Ongerechtigd om Word-bestand te openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik kan een Word-bestand (van Word 2016 op Mac) niet meer openen. Er staat dat ik 'ongerechtigd' ben en als ik erop klik, krijg ik deze melding:

"Word heeft onleesbare inhoud aangetroffen in "~$orcollege kopie.docx". Wilt u de inhoud van dit document herstellen? Klik op Ja als u de bron van dit document vertrouwt."

Als ik vervolgens op 'ja' klik, krijg ik dit te zien:

"Er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand in Word.
U kunt het volgende proberen.
* Controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station
* Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte beschikbaar is
* Open het bestand met de conversiefunctie voor tekstherstel.
(~$orcollege kopie.docx)"

Deze aparte situatie begon al een paar dagen geleden, toen mijn 'normale' Word bestand opeens zo'n soort titel kreeg: ~.WRD0003. Dit bleek toen een verborgen bestand te zijn geworden (zonder dat ik dit zelf had ingesteld), waarna ik heb niet-verborgen heb gemaakt. Maar toen kwam dus bovenstaand probleem.

Ik heb al veel geprobeerd, onder andere met AutoRecovery. Maar de map AutoRecovery is helemaal leeg bij mij.

Graag hoor ik jullie advies! Het is namelijk een belangrijk bestand voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heb je de mac al eens opnieuw opgestart?
Ik heb af en toe ook dat Word geen files meer wil openen of opslaan, het enige dat dan helpt is de Mac zelf herstarten.

De melding en je beschrijving is anders dan wat ik ervaar, maar wellicht dat de oplossing voor jou hetzelfde is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Spike_wolf Bedankt voor je reactie, heb ik al een paar keer geprobeerd maar helaas niet geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
klinkt eerlijk gezegd dat het bestand corrupted is. Heb je nog een backup ergens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo'n bestand met een ~ aan het begin is alleen maar een tijdelijke 'working copy' die naast het originele bestand verschijnt als deze geopend is voor bewerken. Wanneer Word op een correcte manier gesloten wordt verdwijnt deze working copy weer. Deze bestanden zijn niet bedoeld om afzonderlijk geopend te worden en kunnen inderdaad corrupte data bevatten. Word kan ze wel gebruiken om de originele bestanden waar je mee bezig was te herstellen als het programma gecrasht is

In het kort:
Waarom staat dit tijdelijke bestand er nog en waar is het origineel? Open die eerst eens.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Is er verder kan back-up van het bestand? Deze bestanden zijn helaas niet te herstellen zonder het origineel.
Verder zou ik in toekomst toch iets van versiebeheer gebruiken met een prullenbak functie (OneDrive bijvoorbeeld).

[ Voor 68% gewijzigd door Spierenburg op 28-01-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MadMarky Het origineel bevat nog maar een kwart van wat ik had getypt. Het bestaat dus nog wel maar incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:23:
@MadMarky Het origineel bevat nog maar een kwart van wat ik had getypt. Het bestaat dus nog wel maar incompleet.
En dat is de reden dat het tijdelijke bestand er nog staat. Word is incorrect afgesloten/gecrasht voordat wijzigingen opgeslagen zijn.

Biedt Word bij het openen van het originele document niet aan om deze te herstellen?
En als je kijkt bij Bestand -> Info -> Document beheren?

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 28-01-2020 15:30 ]

🖥️ | 🚗

Pagina: 1