Vraag

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01 21:31
Ik zoek een?
Android smartphone om mijn Samsung S9 te vervangen.

- Android
- Goede batterij
- Het liefste geen notch
- Goed scherm

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 700 euro uitgeven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsappen, browsen, af en toe een spel spelen, Youtube.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik overweeg op het moment de OnePlus 7 Pro, maar dat kan ook zo weer een andere zijn, ik vraag mij af of deze nog future proof is de komende jaren, omdat deze toch al weer eventjes op de markt is.
Ik las dat de accu ook niet geweldig is omdat het scherm zo groot is ( hoe is de accu in de praktijk tegenover de S9?). Wachten op de Oneplus 8 heeft ook niet veel zin omdat deze een notch krijgt.

Ik heb natuurlijk ook naar andere toestellen gekeken, waaronder die van Samsung, Huawei Xiaomi en Oppo.
Huawei en Samsung hebben eigenlijk bijna alle telefoons een notch en ik las dat de Oppo geen geweldige support heeft, en Xiaomi heeft niet echt een notchless toestel die kan concureren met de Oneplus 7 Pro ( Correct me if i'm wrong).

Deze heb ik gevonden:
- Oneplus 7 Pro
- Samsung Galaxy s10 +
- Oppo Reno 2
-Xiaomi Mi 9T Pro
- Huawei P30 Pro

Helaas vallen de meeste alweer af door de notch.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke telefoons kunnen jullie mij nog aanraden?
Hoe is de batterij in de praktijk tov de Samsung Galaxy S9?

[ Voor 8% gewijzigd door DonRoger op 27-01-2020 20:36 ]

Alle reacties

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De OnePlus 7 Pro is een prima keuze! Heb hem zelf ook gehad en nu zit ik op een 7T Pro.

Laat ik voorop zeggen dat de accuduur veel beter is dan de S9, maar verwacht geen 2 dagen gebruik als je 90Hz aan hebt staan. Schroef je hem terug naar 60Hz dan gaat de accu wel langer mee. Vergeet echter niet dat er een snellader meegeleverd wordt die het toestel super snel oplaad!

Future proof is hij zeker vergeleken met de toestellen die je opnoemt. Notchless, full screen (echt geweldig voor films kijken onderweg) en 90Hz maakt voor mij echt het verschil.

• DonRoger
MysticX schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:53:
De OnePlus 7 Pro is een prima keuze! Heb hem zelf ook gehad en nu zit ik op een 7T Pro.

Laat ik voorop zeggen dat de accuduur veel beter is dan de S9, maar verwacht geen 2 dagen gebruik als je 90Hz aan hebt staan. Schroef je hem terug naar 60Hz dan gaat de accu wel langer mee. Vergeet echter niet dat er een snellader meegeleverd wordt die het toestel super snel oplaad!

Future proof is hij zeker vergeleken met de toestellen die je opnoemt. Notchless, full screen (echt geweldig voor films kijken onderweg) en 90Hz maakt voor mij echt het verschil.
Thnx! Ik kijk nog even of er nog wat andere telefoons zijn, maar de 7 Pro maakt wel een dikke kans bij mij.

Ik hou mijn telefoons altijd zo'n 2 tot 2.5 jaar, ik neem aan dat wel moet lukken, ookal is het model al weer 9 maanden oud ( bizar eigenlijk, 9 maanden; dan al oud?).

De Xiaomi Mi 9T Pro had ook een redelijke kans bij mij maar dat scherm is toch wel minder t.o.v de 7 Pro.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
DonRoger schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Thnx! Ik kijk nog even of er nog wat andere telefoons zijn, maar de 7 Pro maakt wel een dikke kans bij mij.

Ik hou mijn telefoons altijd zo'n 2 tot 2.5 jaar, ik neem aan dat wel moet lukken, ookal is het model al weer 9 maanden oud ( bizar eigenlijk, 9 maanden; dan al oud?).

De Xiaomi Mi 9T Pro had ook een redelijke kans bij mij maar dat scherm is toch wel minder t.o.v de 7 Pro.
De prijs is ook de helft... 8)7

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 17:05
DonRoger schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Ja, Oneplus heeft wel 3 jaar ondersteuning, en is ook makkelijk te rooten na die tijd als je wil om custom software te draaien.

• DonRoger
swhnld schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Ja, Oneplus heeft wel 3 jaar ondersteuning, en is ook makkelijk te rooten na die tijd als je wil om custom software te draaien.
Netjes, goed om te horen!
ChinaGeek schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:10:
[...]

De prijs is ook de helft... 8)7
Toch kan het geen kwaad om ze allemaal even op een rij te zetten, naar mijn mening.

• ChinaGeek
DonRoger schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Netjes, goed om te horen!

[...]

Toch kan het geen kwaad om ze allemaal even op een rij te zetten, naar mijn mening.
Dat kan het ook niet, en het is ook verder helemaal jouw keuze, maar je moet er wel een soort prijs/kwaliteit verhouding aan hangen.
Verder vraag ik mij af of je het verschil in scherm daadwerkelijk merkt in het dagelijks gebruik.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 17:05
ChinaGeek schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:17:
[...]
Verder vraag ik mij af of je het verschil in scherm daadwerkelijk merkt in het dagelijks gebruik.
Antwoord is Ja, je merkt verschil in dagelijks gebruik, net als dat je verschil merkt tussen een ouderwetse beeldbuis TV en modern LED TV.
De vraag is, heb je er last of voordeel van, of wil je gewoon een beetje kunnen opscheppen met je mooie scherm, en ook wat is het je waard.
Een telefoon gebruik je X aantal keer per dag/week/maand, stel je zit er 6 uur per dag achter, wil (en kun) je dan 67 cent per dag gemiddeld uitgeven, of 1 Euro per dag gemiddeld uitgeven voor het toestel wat je gebruikt (toestel van 400 respectievelijk 600 Euro over 600 dagen (22 maanden) afgeschreven).

• ChinaGeek
swhnld schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Antwoord is Ja, je merkt verschil in dagelijks gebruik, net als dat je verschil merkt tussen een ouderwetse beeldbuis TV en modern LED TV.
De vraag is, heb je er last of voordeel van, of wil je gewoon een beetje kunnen opscheppen met je mooie scherm, en ook wat is het je waard.
Een telefoon gebruik je X aantal keer per dag/week/maand, stel je zit er 6 uur per dag achter, wil (en kun) je dan 67 cent per dag gemiddeld uitgeven, of 1 Euro per dag gemiddeld uitgeven voor het toestel wat je gebruikt (toestel van 400 respectievelijk 600 Euro over 600 dagen (22 maanden) afgeschreven).
Het verschil tussen een ouderwetse beeldbuis tv en een moderne LED TV is in helemaal niets vergelijkbaar met het verschil in scherm tussen de Xiaomi en de OnePlus.
Pagina: 1