andere aansluitingen op.

[ Voor 13% gewijzigd door White Feather op 28-01-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
Je gpu heeft maar 1 aansluiting waar een 4K-monitor aan kan. (Ik ga er hierbij van uit dat hij 2 aansluitingen heeft, 1x Displayport 1.2 en 1x DVI.

Dit klopt, welke videokaart is een goedkope optie? En welke gegevens willen jullie hier voor weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoeike8819 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:43:

Dit klopt, welke videokaart is een goedkope optie? En welke gegevens willen jullie hier voor weten?
Zie hier een lijstje met geschikte kaarten, prijs oplopend :)

categorie: Videokaarten

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
In wat voor pc heb je de kaart zitten (graag specs) en is het een normale behuizing of een sff? In het laatste geval heb je een low-profile kaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Nielson schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:51:
In wat voor pc heb je de kaart zitten (graag specs) en is het een normale behuizing of een sff? In het laatste geval heb je een low-profile kaart nodig.
Wat is dit voor klets? In een 13 in een dozijn mATX/ITX kast kan gewoon een 2slot GPU, sommigen hebben zelfs ruimte voor 3 slots.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Wintervacht schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:54:
[...]
Wat is dit voor klets? In een 13 in een dozijn mATX/ITX kast kan gewoon een 2slot GPU, sommigen hebben zelfs ruimte voor 3 slots.
Waar heb ik het over microATX/Mini-ITX? Aangezien hij een Quadro kaart heeft is dit mogelijk een zakelijke pc en deze worden best vaak in een sff formaat geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Nielson schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:02:
[...]
Waar heb ik het over microATX/Mini-ITX? Aangezien hij een Quadro kaart heeft is dit mogelijk een zakelijke pc en deze worden best vaak in een sff formaat geleverd.
Small Form Factor is ook een benaming voor mATX/ITX kasten/formaten, misschien moet je iets specifieker zijn want de statement als 'sff kasten verdragen alleen low profile kaarten' is feitelijk gewoon niet juist en zou iemand als TS op het verkeerde been kunnen zetten met een zoektocht naar een low profile kaart terwijl het misschien helemaal niet nodig is.

Of een 2- of 3-slots gpu bij TS in de kast past kunnen we zo natuurlijk niet zien, dus het is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
Nee, gewone behuizing. Hoe kan ik checken of bovenstaande videokaarten wel gedraaid kunnen worden door mijn pc? Welke informatie hebben jullie hier voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hoeike8819 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:06:
Nee, gewone behuizing. Hoe kan ik checken of bovenstaande videokaarten wel gedraaid kunnen worden door mijn pc? Welke informatie hebben jullie hier voor nodig.
Zo lang je voeding de juiste kabels heeft voor de GPU en de GPU past in de kast is het wel prima.
De suggestie van @White Feather heeft zelfs helemaal geen extra voeding nodig en krijgt al zijn prik uit het mobo.

Maar voor de zekerheid kun je de specs van je PC eens posten, in een handig Pricewatch lijstje voor de leesbaarheid en snel linken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
Ik heb even de PC opengeschroeft.

Ik heb een ASRock Z97 Pro3 moederbord en een CORSAIR CS450M voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar voordat we je Quadro uit je pc bonjouren, waarom heb je die? Zou een beetje jammer zijn als je straks wel beeld hebt maar die ene applicatie waar je de Quadro voor hebt een heel stuk trager werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
Heb de PC van mijn broertje gekregen die had de kaart nodig omdat die werktuigbouwkunde studeerde.

Ik heb alleen 2 4K schermen, en gebruik alleen webaplicaties dus geen zware programma´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:13
Hoeike8819 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:54:

Ik heb alleen 2 4K schermen, en gebruik alleen webaplicaties dus geen zware programma´s
Dan is het advies van @White Feather de juiste. Dezelfde kaarten gebruik ik ook voor 2x 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
Dank allen!

Met een beetje geluk hadden ze bij de computerwinkel nog onderstaande kaart liggen:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G

Ik weet beetje overkill maar voor de prijs van 75 euro kon ik deze kaart niet laten liggen!

[ Voor 93% gewijzigd door Hoeike8819 op 31-01-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeike8819
Nu is de kaart geinstalleerd maar werkt het 2e beeldscherm nog steeds niet. Geen melding meer van Signal code. Maar hij komt er niet tussen te staan bij mijn beeldscherm keuze. Iemand een idee? Heb een Asrock Z97 Pro3 moederbord
Pagina: 1