Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gelezen te hebben op tweakers maar eens geregistreerd om een vraag te stellen. Voor de verbouwing van mijn huis ben ik zoek naar spots die ik via DALI kan dimmen. Het DALI gedeelte bestuur ik via een Wago -plc met dali interface.

In eerste instantie heb ik gekozen voor constaled van Voltus. Na een wat moeizaame levering een Eldoled lineardrive 181d driver en een Constaled spot ontvangen. Dit heb ik eerst getest en wekt prima. Het enige waar ik tegenop zie is om weer spullen bij Voltus te bestellen, en het feit dat Constaled een apart merk is wat mogelijk in de toekomst niet leverbaar zal zijn.

Daarop ben ik gaan zoeken en heb ik Osram prevaled gevonden. Op het eerste oog voldoet onderstaande spot prima.https://www.lampdirect.nl...leurweergave-vervangt-50w. Hierop gevraagd bij lampdirect welke driver ik hiervoor kan gebruiken en zij kwamen na contact met Osram uit op onderstaande driver https://www.lampdirect.nl...2-dim-voor-slim-downlight.

Voor wat ik nu kan zien kan ik op bovenstaande twee spots aansluiten. Ik heb de volgende strengen aan spots die apart dimbaar zouden moeten worden.

- 1x 1 spot
- 9x 3 spots
- 1x 4 spots

Als ik ga rekenen (en ik weet niet of ik het goed doe), kom ik uit op 20v per spot (7w/0,35) = 20V. Voor de langste streng zou ik dan een driver moeten zoeken van een output van 4x20=80V? en voor de streng van bijv. 3 spots 60V?

Daarnaast vind ik de eldoled drivers mooi materiaal en zou ik graag een driver uit hun lijn kiezen. Is er iemand die me kan helpen met de selectie van een aantal Eldoled drivers?

Mvg,
Tummel

Alle reacties

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Van waar haal je die 7W? Die spot is toch 12,3W. Dan kom je op 12,3/0,35=35,2V per spot.
Voorzie ook altijd wat marge. Dus 3x35,2 = 105,6 -> neem er dan eentje die 115-120V (of 40-45W) kan.
Je kan ook meerdere drivers per streng voorzien bv voor elke spot eentje.