Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forum,

Ik vroeg me af of ik mijn ram sticks kan mixen met precies dezelfde specs. Ik heb nu 2x HyperX 4 GB DDR3-1600. En ik heb nog 2 andere sticks ook ddr3 en ook met 1600 speed. Kan ik die er gewoon in doen en dat het helemaal goed functioneert.

Bedankt alvast voor het reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kijk ook even naar de spanning en latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is een loterij met een vrij grote winkans. Draai zelf al jaren verschillende banken door elkaar maar voor hetzelfde geld werkt het bij jou niet. Het ligt helemaal aan de combinatie bankjes en moederbord.

Als je het allemaal al in huis hebt zou ik het gewoon proberen. In het ergste geval boot je systeem niet. Dan heb je meteen je antwoord en haal je de bankjes er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed om te beseffen: het merk wat op de reep staat is nagenoeg irrelevant voor compatibility. Het is merk+model van de chips op de DIMM die het bepalen. Verreweg meeste DIMMs die in NL worden verkocht zijn van merken die zelf geen chips bakken en ze gewoon inkopen bij de bedrijven die het doen (vrij klein lijstje van overwegend Japanse en Koreaanse bedrijven), vaak van verschillende bedrijven.

Het is dus prima mogelijk dat twee DIMMs van zelfde merk met zeer vergelijkbare (maar niet identieke) typenrs totaal andere chips hebben, terwijl twee DIMMs van verschillende merk met zelfde specs exact zelfde chips hebben.

Als je zeker wilt zijn: zorg dat beide DIMMs zelfde chips hebben ongeacht merk DIMM. Doe je dat niet, dan heeft het nul meerwaarde om zelfde merk DIMM te houden, want dat zegt echt niets.

Oslik blyat! Oslik!