KPN IPTV OpnSense / PFsense - Software ophalen mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 19:07
Hi,

Ik heb KPN IPTV routed volledig werkend met mijn eigen router, Pfsense / Opnsense, alleen lukt 1 ding niet, ik heb nog een nieuwe decoder, aangesloten op de router en software ophalen mislukt nog steeds.
Heb al een beetje lopen zoeken op het forum en lees dat meerdere gebruikers tegen problemen aanlopen met het ophalen van de software voor de STB / updaten van de STB (foutcode F14)

Venxblog: KPN glasvezel via PFSense

maar lees nergens echt een fix / workaround.

Iemand een idee wat ik mis in de configuratie om ook de updates te laten verlopen via eigen router?

[ Voor 11% gewijzigd door supayoshi op 28-01-2020 09:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Ik heb hier met een Ubiquiti edgerouter ook wel eens problemen mee gehad. Waarschijnlijk wil je tvdoos de software ophalen van een netwerkbereik wat via het IPTV VLAN wordt gerouteerd, maar niet als zodanig is ingesteld op je router. Om welk netwerk het gaat kun je denk ik het beste proberen te achterhalen door het netwerkverkeer van de doos te inspecteren. Ik meen dat de netwerken die worden gebruikt nog wel een per regio kunnen verschillen, en welke netwerken nou echt nodig zijn voor IPTV is sowieso vrij slecht gedocumenteerd. Veel voorbeelden nemen teveel of te ruime prefixes.

Ikzelf maak tegenwoordig geen gebruik meer van IPTV, dus ik kan mijn configuratie helaas niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
BAJansen schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:40:
Ik heb hier met een Ubiquiti edgerouter ook wel eens problemen mee gehad. Waarschijnlijk wil je tvdoos de software ophalen van een netwerkbereik wat via het IPTV VLAN wordt gerouteerd, maar niet als zodanig is ingesteld op je router. Om welk netwerk het gaat kun je denk ik het beste proberen te achterhalen door het netwerkverkeer van de doos te inspecteren. Ik meen dat de netwerken die worden gebruikt nog wel een per regio kunnen verschillen, en welke netwerken nou echt nodig zijn voor IPTV is sowieso vrij slecht gedocumenteerd. Veel voorbeelden nemen teveel of te ruime prefixes.

Ikzelf maak tegenwoordig geen gebruik meer van IPTV, dus ik kan mijn configuratie helaas niet delen.
Ik heb Wireshark ;) Hoe kan ik nu het beste het verkeer dat komt van de TV box filteren, ik weet welk IP die heefft, maar als ik in Wireshark filter op ip.src == [ip van box] dan vind die eignelijk vrijwel niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Dat komt waarschijnlijk door dat je wiresharkt vanaf je PC/laptop. Je moet zorgen dat het verkeer van je tvdoos daadwerkelijk bij de machine waarop je de capture uitvoert uitkomt. Dit kan door een zogenaamde mirror port op je switch, maar ook door tcpdump te draaien op je router en deze capture vervolgens in wireshark in te laden. Als je wireshark draait op een *nix systeem kun je de capture ook realtime over SSH naar wireshark pipen. Hier staat uitgelegd hoe dat ongeveer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Inmiddels opgelost, kleine typfout in de dhcp instellingen icm classless-routed