Wifi snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag lezers/experts,

Sinds een tijdje woon ik in een studentenhuis met 1 wifi router voor 5 verschillende gebruikers. Op mijn kamer is de snelheid en signaal erg slecht, waardoor ik niet goed gebruik kan maken van mijn wifi. Daarnaast kan ik niet inloggen op het Playstation Network (en dus niet online gamen).
Mijn vraag: welke oplossingen zijn er voor dit probleem? Het liefst trek ik geen kabel door naar boven omdat gaten boren in muren niet op prijs gesteld wordt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je zelf ook al wat uitgezocht?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:26
Powerline, access point (tot een punt waar je welk kabel kan trekken) of repeater?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 16:18

GB2

Heb je wel een netwerkkabel in je kamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00
Playstation heeft ook een hekel aan dubbel NAT (router achter router), is dat mogelijk ook van toepassing hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 21:42
Kabelgoot langs het trapgat?

Meest stabiele manier krijg je door een kabel te trekken. Daarna (goede) powerline. Mocht dat niet werken kun je gaat prutsen met repeaters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:09:
Dag lezers/experts,

Sinds een tijdje woon ik in een studentenhuis met 1 wifi router voor 5 verschillende gebruikers. Op mijn kamer is de snelheid en signaal erg slecht, waardoor ik niet goed gebruik kan maken van mijn wifi. Daarnaast kan ik niet inloggen op het Playstation Network (en dus niet online gamen).
Mijn vraag: welke oplossingen zijn er voor dit probleem? Het liefst trek ik geen kabel door naar boven omdat gaten boren in muren niet op prijs gesteld wordt.

Alvast bedankt!
We zijn niet helderziend. Kom eens met harde gegevens en meetwaarden, dan kunnen wij de situatie inschatten en iets roepen over oplossingen:

- Wat voor "wifi router" betreft het hier? Merk+model?
- Welke apparaten gebruik je op jouw kamer? Merk+model?
- Waar in huis staat de router? Wat zit er allemaal tussen die plek en jouw kamer?
- Heb je een Windows desktop of laptop die via WiFi verbinding? Draai dan eens in je kamer netsh wlan show interface en post het resultaat hier - als platte text.
- Is het een laptop? Doe datzelfde nog eens vlakbij de router.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1