Help mij met mijn Pre-Installed software kan niks doen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2022
Mijn vraag
Beste kijker, Misschien kun je me helpen. Ik heb een computer gekocht bij iemand die me een computer heeft verkochtmet School software. Ik kan dus niet naar het bureaublad. Ik heb al gebeld en ik moet hem dus helemaal cleanen.

Ik wil een nieuwe versie van windows installeren. De oem op de zeikant is van Windows Vista. Windows 7 Is geinstralleerd.
Ik heb 2 Computers de ene heeft de software op Windows 7 en de andere op Windows 10
Ik wil de keys er af halen zodat ik een legitieme versie heb

Relevante software en hardware die ik gebruik
Actacom School software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gebeld
Probeerde Safe boot (lukte niet)
W + R key
Taakbeheer gaat niet open

[ Voor 21% gewijzigd door TristanenTimo op 28-01-2020 11:20 ]

Beste antwoord (via TristanenTimo op 28-01-2020 11:21)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Op een ander systeem een bootable usb-stick maken en vanaf daar het systeem opnieuw installeren. Als het systeem voorzien is van Windows 7 zit er naar verwachting een licentie sticker op de zijkant en bij Windows 10 wordt het systeem automatisch geactiveerd bij een geldige licentie.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

TristanenTimo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:15:
Mijn vraag
Beste kijker, Misschien kun je me helpen. Ik heb een computer gekocht bij iemand die me een computer heeft verkochtmet School software. Ik kan dus niet naar het bureaublad. Ik heb al gebeld en ik moet hem dus helemaal cleanen.

Ik wil de Key uit de computer halen en nieuwe versie van windows kunnen installeren

Relevante software en hardware die ik gebruik
Actacom School software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gebeld
Probeerde Safe boot (lukte niet)
W + R key
Taakbeheer gaat niet open
Waarom heb je het vetgedrukte dan nog niet geprobeerd?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Op een ander systeem een bootable usb-stick maken en vanaf daar het systeem opnieuw installeren. Als het systeem voorzien is van Windows 7 zit er naar verwachting een licentie sticker op de zijkant en bij Windows 10 wordt het systeem automatisch geactiveerd bij een geldige licentie.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
Ik wil een nieuwe versie van windows installeren. De oem op de zeikant is van Windows Vista. Windows 7 Is geinstralleerd.
Ik heb 2 Computers de ene heeft de software op Windows 7 en de andere op Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

TristanenTimo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:20:
Afgezien van dit hele vrehaal kun je toch gewoon Windows installeren op die pc?
Kun je je later altijd nog druk maken over licenties.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
@detmer Hoe zit dat met windows 10? Bootable drive hoe installeer ik W10 zonder dat ik windows 10 Key ik de duisternis verdoem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
Dat kan ik wel, Het gaat me echt om de key die er op staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

TristanenTimo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:22:
@detmer Hoe zit dat met windows 10? Bootable drive hoe installeer ik W10 zonder dat ik windows 10 Key ik de duisternis verdoem
Het is belangrijk om te weten wat voor licentie het is. Als het een normale licentie is kun je deze gebruiken, als het een KMS-key is kun je 'm niet gebruiken. De Windows 10 licentie zit in principe gekoppeld aan het systeem zelf en wordt via Microsoft automatisch geactiveerd als het systeem internet heeft.

Kun je cmd of powershell wel openen? Via wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey kun je de licentiecode opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Met een beetje geluk heb je die niet nodig wanneer je Windows 10 gaat installeren. Kan je nog wel de Media Creation Tool van Microsoft downloaden en installeren op de machine want dan hoeft het zeker niet.

Mocht je bij de installatie toch een key moeten opgeven dan kan je die stap overslaan en via surfspot / schoolspot ( mits je student / leerling bent en een inlog daarvoor hebt ) voor een heel laag bedrag een Windows 10 licentie aanschaffen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
Oke bedankt. ik weet dan tenminste wat ik moet doen. Ik weet bijna zeker dat het een oem is want het is een dell optiplex 760. Maar weet iemand hoe je cmd opent als software dat niet toestaat? Hoe je dat bypassen op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

TristanenTimo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:26:
Oke bedankt. ik weet dan tenminste wat ik moet doen. Ik weet bijna zeker dat het een oem is want het is een dell optiplex 760. Maar weet iemand hoe je cmd opent als software dat niet toestaat? Hoe je dat bypassen op een andere manier?
CTRL-ESC kan je proberen, evt CTRL-ALT-DEL, hopelijk krijg je dan een menu waar je taakbeheer kan starten.

Vermoedelijk weigert explorer.exe te starten op je machine waardoor je systeem niet volledig start. Hopelijk werkt CTRL-ALT-DEL nog, daarmee zou je ook explorer.exe kunnen starten.

[ Voor 16% gewijzigd door mkleinman op 28-01-2020 11:30 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TristanenTimo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:20:
Dit is een erg wazig verhaal... Waarom wil jij de key's van de twee andere Pc's verwijderen? Deze kun je overigens hoogstwaarschijnlijk sowieso niet gebruiken voor deze Pc. OEM licenties zijn namelijk niet overdraagbaar, tenzij je zeker weet dat het om retail licenties gaat kun je die poging wel staken.

Maak via de media creator tool van Microsoft (klik op Hulpprogramma nu downloaden) op de Windows 10 Pc een bootable USB stick een ga daarmee Windows 10 installeren op de Pc waar jij nu meebezig bent.

Voordat je de huidige Pc wist, moet je even de Windows 7 key achterhalen, waarmee de huisige Windows 7 mee is geactiveerd op deze Pc, dat kan hiermee Click.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanenTimo
Ik wil de keys niet verwijderen maar hergebruiken. Door de software kan ik niks doen, Toch wil ik legale windows op me pc @mkleinman man Ik ga het even proberen. Waarscheinelijk niet maar bedankt.

@_dune_ Bedankt ik ga even die link proberen
Pagina: 1