Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor een nieuw te bouwen pc wil ik graag een setje F4-3600C16D-16GTZKW plaatsen op een MSI B450 Mortar Max. Dit geheugen staat niet op de QVL van MSI, maar bijvoorbeeld de C17 variant wel.
Op de site van G Skill staat ook geen enkel B450 bord bij dit geheugen.

Werkt het dan helemaal niet? Ik snap best dat MSI niet al het geheugen kan testen wat op de markt verschijnt.

En is het verschil waarneembaar tussen bijvoorbeeld 3200 Mhz C14 en 3600 Mhz C16/C17?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
fietsbob schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:12:
Voor een nieuw te bouwen pc wil ik graag een setje F4-3600C16D-16GTZKW plaatsen op een MSI B450 Mortar Max. Dit geheugen staat niet op de QVL van MSI, maar bijvoorbeeld de C17 variant wel.
Op de site van G Skill staat ook geen enkel B450 bord bij dit geheugen.

Werkt het dan helemaal niet? Ik snap best dat MSI niet al het geheugen kan testen wat op de markt verschijnt.

En is het verschil waarneembaar tussen bijvoorbeeld 3200 Mhz C14 en 3600 Mhz C16/C17?
Of het werkt, dat is altijd de vraag. Je hebt kans dat het werkt maar ook kans dat het niet werkt. Wat op de site van MSI staat geven ze in iedergeval de garantie dat het werkt.

Het verschil kan je zelf ook vinden:

Link

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:14
Ik zou er nite voor gaan
en op je tweede vraag - ja het scheelt

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ok duidelijk, beter het zekere nemen.

Ik ga me verder verdiepen in de vergelijkingen. Bedankt beide voor de info.