Laptop overleden? Vreemde horizontale strepen op scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenkmanNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 14:41
Mijn Asus UX305c wil niet meer.
Bij het opstarten van het systeem krijg ik telkens na een korte tijd vreemde lijnen op het scherm. Dit gebeurt in bootscherm, bios en ook als ik probeer te starten via recovery usb.

Deze lijnen krijg ik overigens ook te zien wanneer ik een externe monitor aansluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g9K505GX2fA6FJgpufWqvUZb/thumb.jpg

Is de laptop nog te redden?
Zo nee, wat is de beste manier om zoveel mogelijk data (helaas geen recente cloud backup gemaakt) te recoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt op een dode grafische kaart. Normaal gezien kan je de data simpel redden door de harde schijf eruit te halen en ergens anders in te bouwen, of een docking station o.i.d. te gebruiken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:35
Lijkt er meer op dat de vga-kaart stuk is. Je data terugkrijgen is dan geen probleem. Enige struikelblok kan je bitlocker zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Meester_J op 28-01-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:10
Ik denk ook aan kapotte grafische kaart. Zit in de processor, dus als je hem wilt redden, nieuwe processor.

Voor je data SSD/HD uitbouwen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenkmanNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 14:41
Dank voor de reacties! Ik heb inmiddels een setje schroevendraaiers en externe behuizing besteld voor het overzetten van de data.