Computer ineens in vliegtuigmodus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo,

vandaag was ik op mijn werk en kreeg ik van mijn partner een appje dat er thuis geen internet was.

Ik heb internet van Ziggo, alles gaat draadloos en werk met een windows laptop en een 11 jaar oude imac.
Ik wist natuurlijk niet wat er aan de hand was dus heb het modem uit en aan laten zetten en gecheckt of er storing was. ik heb zelfs met Ziggo gebeld
maar er bleek niks aan de hand te zijn.

Mijn google nest beveiligingscamera werkte wel nog dus ik vermoedde al dat er iets anders was.

Toen ik thuis kwam zag ik dat onze smartphones het op alleen de wifi, met mobiel netwerk uitgeschakeld wel nog internet hadden, maar dat de windows laptop ineens de vliegtuigmodus aan had staan, en dat op mijn imac de wifi verbinding uitgeschakeld was.

ik heb vervolgens op beide computers weer simpel internet kunnen krijgen door de vliegtuigmodus uit te schakelen en de wifi verbinding in te schakelen, maar vind het toch een vreemd verhaal.

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Om een lang verhaal kort te maken, "hoe komt mijn laptop opeens op de vliegtuigstand?"
Misschien heeft iemand (je partner) dit (per ongeluk) aangezet?

Ik zou er niet meteen een heel probleem van maken? Het kan gebeuren, al dan via een vage toetsencombo, of een verkeerde muisklik. Of gebeurt het vaker?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
Nee dit is nog nooit voorgekomen.
Ik dacht aan 2 dingen
Malware oid ( maar 2 pcs tegelijk met een totaal verschillend besturingssysteem lijkt me sterk)

Of mijn kat, maarja, dan moet ze toevallig op 2 pc's tegelijk exact over de juiste knopjes gelopen hebben😅 . Lijkt me sterk. Mijn partner heeft sowieso niks gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:29
stefan1187 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:03:
Nee dit is nog nooit voorgekomen.
Ik dacht aan 2 dingen
Malware oid ( maar 2 pcs tegelijk met een totaal verschillend besturingssysteem lijkt me sterk)

Of mijn kat, maarja, dan moet ze toevallig op 2 pc's tegelijk exact over de juiste knopjes gelopen hebben😅 . Lijkt me sterk. Mijn partner heeft sowieso niks gedaan.
offtopic:
♩ ♪ ♫ ♬
Een nieuwe lente,
een prima begin
Voor een andere vrouw,
of een nieuwe vriendin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom zou malware je computer op de vliegtuigstand zetten? Ik zou eerder verwachten dat die je contacten volspamt met virussen, je harde schijf versleuteld of je computer finaal laat crashen.

Doe anders eens een scan, en je weet het zeker. Maar ik vind het op het eerste moment niet echt gevaarlijk klinken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan1187
Oke. Nouja, bedankt voor zover 😉
Pagina: 1