Auto die al een halfjaar op naam van een bedrijf staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik zoek voor mijn vader een occasion op Marktplaats. Hij wil het liefst een auto van een autobedrijf kopen, want dan kan hij zijn huidige auto inruilen. Ik zie bij sommige autobedrijven dat zij al een halfjaar eigenaar zijn van een auto, maar nu pas de auto op Marktplaats zetten. Wat kunnen de redenen hiervoor zijn? Is het misschien zo dat de auto zo veel schade heeft gehad, dat het een tijd geduurd heeft om het te repareren? Is het beter om dit soort auto's te vermijden?

Ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Zarif op 28-01-2020 17:39)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:49
Zarif schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:49:
Ik zoek voor mijn vader een occasion op Marktplaats. Hij wil het liefst een auto van een autobedrijf kopen, want dan kan hij zijn huidige auto inruilen. Ik zie bij sommige autobedrijven dat zij al een halfjaar eigenaar zijn van een auto, maar nu pas de auto op Marktplaats zetten. Wat kunnen de redenen hiervoor zijn? Is het misschien zo dat de auto zo veel schade heeft gehad, dat het een tijd geduurd heeft om het te repareren? Is het beter om dit soort auto's te vermijden?

Ik zou daar niet te veel achter zoeken. Misschien hebben ze de advertentie opnieuw online gezet? Of nu pas tijd gehad om hem klaar te maken voor verkoop, omdat ze meerdere auto's tegelijk hebben gekocht. Het kan uiteraard wel wat je zelf al aangaf natuurlijk, maar ik zou om die reden de auto's niet voorbij gaan eerlijk gezegd.

Dan kan je beter gaan kijken, en op die manier naar gebreken zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:49

Ik zou daar niet te veel achter zoeken. Misschien hebben ze de advertentie opnieuw online gezet? Of nu pas tijd gehad om hem klaar te maken voor verkoop, omdat ze meerdere auto's tegelijk hebben gekocht. Het kan uiteraard wel wat je zelf al aangaf natuurlijk, maar ik zou om die reden de auto's niet voorbij gaan eerlijk gezegd.

Dan kan je beter gaan kijken, en op die manier naar gebreken zoeken.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00
Of stel de vraag bij het betreffende autobedrijf?
Komen ze met een onzinverhaal aanzetten dat totaal niet geloofwaardig is: niet kopen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:31
wat @dehardstyler zegt, omhoog schoppen van de advertentie zodat deze weer vooraan de zoekresultaten komt is de meest voor de hand liggende rede.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gouden regel, als de prijs lager is dan gemiddeld is er vaak wat mee aan de hand. ( te goed om waar te zijn )

Voor de rest hoeft er niet gelijk een oorzaak te zijn waarom de auto een half jaar op de naam staat van.

[ Voor 45% gewijzigd door corporalnl op 28-01-2020 14:56 ]

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:39
Reparaties duren meestal geen maanden. Hij kan ook gebruikt zijn door de eigenaar, of zijn ingezet als leenauto. Sommige auto's (bijv. cabrio, camper) kan je goedkoop inkopen in september en duur verkopen in mei.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 18:07

Barrycade

Through the...

Wellicht niet kopen van een autobedrijf dat zijn auto's op Marktplaats zet?

Dat heeft bij mij toch een amateuristisch smaakje.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
Barrycade schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:00:
Wellicht niet kopen van een autobedrijf dat zijn auto's op Marktplaats zet?

Dat heeft bij mij toch een amateuristisch smaakje.
Ik denk dat ieder autobedrijf (buiten dealers) dat wel doet. Is gewoon veruit het grootste platform

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien dat ze hem eerst zonder marktplaats proberen te verkopen. Na een half jaar zullen ze er wel wat harder vanaf willen want auto's houden hun waarde niet zo goed vast.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zarif
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Korte update voor de geïnteresseerden:

Vandaag een autobedrijf gebeld en gevraagd waarom de auto een halfjaar geleden was gekocht en nu pas op Marktplaats is gezet. Ik had dit op een nette manier gevraagd, maar meneer werd heel boos en vertelde mij dat dat niet mijn zaken zijn en dat hij zelf mag weten wat hij doet met zijn auto. Ik zei dat de auto misschien schade had en dat het daarom wat later op Marktplaats staat. "Nou, dan moet je de auto niet kopen" was zijn reactie.

Ik vond het heel vreemd dat hij zo reageerde. Dit soort informatie staat niet voor niets vermeldt in de Marktplaats app. Dan is het toch niet zo gek dat mensen daar vragen over kunnen hebben?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koop je kentekengegevens online, met WOK status etc etc.
misschien heeft zijn vrouw of dochter er eerst in gereden... auto hoeft niet gelijk in de verkoop.
Vaak is het ook tactiek.

je krijgt €5000,- voor je auto en bent benieuwd wat de garage ervoor gaat vragen. na maand of 3 kijk je daar niet meer naar...

[ Voor 69% gewijzigd door Hackus op 31-01-2020 20:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zarif schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:01:

Vandaag een autobedrijf gebeld en gevraagd waarom de auto een halfjaar geleden was gekocht en nu pas op Marktplaats is gezet. Ik had dit op een nette manier gevraagd, maar meneer werd heel boos en vertelde mij dat dat niet mijn zaken zijn en dat hij zelf mag weten wat hij doet met zijn auto. Ik zei dat de auto misschien schade had en dat het daarom wat later op Marktplaats staat. "Nou, dan moet je de auto niet kopen" was zijn reactie.

Ik vond het heel vreemd dat hij zo reageerde. Dit soort informatie staat niet voor niets vermeldt in de Marktplaats app. Dan is het toch niet zo gek dat mensen daar vragen over kunnen hebben?
Volgens mij heb je je antwoord. En door.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:04
Sethro schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:09:
[...]

Volgens mij heb je je antwoord. En door.
Nee niet.

Het is toch niet verplicht om een auto op Marktplaats te zetten? Mag hij het ook via zijn eigen website, showroom, of andere kanalen dan Marktplaats verkopen? Of hij is er vanwege de dagelijkse drukte nog niet aan toegekomen.

Ik kan mij goed voorstellen dat hij over de zeik gaat als iemand als inspector gadget vragen gaat stellen waarom hij er zo lang over heeft gedaan om hem op marktplaats te zetten. Ik zou precies hetzelfde zeggen, ga lekker ergens anders kijken.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Verwijderd

Hij had toch ook gewoon kunnen zeggen dat het simpelweg nog niet verkocht was? Ik zou zeker iemand anders zoeken, is het niet voor de betrouwbaarheid dan wel de 'vriendelijke' service.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
wodkabuikje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Nee niet.

Het is toch niet verplicht om een auto op Marktplaats te zetten? Mag hij het ook via zijn eigen website, showroom, of andere kanalen dan Marktplaats verkopen? Of hij is er vanwege de dagelijkse drukte nog niet aan toegekomen.

Ik kan mij goed voorstellen dat hij over de zeik gaat als iemand als inspector gadget vragen gaat stellen waarom hij er zo lang over heeft gedaan om hem op marktplaats te zetten. Ik zou precies hetzelfde zeggen, ga lekker ergens anders kijken.
Iemand die zo reageert daar wil je geen auto kopen. Enige beschaafdheid en vertrouwen mag je van een verkoper wel verwachten

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48

DropjesLover

Dit dus ->

Zarif schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:01:

Met een dergelijke reactie ben je in mijn ogen heel snel een potentiele klant met een heel valide vraag kwijt.

Andere auto / verkoper zoeken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik zou kijken op www.autotrack.nl , je kunt dan zo'n gratis rapport van CarFax opvragen waar je doorgaans precies kunt zien hoe veel eigenaren de auto heeft gehad en voor hoe lang met kilometerstanden.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Pagina: 1