Hoi allemaal,
Ik kan een Word-bestand (van Word 2016 op Mac) niet meer openen. Er staat dat ik 'ongerechtigd' ben en als ik erop klik, krijg ik deze melding:
"Word heeft onleesbare inhoud aangetroffen in "~$orcollege kopie.docx". Wilt u de inhoud van dit document herstellen? Klik op Ja als u de bron van dit document vertrouwt."
Als ik vervolgens op 'ja' klik, krijg ik dit te zien:
"Er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand in Word.
U kunt het volgende proberen.
* Controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station
* Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte beschikbaar is
* Open het bestand met de conversiefunctie voor tekstherstel.
(~$orcollege kopie.docx)"
Deze aparte situatie begon al een paar dagen geleden, toen mijn 'normale' Word bestand opeens zo'n soort titel kreeg: ~.WRD0003. Dit bleek toen een verborgen bestand te zijn geworden (zonder dat ik dit zelf had ingesteld), waarna ik heb niet-verborgen heb gemaakt. Maar toen kwam dus bovenstaand probleem.
Ik heb al veel geprobeerd, onder andere met AutoRecovery. Maar de map AutoRecovery is helemaal leeg bij mij.
Graag hoor ik jullie advies! Het is namelijk een belangrijk bestand voor me
Ik kan een Word-bestand (van Word 2016 op Mac) niet meer openen. Er staat dat ik 'ongerechtigd' ben en als ik erop klik, krijg ik deze melding:
"Word heeft onleesbare inhoud aangetroffen in "~$orcollege kopie.docx". Wilt u de inhoud van dit document herstellen? Klik op Ja als u de bron van dit document vertrouwt."
Als ik vervolgens op 'ja' klik, krijg ik dit te zien:
"Er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand in Word.
U kunt het volgende proberen.
* Controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station
* Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte beschikbaar is
* Open het bestand met de conversiefunctie voor tekstherstel.
(~$orcollege kopie.docx)"
Deze aparte situatie begon al een paar dagen geleden, toen mijn 'normale' Word bestand opeens zo'n soort titel kreeg: ~.WRD0003. Dit bleek toen een verborgen bestand te zijn geworden (zonder dat ik dit zelf had ingesteld), waarna ik heb niet-verborgen heb gemaakt. Maar toen kwam dus bovenstaand probleem.
Ik heb al veel geprobeerd, onder andere met AutoRecovery. Maar de map AutoRecovery is helemaal leeg bij mij.
Graag hoor ik jullie advies! Het is namelijk een belangrijk bestand voor me