Monitor tikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Topicstarter
Ik heb hier een monitor.
Product No: Proview MD-455.
Model: 848DM
Als je 'm aanzet dan tikt'ie. Het LEDje gaat wel aan, dus spanning komt er zeker.
Ik denk dat de hoogspanningstransformator kapot is.
Iemand een idee?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36

Wildfire

Joy to the world!

Goh, dat klinkt precies als het probleem dat ik onlangs had met mijn Trust ProVisual 17". Het oranje LEDje ging knipperen en tegelijkertijd hoorde ik meestal een zacht getik in de monitor. Beeld kreeg ik dus niet meer. Het ding is nu weg ter reparatie...

Als 'ie terug is laat ik weten wat er mis was (als dat tenminste vermeld staat).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Erhm ik hoop dat je een vervangende monitor heb staan. Ik heb vaker Trust monitoren ter reperatie verzonden naar Trust en dat duurde nogal lang.. en kreeg uiteindelijk allemaal nieuwe monitoren terug ter vervangen! (Dat ze daar nou anderhalve maand voor nodig hebben?).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... Ik had eerst een Trust monitor. Na negen maanden gaf 'ie de geest en na een heleboel ellende en veel wachten (lees: twee maanden) kreeg ik een nieuwe, vervangende monitor. Nu, iets meer dan een jaar na deze vervanging, begaf die monitor het... Argh!!! Ik heb Mikro Electro benadrukt dat het zeker niet *weer* zo lang moet gaan duren...

Kreeg wel een monitortje om de tijd mee door te komen... Een minstens 15 jaar oud 14" monitortje... Eerst was ik blij dat ik tenminste nog een monitor had, maar nu word ik gek van dat kleine scherm... Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net4/splat.gif Nog maar goed dat het schermpje nog net de 72 Hz. refresh aankan, want anders werd ik echt gek.

• Sir Abarth

Sir Abarth

Topicstarter
Allereerst voor de ongeruste mensen:
Het is gelukkig niet de monitor die ik normaal gebruik.
Ik wil deze monitor voor een tweede systeem gaan gebruiken, als ik hem kan maken. Ik ga hem dus niet LATEN maken, dat is mij te duur, en duurt mij (ook gezien de reacties) te lang.
Ennuh, dit schermpje is twee jaar oud (ongeveer) en gekregen, dus een buil val ik er me niet aan.

Maar als er nog mensen zijn die weten hoe ik dat ding misschien kan fixen......ik hoor het graag!

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Sir Abarth

Sir Abarth

Topicstarter
Helemaal niemand een echte techneut hier?
Valt me een beetje tegen......

Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zat techneuten hier maar met de melding:"hij tikt" kunnen we niet veel.....

Geef is wat meer details en misschien een tip : Meten = Weten......

Greetz Jur

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Meten = weten, ja daar heb je wat aan als niet-technicus... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Ik zet de monitor aan, oranje lampje gaat knipperen (betekent geen signaal, knippert ook als er dus wel een signaal is) en gelijk op met het knipperen valt er binnenin de monitor een tikgeluid te horen.

Mijn monitor is weg ter reparatie, maar ik hoor zojuist dat 'ie hoogstwaarschijnlijk naar de importeur gaat waardoor ik hem zeker drie tot vier weken kwijt ben. Daar komt nog eens bij dat vanwege vervallen garantie ik nog kan gaan dokken voor reparatie ook.

Daar ben ik het dus niet met eens, de monitor is nog maar iets meer dan een jaar oud! Morgen dus maar eens naar het advocatencollectief bij ons om de hoek gaan om eens uit vragen wat mijn rechten in deze situatie zijn. Ik heb begrepen dat -wettelijk gezien- ik mag verwachten dat een apparaat wat ik koop het goed blijft doen gedurende een periode waarvan je dat redelijkerwijs mag verwachten. Indien dat niet zo is maakt het niet uit of er garantie is of niet, de winkel moet het maar oplossen... Hopelijk klopt dit dus, dan hoef ik tenminste niets te betalen...

Verwijderd

lol mijn monitor is in de week om zeep gegaan, beeld begon te flippen, begon beetje te stinken en monitor viel uit, als ik hem nu trug opzet, knippert mijn led ook gelijktijdig met tikgeluidje...kan dus goed zijn dat ie naar de vaantjes is

Verwijderd

ik d8 dat ik een slechte monitor had Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif
Als die van mij te warm word, dan zie ik op eens niet meer dan een witte streep van links naar rechts op mijn monitor. Vet irri.
Soms helpt het als ik dat ding een klap verkoop. Nog ff doorsparen voor een nieuwe Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verwijderd

[H2os] Zeker een Russische monitor Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Pagina: 1